• Anonym (Linda)

När ena har långsammare tempo i relationen. Hur vet man om man slösar sin tid?

Är ihop med en man som har barn. Han var ganska snabb med att  initiera Nacket vi skulle bli "officiella". Nu har vi varit ihop i snart 4 mån. Mitt problem är att hans tempo i lvrigt är lpbgsammare än jag känner mig trygg med. Tex inte träffar hans barn (femåring) och familj än även om han föräskrat mig om att det kommer ske och att familjen vet om oss. Jag är generellt en person som vill ha mycket bekräftelse så vet inte om jag är otålig eller borde vara orolig. Har träffat några av hans vänner men inte mer.

Hur vet man om personen med långsammare tempo ger tomma löften eller om de bara har rimligt hälsosam takt?

Mutt ex gick VÄLDIGT fort fram så det är min enda erfarenhet av en seriös relation....
  • Svar på tråden När ena har långsammare tempo i relationen. Hur vet man om man slösar sin tid?
  • Anonym (Gammal i gamet)

Tänk så olika man är.

Jag hade varit innerligt tacksam om jag slapp släktmiddagar i alla fall första året... Cool

• Anonym (Linda)
    Anonym (xxx) skrev 2024-08-13 14:06:46 följande:
    Så det är inte så viktigt att du presenterar honom för din familj, men mer viktigt att han gör det? 

Säger som de andra, du har nog en del att arbeta med. Risken är annars stor att du förstör er relation. 
    Jag KAN ju inte. Lite skillnad. Har däremot uttryckt till honom att jag önskar jag kunde ta med honom till familjen. Önskar han också var lika ivrig att "visa upp mig". Hade ham sagt nåt likmande hade jag blivit jätteglad
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-13 21:36:59 följande:
    Jag KAN ju inte. Lite skillnad. Har däremot uttryckt till honom att jag önskar jag kunde ta med honom till familjen. Önskar han också var lika ivrig att "visa upp mig". Hade ham sagt nåt likmande hade jag blivit jätteglad
    Asså, verkligen i all välmening, va, men du behöver verkligen hjälp att bearbeta vad du varit med om i ditt liv, som ger dig sådan ångest och sådan förvrängd syn på både relationer, och dig själv. Du låter extremt otrygg och det kommer bara ligga dig i fatet. Du behöver bli trygg i dig själv.
  • Anonym (Pippi)

Lugna ner dig. Du skriver i ts att ni varit ihop snart 4 månader, dvs bara 3 månader. Är väldigt vanligt att man är förälskad och allt känns så rätt vid 3-4 månader bara för att sen vid 6-12 månader vända. Förälskelse kan kännas så starkt och så rätt men inte ovanligt att det går över när man lärt känna varandra lite mer och sett mer av alla sidor.

Eftersom han har barn gör han klokt i att vänta minst 6 månader, helst 1 år innan han tar steget vidare. Det är sunt att ta det lugn och inte skynda på något. Det är inte ett tecken på att vara seriös om man går snabbt fram, tvärtom kan det vara en röd flagga att vilja skynda på det. 

Lugna ner dig. Är det rätt kommer du att få träffa hans familj när tiden är rätt. 

