• Anonym (Besvä­r)
    Mon 6 Feb 2023 13:16
    681 visningar
    10 svar
    10
    681

    Pissnödig hela tiden

    Är en man, 35 år, har i några år haft problem med en känsla av att vara kissnödig hela tiden. Ibland även att det är förträngning och gör lite ont när jag går på toaletten samt en känsla av att allt inte kommer ut. Dricker jag vatten är det som att det går rakt igenom mig. Var hos läkare för något år sen och de kollade med ultraljud före och efter ett toabesök och enligt honom så tömdes urinblåsan som det ska. Har ett nytt besök på vårdcentralen i veckan angående dessa besvär. 

    Undrar väl egentligen om någon mer här haft/ har liknande problem och att de hittat en lösning på det?

  • Svar på tråden Pissnödig hela tiden
  • Anonym (...)
    Mon 6 Feb 2023 13:23
    #1

    Kan inte svara pa vad du har för problem men om du inte redan sitter ner när du kissar sa börja med det nu för man tömmer inte ordentligt när man star upp och kissar. 

  • Anonym (Besvä­r) Trådstartaren
    Mon 6 Feb 2023 13:33
    #2
    Anonym (...) skrev 2023-02-06 13:23:59 följande:

    Kan inte svara pa vad du har för problem men om du inte redan sitter ner när du kissar sa börja med det nu för man tömmer inte ordentligt när man star upp och kissar. 


    Har inte stått upp och pissat på en toalett på flera år. Tycker det är bekvämare och fräschare att sitta ner.
  • Anonym (First­)
    Mon 6 Feb 2023 13:58
    #3

    Uvi och diabetes ligger nära till hands att misstänka. 

  • Mon 6 Feb 2023 14:02
    #4

    Diabetes eller prostataproblem är värt att kolla.

  • Anonym (Vera)
    Mon 6 Feb 2023 15:02
    #5

    Som andra säger diabetes, problem med prostatabesvär urinvägsinfektion känns som det första du bör kolla. Det kan vara psykiskt också, jag blir alltid jättekissnödig när jag är hemma och inte gör något speciellt och springer på toa hela tiden. Det händer aldrig när jag är ute, hemma hos andra eller upptagen med något. 

  • Anonym (..)
    Mon 6 Feb 2023 17:03
    #6

    Har du varit med om ett trauma? Kanske kissat på dig i vuxen ålder. det kan utlösa rädsla för att kissa på sig igen och man går runt och känner sig kissnödig hela tiden fast man inte är det. annars kanske du har en överaktiv blåsa. kontakta urologmottagning är mitt förslag.

  • Anonym (Nej)
    Mon 6 Feb 2023 19:20
    #7

    Tror inte att det är diabetes då det borde ha gett större problem efter några år. Men håller med om prostatan.

  • Mon 6 Feb 2023 19:22
    #8

    Skulle kunna vara prostatan.

  • Anonym (A)
    Mon 6 Feb 2023 21:56
    #9

    Kontakta VC.

  • Anonym (Nej)
    Mon 6 Feb 2023 22:22
    #10
    Anonym (A) skrev 2023-02-06 21:56:27 följande:

    Kontakta VC.


    TS har redan kontaktat vårdcentralen. Läs.
Svar på tråden Pissnödig hela tiden