• Anonym (D)

Hundvakt

Jag gick med på att passa en släktings hund men ångrar mig nu i efterhand och jag ska ha hunden i 14 dagar till. 

Det är en liten hund men den luktar illa och är ouppfostrad. Den snor allt ätbart, tar sig upp på bord osv och kissar inne, har förstört mitt träbord med kiss. Den är klängig och springer runt benen hela tiden så jag håller på att bli galen.
    Har själv en hund men den är uppfostrad och har god hygien. Denna hund luktar dött djur ur munnen. 

Ska man stå ut med detta eller ska man be släktingen hämta hunden? 

• Svar på tråden Hundvakt
  • Anonym (O)

Men ge hunden ett bad och lär den hur man uppför sig hemma hos dig. 

Sedan är väl frågan varför du passar hunden. Är det för att din släkting verkligen behöver en hundvakt för att han eller hon är sjuk eller jobbar borta är det väl lite mer motiverande att göra vissa uppoffringar för att hjälpa. Är de egentligen hemma, och kan hämta hem hunden så är det väl en bra idé att be dem göra det.

• Dexter dot com

Vad är anledningen till att släktingen behöver hundvakt? Om den luktar illa ur munnen behöver den troligen till veterinären och åtgärda tandsten/tandlossning.

• Anonym (D)
    Dexter dot com skrev 2024-12-25 13:01:46 följande:

Vad är anledningen till att släktingen behöver hundvakt? Om den luktar illa ur munnen behöver den troligen till veterinären och åtgärda tandsten/tandlossning.

De har sitt barnbarn hos sig och barnets förälder vill inte att hunden är där då
  • Dexter dot com
    Anonym (D) skrev 2024-12-25 15:03:38 följande:
    De har sitt barnbarn hos sig och barnets förälder vill inte att hunden är där då
    Det låter ju som du är irriterad på hunden vilken den självklart märker och blir stressad av så jag hade tänkt på hunden och bett ägaren hämta den. Revirmarkerar den så finns ju kisskydd .Annars behöver du gå ut med den oftare så den inte behöver kissa inne.
Svar på tråden Hundvakt