• Anonym (Luttrad)

Mäns sexualitet som en spyfluga, kvinnornas som en fjäril?

Liknelsen  slog mig när jag satt på toa och en envis, jobbig, monoton, ful, äcklig spyfluga surrade, landade på mig, flög igen och jag försökte döda den.
    Är det inte så många ser på mäns sexualitet (eller upplever den själva) medans kvinnors är som en fjäril: vacker, varierad, skir, sällsynt, ömtålig och lättskrämd, och något man vill skydda, bejaka och främja på alla sätt?

Och hur påverkar det män och unga pojkar som växer upp med den bilden av en viktig del av dem själva?

• Svar på tråden Mäns sexualitet som en spyfluga, kvinnornas som en fjäril?
  • Anonym (Skörd)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-10-01 18:08:05 följande:

En skön vardagsrytm för mig vore 2-3 ggr/ v. Då kan jag vara tillfreds och lägga energin på annat. 
    Och ibland kanske flera ggr på en helg.
      Eller två ggr på raken med en mysig vilopaus imellan, då kanske jag skulle kunna slappna av och njuta längre också..
    Men det viktigaste för mig vore att få ta initiativet ibland, förföra.. Känna mig attraktiv, åtråvärd och manlig!

Samma här, 2-3 ggr i veckan vore lagom. Många kvinnor tror att män vill hela tiden.
  • Anonym (Skörd)
    Anonym (patti) skrev 2023-10-01 15:27:00 följande:

Betalar för sex, betala för happy ending, våldtäkter, tjatsex, porr, blottare osv osv som brukas av till största delen män utan en tanke på den dom utsätter dessa saker för.
    Incels som klagar över att ingen vill ligga med dom, ser sällan kvinnliga oskulder beklaga sig på samma sätt (med fokus på att de skulle ha rätt till sex)

ger dessa saker en fin bild av mäns sexualitet tycker du?

Nja, mer en tydlig bild av din syn på den.
  • New  Dawn
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-10-01 18:08:05 följande:

En skön vardagsrytm för mig vore 2-3 ggr/ v. Då kan jag vara tillfreds och lägga energin på annat. 
    Och ibland kanske flera ggr på en helg.
      Eller två ggr på raken med en mysig vilopaus imellan, då kanske jag skulle kunna slappna av och njuta längre också..
    Men det viktigaste för mig vore att få ta initiativet ibland, förföra.. Känna mig attraktiv, åtråvärd och manlig!

Okej, Ja det är ju inte väldigt ofta. 
    Jag tror att sex kan bli trist om man upprepade gånger har sex lite för ofta än man egentligen önskar.
    Tidigare skulle 2 gånger i veckan vara lagom för mig, men nu är det mer lagom med sex var 5-6:e dag. Tack och lov har min man samma önskan/behov. (det händer dock att vi har sex oftare i bland, tom samma dag, men det är mer ovanligt) 
    Det är viktigt att få längta lite tycker jag. Ibland går det 7 dagar mellan och då är det väldigt efterlängtat. 
    Nu skrev du att din erfarenhet är att kvinnorna ville ha sex pga kärlek (?) någon gång i månaden. Vad menar du när du skriver "pga kärlek". Varför upplevde du det inte som det var av kåthet och lust? 
    Jag tycker det ska vara både och. Jag vill inte känna att mannen bara vill ha sex för att han behöver tömma, som om jag vore någon typ av toalett. Jag vill inte heller att det bara ska vara en kärlekshandling, nej det ska vara både av kärlek, och kåthet. Sedan tycker jag att man kan ge varandra sexuell njutning för att man vill ge det. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Vår)
    Anonym (xxx) skrev 2023-09-27 17:53:07 följande:
    Men sluta skriva att "kvinnor" gör det ena och det andra. Jag försökte läsa denna bok då när alla pratade om den, men det gick inte. Den var en mix av mycket sjuka saker - författaren försökte normalisera en perversion, jag hatar sådant - och Harlequin-barnsligheter. Jag gick inte ett dugg i gång, jag bara skruvade på mig av förlägenhet och skam, innan jag la den på hallmattan för vidarebefordran tillbaka till biblioteket. Ville ha ut den ur mitt hem så fort som möjligt, för jag äcklades av den...
    Samma här
  • Anonym (Jaha..)