• Cathariiina
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-13 17:00:02 följande:
    Hur vet man vad som är normalt? Mitt ex tog med mig till sin familj på julafton och vi hade då varit ihop i kanske 3 månader. Kanske gick han fortare fram än majoriteten?
    Men det är ju annorlunda när det är barn inblandade. Det är inte som när man var ung och barnfri och flickvän-pojkvän med varandra, då kunde man ju fira jul hos den enas föräldrar rätt tidigt. Men blandar in barn - som redan gått igenom minst ett jobbigt uppbrott - gör man ju inte, förrän man är väldigt säker på att man har hittat rätt den här gången.
  • Anonym (T)
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-13 14:36:22 följande:
    Jag hoppas du har rätt! Jag tror den bästa förklaringen är att han just nu inte vill ha mig där tyvärr, rent krasst. Jag nämnde ju ayt det hade varit kul att följa med någon gång när vi sen hördes och han sa att det är bättre att ta det senare (han ska snart göra en jobbresa på 2 veckor ) det är mycket stress kring det sa han och att det vore mer naturligt att vi sågs med hans barn efter att detta lagt sig. Fattar inte riktigt den förklaringen men kanske tar det energi från honom att introducera en ny person för tjocka släkten plus barnet när det är stressigt runtomkring. Har lite pms just nu så är kanske överkänslig, haha.
    Men då har du fått svar av honom, han vill vänta lite vilket inte alls behöver vara konstigt. Du måste lita på honom att han kommer presentera dig senare som han sagt. Blir du för pushig så kommer du förstöra mellan er. Låt det bara vara några månader, händer inget efter säg 8 månader så ta upp igen att du vill träffa familjen. 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2024-08-14 10:51:44 följande:
    Men då har du fått svar av honom, han vill vänta lite vilket inte alls behöver vara konstigt. Du måste lita på honom att han kommer presentera dig senare som han sagt. Blir du för pushig så kommer du förstöra mellan er. Låt det bara vara några månader, händer inget efter säg 8 månader så ta upp igen att du vill träffa familjen. 
    Har man barn vill man också kanske ha lugn och ro runt sig och kunna stötta barnets eventuella reaktion på en ny partner så inte barnet behöver vara utan honom och ev fundera i 2 veckor efter att han presenterat dig...
  • Core

Är du säker på att den är han som är långsam? Familjedynamik är komplex, kanske finns en anledning på andra sidan som gör att han drar sig, som han inte delat med till dig i rädsla om att du blir sårad?

Jag känner inte er och har ingen aning, bara en tanke.

• MrKudos
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-13 21:36:59 följande:
    Varför kan du inte ta med honom till din familj?
  • Anonym (Barn i bilden)
    MrKudos skrev 2024-08-14 22:25:24 följande:
    Varför kan du inte ta med honom till din familj?
    Tydligen bor inte TS familj i Sverige och det går inte att presentera honom via videosamtal för så pratar inte TS med sin familj....
  • Anonym (ett år typ)

För att svara på frågan: Runt ett år kan man ta det lugnt innan man bör undra vad som sker när man inte får träffa vänner/familj/följa med på saker. Efter flera år är det skumt. Innan året är det ju olika vad som känns rätt och bekvämt så då får man ha en dialog och respektera varandras gränser och så.

• Anonym (Linda)
    Anonym (ett år typ) skrev 2024-08-15 11:52:18 följande:

För att svara på frågan: Runt ett år kan man ta det lugnt innan man bör undra vad som sker när man inte får träffa vänner/familj/följa med på saker. Efter flera år är det skumt. Innan året är det ju olika vad som känns rätt och bekvämt så då får man ha en dialog och respektera varandras gränser och så.

Ok, då är det ännu tidigt i förloppet :)  jag har svårt med tillit men försöker så gott jag kan tro på honom när han säger att det kommer ske. Han verkar ju seriös och prioriterar träffa mig all tid han är utan sitt barn.
  • Anonym (Linda)
    Core skrev 2024-08-14 17:04:08 följande:

Är du säker på att den är han som är långsam? Familjedynamik är komplex, kanske finns en anledning på andra sidan som gör att han drar sig, som han inte delat med till dig i rädsla om att du blir sårad?

Jag känner inte er och har ingen aning, bara en tanke.

Vad skulle det vara? Han har bra kontakt med sin famiöj och de är inte religiösa eller något sådant. Klart att man aldrig kan veta men tror inte det
  • Anonym (Linda)
    Jag hoppas det är så enkelt som han säger! Kanske min tillit till folk som är problemet här. Vill avsolut inte pusha honom. Det är fint mellan oss och det är inget jag vill förstöra
  • Anonym (Linda)
    Jag hoppas det är så enkelt som han säger! Kanske min tillit till folk som är problemet här. Vill avsolut inte pusha honom. Det är fint mellan oss och det är inget jag vill förstöra
Svar på tråden När ena har långsammare tempo i relationen. Hur vet man om man slösar sin tid?