• mmonik­a77
    Äldre 27 Sep 22:02
    226 visningar
    19 svar
    19
    226

    Vilket bredband har ni? (telefonjacket) ADSL??

    Skulle vilja veta vilket bredband ni har och hur pass nöjda/missnöjda ni är med det? Är det någon som har tiscali och telia (är mest intresserad av dessa men skriv gärna om ni har fler förslag.

  • Svar på tråden Vilket bredband har ni? (telefonjacket) ADSL??
  • Linda1­976
    Äldre 27 Sep 22:05
    #0

    Vi har Spray och tycker det funkar bra. Snabbare behövs inte, när man normalsurfar och laddar ner en och annan film.... Och min man är ändå datorgalning!

  • Skusan
    Äldre 27 Sep 22:06
    #0

    Vi har Telia 8 Mbit, smidigt!

  • soofee
    Äldre 27 Sep 22:07
    #0

    Jag har telia, det billigaste. Funkar bra, men liiite segt.

  • Äldre 27 Sep 22:22
    #0

    Där jag bodde förut hade jag Bredbandsbolaget 10Mbit. Nu har jag Tele2 genom kabeltvnätet, ca 05Mbit. Inget av dem är dock genom Telejacket.

    Men de har ganska stor skillnad i hastighet och det känner jag inte av vid vanlig surf och mail. Däremot känns det en ordentlig skillnad när jag tankar hem iso-filer med Linux på 600-700mb.

  • Äldre 27 Sep 22:23
    #0

    0,5mbit

  • Cathri­ne84
    Äldre 27 Sep 22:38
    #0

    Vi har Telia, väldigt dyrt och väldigt dålig service.
    Tar lång tid att flytta det och är dyrt även det, väldigt dålig personal på kundservice, man får olika svar varje gång man ringer. Men visst, det känns ju mer som ett säkert kort. Vi ska nog snart byta, bara vår bindningstid går ut.

  • Jojo77
    Äldre 27 Sep 22:50
    #0

    Vad kostar det att flytta Telias?

  • Cathri­ne84
    Äldre 27 Sep 22:53
    #0

    Typ 600-700:-

  • Snutta­rna
    Äldre 27 Sep 23:02
    #0

    Har haft Telia0.5, Spray0.5 och nu har vi Telia 8mbit.
    Vi bytte från Telia0.5 till Spray för att telia skulle börja ta betalt för varje mb som du laddade. Sen bytte vi från Spray till telia för att deras support var usel och det var aldrig 0.5mb. Och nu har vi 8mbit och känner oss lite besviken ändå. Om vi laddar/tar hem något så har vi 8mbit men om vi skickar stora mejl eller filer till någon annan så har vi inte ens fart till surf själva.

  • Äldre 27 Sep 23:28
    #0

    Telia och de andra som genom ADSL ger 8 Mbit nerladdning, ger 1 Mbit ut från datorn. Så är det... trist men sant... så kommer jag också att få det när jag får bredband när h*lvete fryser inne... :-P

  • amg
    Äldre 27 Sep 23:33
    #0

    Har telia 8mb men är trötta på telia så vi kommer nog byta snart.
    Har inte mer än 6mb och ut ännu mindre, dem har dålig servic och väldigt ofta är det fel på internet.

  • evita
    Äldre 28 Sep 00:46
    #0

    vi har bredbandsbolaget... funkar kalas...

  • Linis8­1
    Äldre 28 Sep 01:08
    #0

    har telia 500 tror jag det är.. funkar snabbt men så jävla dyrt så ni har vi sagt upp det.. surfar mest på jobbet så d behövs inte hemma..

  • Linis8­1
    Äldre 28 Sep 01:09
    #0

    det kostar 600 att flytta telia.. vi har nyss gjort det... svindyrt.. telia är sämt!.. faktiskt! finns de med lika bra hastigheter o billigare.,.. synd att d bara är telia som funkar i vårt område

  • Twiggy
    Äldre 28 Sep 04:56
    #0

    Vi har också spray o det verkar fungera ganska så bra.

  • Nowa
    Äldre 28 Sep 06:17
    #0

    Vi har Telia 8 Mbit, och för oss har det funkat bra

  • JewelG­irl
    Äldre 28 Sep 06:36
    #0

    Telia 8 mbit och det är helt utan några problem. Iallafall inga som jag har märkt av

  • Äldre 28 Sep 07:01
    #0

    BBB VDSL från telefonjacket vilket ger runt 10 Mbit både upp och ner. Jättebra tjänst tycker jag. Enda negativa är att det är dyrare än det vi hade innnan, då vi hade fiber 10 Mbit.

  • mmonik­a77
    Äldre 28 Sep 17:20
    #0

    Tack för alla svar!

Svar på tråden Vilket bredband har ni? (telefonjacket) ADSL??