Vilka män har du träffat??

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Razor)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-09-25 13:15:30 följande:
    Mäns sexualitet som en spyfluga, kvinnornas som en fjäril?

Liknelsen  slog mig när jag satt på toa och en envis, jobbig, monoton, ful, äcklig spyfluga surrade, landade på mig, flög igen och jag försökte döda den.
    Är det inte så många ser på mäns sexualitet (eller upplever den själva) medans kvinnors är som en fjäril: vacker, varierad, skir, sällsynt, ömtålig och lättskrämd, och något man vill skydda, bejaka och främja på alla sätt?

Och hur påverkar det män och unga pojkar som växer upp med den bilden av en viktig del av dem själva?

Tänkte på skillnaden när det gäller synen på onani. För kvinnor är det något fint och upplyftande medan det är smutsigt och fult när det handlar om män.
  • Anonym (Skörd)
    Anonym (mobilt bredband) skrev 2023-09-26 12:59:31 följande:
    Tja...det beror ju på vad man vill med sina inlägg. Vill man verkligen mötas i en diskussion och att den man pratar med skall lyssna och reflektera över det man säger så krävs nog en annan hålling och ton. Men om man hellre vill huka i skyttegraven och slänga granater fram och tillbaka så då är din linje att föredra. 
    Vill de flesta mötas i såna här diskussioner? Eller är det snarare så att man hellre blir otrevliga och anklagar varann? Blir det ofta en tävling om vilket kön som har det värst? Är sex ett känsligt ämne?
  • Anonym (Erfarenhet)

Grejen är väl den att väldigt många kvinnor har dåliga erfarenheter kopplat till mäns sexualitet tyvärr. Det är dessutom större konsekvenser av sex för kvinnor. Det är kvinnor som blir gravida och det är lättare för kvinnor att bli skadade under sex om mannen inte lyssnar och respekterar kvinnans gränser. Dessutom är kvinnors sexlust oftast väldigt annorlunda mot männens. Det finns så klart undantag men för de flesta kvinnor krävs det mer för att sexlusten ska väckas till liv än för de flesta män. Dålig sömn, stress och att inte känna sig uppskattad påverkar sexlusten något enormt. 

Tyvärr är det ju så att fel man kan vara rent ut sagt farlig för kvinnor. Våldtäkt, sexuella trakasserier, tjatsex och män som inte respekterar kvinnans gränser utan på olika vis tjatar eller tvingar till sig vad de vill ha trots att det skadar kvinnan. Majoriteten män beter sig inte så, men många gör det tyvärr. Såna män har ingen varningstext i pannan utan det kan visa sig när det redan är för sent. Så det är en ren självbevarelsedrift att vara vaksam och misstänksam för att inte råka illa ut eller råka illa ut och bli anklagad för att inte vara vaksam nog efteråt. 

Mest sårbara är unga kvinnor som är osäkra på sig själva som kanske inte vet vad som är normalt eller inte. Jag var tyvärr just så och tyvärr ledde det till situationer som absolut inte var ok överhuvudtaget. 

Så här ser verkligheten ut och det färgar såklart av sig på bilden av mäns sexualitet som mindre fin, farlig och skadlig. Hade våldtäkter mm inte existerat och inte så många kvinnor haft dåliga erfarenheter hade bilden varit en helt annan. Men snälla män, alla ni som inte är bidragande till detta, ta inte illa upp, vi vet att ni finns men vi vet tyvärr inte vilka av alla män som är de dåliga eller inte. 

• Anonym (Anonym)

Ja, mäns sexualitet är ofta billig och vulgär i jämförelse med kvinnors.

Slampiga, desperata och ligger med vem som helst typ. Gillar porrbimbos som skadar sina onaturliga kroppar med giftigt botox och silikon. Allt för att få doppa. Det om något är billigt, trashigt och inget man vill vara i närheten av som normal kvinna med sunda värderingar. 
    Incels med en massa sjuka fetischer och halvpedofila preferenser. 

Män med god smak och ett selektivt sexuellt beteende är ovanligt att hitta idag tyvärr. De flesta är mer eller mindre som spyflugor faktiskt.

Svar på tråden Mäns sexualitet som en spyfluga, kvinnornas som en fjäril?