Anonym (Luttrad) skrev 2023-10-01 18:08:05 följande:
En skön vardagsrytm för mig vore 2-3 ggr/ v. Då kan jag vara tillfreds och lägga energin på annat.
Och ibland kanske flera ggr på en helg.
Eller två ggr på raken med en mysig vilopaus imellan, då kanske jag skulle kunna slappna av och njuta längre också..
Men det viktigaste för mig vore att få ta initiativet ibland, förföra.. Känna mig attraktiv, åtråvärd och manlig!
Okej, Ja det är ju inte väldigt ofta.
Jag tror att sex kan bli trist om man upprepade gånger har sex lite för ofta än man egentligen önskar.
Tidigare skulle 2 gånger i veckan vara lagom för mig, men nu är det mer lagom med sex var 5-6:e dag. Tack och lov har min man samma önskan/behov. (det händer dock att vi har sex oftare i bland, tom samma dag, men det är mer ovanligt)
Det är viktigt att få längta lite tycker jag. Ibland går det 7 dagar mellan och då är det väldigt efterlängtat.
Nu skrev du att din erfarenhet är att kvinnorna ville ha sex pga kärlek (?) någon gång i månaden. Vad menar du när du skriver "pga kärlek". Varför upplevde du det inte som det var av kåthet och lust?
Jag tycker det ska vara både och. Jag vill inte känna att mannen bara vill ha sex för att han behöver tömma, som om jag vore någon typ av toalett. Jag vill inte heller att det bara ska vara en kärlekshandling, nej det ska vara både av kärlek, och kåthet. Sedan tycker jag att man kan ge varandra sexuell njutning för att man vill ge det.