• Äldre 16 Jun 16:34
    38965 visningar
    49 svar
    49
    38965

    Vilken sång sjunger ni när barn fyller år?

    Funderar och funderar och kan bara komma på 3 oerhört tråkiga födelsedagssånger..
    Har jag missat nån?
    Vill sjunga nåt roligt för min son på söndag ju!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-18 19:09:59:
    Det blev "ja må han leva..".
    Men hann bara till halva sen blev Adam livrädd och började gråta, samtidigt som han sa "nej, nej, nej".
    Valde nog fel låt helt enkelt..

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken sång sjunger ni när barn fyller år?
  • Äldre 16 Jun 16:41
    #1

    Du har glömt en vanlig:

    Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla nisse idag med blommor och med blad vi firar denna dag. Vi gratulerar lilla Nisse idag

    eller

    Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar på din födelsedag med blommor och med blad vi firar denna dag. Vi gratulerar på din födelsedag


    ♥ Vad tycker DU om Beckah? In å rösta med dig: ♥ www.familjeliv.se/Forum-5-154/m10095338.html
  • Äldre 16 Jun 16:42
    #2

    och så Lotta på bråkmakargatans låt:

    Vad är det för dag idag?
    Är det en vanlig dag?
    Nej det är ingen vanlig dag för det är Nisses födelsedag
    Hurra hurra hurra


    ♥ Vad tycker DU om Beckah? In å rösta med dig: ♥ www.familjeliv.se/Forum-5-154/m10095338.html
  • Specia­lK
    Äldre 16 Jun 16:43
    #3

    i vanliga fall ja må hon leva, men i år på kalaset för endast barnen tänkte vi sjunga Happy Birthday, för hon är helt tokig i den låten.. sjunger nästan den varje dag..

  • rudegi­rl
    Äldre 16 Jun 16:43
    #4

    Vi sjunger ja må hon leva och cumpleaños feliz, så vi är nog inte så roliga...

  • Specia­lK
    Äldre 16 Jun 16:43
    #5

    congratulations...

  • Fru Engman
    Äldre 16 Jun 16:44
    #6

    Va e de för en dag?
    E det en vanlig dag?
    Nej det e ingen vanlig dag för det är Sagas födelsedag!
    Hurra, hurra, hurra!
    Hurra, hurra, hurra!

    (Från "Lotta på Bråkmakargatan".)


    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Äldre 16 Jun 16:45
    #7
    Beckah82 skrev 2006-06-16 16:42:53 följande:
    och så Lotta på bråkmakargatans låt:Vad är det för dag idag?Är det en vanlig dag?Nej det är ingen vanlig dag för det är Nisses födelsedagHurra hurra hurra♥ Vad tycker DU om Beckah? In å rösta med dig: ♥ www.familjeliv.se/Forum-5-154/m10095338.html
    *hihi*
    Du skicka medan jag skrev mitt inlägg...

    Visst e den mysig!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Äldre 16 Jun 16:45
    #8
    Beckah82 skrev 2006-06-16 16:41:32 följande:
    Du har glömt en vanlig:Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla nisse idag med blommor och med blad vi firar denna dag. Vi gratulerar lilla Nisse idagellerVi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar på din födelsedag med blommor och med blad vi firar denna dag. Vi gratulerar på din födelsedag ♥ Vad tycker DU om Beckah? In å rösta med dig: ♥ www.familjeliv.se/Forum-5-154/m10095338.html
    Ja, den hade jag glömt helt.. Är det inte samma melodi som Ja må han leva? Eller minns jag fel? Hmm..
  • Äldre 16 Jun 16:46
    #9

    Hanna o L:

    ja hur mysig som helst

    Vermilion:
    Nej, det är inte samma melodi


    ♥ Vad tycker DU om Beckah? In å rösta med dig: ♥ www.familjeliv.se/Forum-5-154/m10095338.html
  • Äldre 16 Jun 16:46
    #10

    Lotta på Bråkmakargatan? Får se om jag hittar den nånstans.. vet inte hur den går.

Svar på tråden Vilken sång sjunger ni när barn fyller år?