• Äldre 29 Sep 14:50
    2561 visningar
    41 svar
    41
    2561

    Tror ni Christer Pettersson mördade Palme?

    Visste inte riktigt vilken kategori men jag skriver med anledning av att Christer Pettersson dog idag;

    www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,540041,00.html

    Vem tror ni gjorde det? själv har jag ingen aning, var juh bara 4 år när det hände :)

  • Svar på tråden Tror ni Christer Pettersson mördade Palme?
  • Äldre 29 Sep 14:51
    #0

    hoppsan, nu läste jag att det hände 86.. då var jag alltså t.o.m. bara 2 år gammal =)

  • mimmip­igg
    Äldre 29 Sep 14:53
    #0

    Själv var jag 11 år då... inte är jag klokare för det! Men jag hoppas att det inte var han.

  • Soffie
    Äldre 29 Sep 14:53
    #0

    Jag tror det.. men vem vet nu när han är död...

  • Äldre 29 Sep 14:54
    #0

    Ojdå.. har han dött!?
    Har jag helt missat!

    Jag tror inte det var han som mördade Palme.. han vart misstänkt, fick
    skadestånd.. o upptäckte TV 3, där kunde han få lite lättförtjänta pengar genom att gång på gång ge intervjuer.. den ena svamligare än den andra!

    Nä, det var nog nåt välplanerat.. och den/dom som gjorde det var för smarta för att avslöja sig. Eller så var det polisen som klantade till det (inte första gången isåfall).
    Tror inte dom kommer få fatt i den/dom som gjorde det.. tycker dom
    kan lägga utredningen på hyllan, och fokusera på nuet!! Där har dom sumpat sin chans!

    Sanna

  • Meli
    Äldre 29 Sep 14:56
    #0

    Det är ju möjligt att det var han som tryckte på avtryckaren. Dock är det ju egentligen väldigt ointressant, då det ju säkert skedde på order uppifrån, av någon som i visste vart han kunde påträffas för att mördas....

    Tror inte att Christer P av en slump råkade befinna sig på den platsen, med ett laddat vapen....

  • Äldre 29 Sep 14:56
    #0

    han hade juh bestämt ett möte med palme familjen kort innan han blev medvetslös.. han hade nåt viktigt o berätta för dem. Tyvärr dog han innan de träffades. Undra vad det var?

  • Tant Green
    Äldre 29 Sep 15:03
    #0

    Ja, det tror jag. Jag har alltid trott att mordet inte skulle klaras upp förrän Christer Pettersson erkände på sin dödsbädd... men nu var han ju medvetslös hela tiden så det blev inte så. Synd. Då får jag aldrig bevisa att jag hade rätt

  • Meli
    Äldre 29 Sep 15:08
    #0

    Sudd

    Fast man undrar ju vem som betalde honom att utföra mordet, för det var nog ingen slump att han stog där med en laddad pistol och visste att Palme varit på bio och vilken väg han skulle ta. Särskilt som han itne hade något motiv...

  • Dintur­iel
    Äldre 29 Sep 15:09
    #0

    Efter att i ett skolprojekt ha tagit del av utredningen så tvivlar jag starkt på att det var Christer Pettersson. Det enda ögonvittnet, Lisbeth Palme, blev skjuten i ryggen. Dessutom hade hon fått veta att den som blivit gripen var en lodis eller vad man ska kalla det. Under line-up blev han uppvisad tillsammans med välklädda, "rena" personen, och fru Palme kommenterade det hela med att det märks ju vem som är knarkare eller nått liknande. Jag skulle aldrig vilja bygga en mordutredning kring ett chockat vittne, som dessutom är i familj med offret och blev skjuten bakifrån.

    Är helt övertygad om att det var ett insiderjobb, för det har myglats väldigt under utredningen. Tyvärr kommer vi nog aldrig få veta vem som sköt Olof Palme...

  • prince­ss of woolfs
    Äldre 29 Sep 15:16
    #0

    Jag är inte säker(vem kan vara det nu?) på att det var han, men visst visste han ngt..så antingen var det han, eller så var han inblandad eller så visste han vem det var...Och den vetskapen gick visst i graven med honom.

Svar på tråden Tror ni Christer Pettersson mördade Palme?