• Happy baby
    Äldre 15 Aug 08:17
    7086 visningar
    30 svar
    30
    7086

    Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!

    Känner mig sååå ledsen idag o måste bara skriva av mig lite. Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!

    Två månader i rad så har han inte känt för att ha sex dagarna runt ägglossning. Han vill ha barn (det är jag säker på) så det är inte det att han försöker förhindra att jag blir gravid. Det är bara det att han är så trött, inte vill ha sex när vi har gäster som sover över, vill stanna uppe o titta på fotbollskväll eller nåt annat.

    I söndags o igår kväll var det likadant (trött på söndagen o fotbollskväll igår). Jag har verkligen försökt att respektera att han inte alltid vill ha sex (man kan ju inte tvinga honom!) men igår blev jag ledsen o upprörd! Jag sa att då blir det ju inget barn denna månaden heller!

    Till saken hör att han inte vill att jag skall berätta när jag har ägglossning. Han tycker det är så osexigt o ospontant att ha sex bara för att göra barn. Han säger att det räcker att jag vet.

    Min situation är alltså den att jag kan inte tala om när jag har ägglossning för att få honom att fatta att jag vill ha sex för att bli gravid. Jag får då försöka få honom att vilja ha sex ändå, men det är inte alltid han vill det just de där viktiga dagarna. Om han hade vetat att jag hade kunnat bli gravid då kanske han hade tänkt annorlunda...

    Oj, vad långt detta blev! Hoppas nån orkar läsa...

  • Svar på tråden Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!
  • Ellis8­3
    Äldre 15 Aug 08:27
    #1

    Oj då... Förstår verkligen hur du känner det.

    Om han nu inte vill veta när du har ägglossning, tror du inte att du kan testa att förföra honom? Även om han sitter framför tv:n och kollar på fotboll, ta kommandot och förför honom!

    Och du. Stå på dig. Man är ju faktiskt två om att skaffa barn, och gör han medveten om att det är endast två dagar i månaden som man kan bli gravid.

    Lycka till!

  • Happy baby
    Äldre 15 Aug 08:57
    #2

    Ja, det är det jag försöker, men han brukar inte vara så här svårförförd så jag känner mig så avvisad. Men jag skall nog ta och förklara lite om hur det här med fertilitet fungerar för honom så kanske han tänker annorlunda.

  • Ja tack
    Äldre 15 Aug 09:00
    #3

    Oj då... Hoppas att det löser sig..
    *skickar tröstekramar*

  • Happy baby
    Äldre 15 Aug 09:08
    #4

    Tack! Mår verkligen dåligt varje gång mensen kommer o det känns extra hopplöst att vänta på den när man vet att man inte ens haft en chans att bli gravid!

  • eio
    Äldre 15 Aug 09:10
    #5

    FY vad tråkigt!!!
    När jag och maken var i bebisverkstan så tyckte han nog inte heller att det var så kul och upphetsande alla ggr att ha sex "på kommando", men han insåg ju han också att skulle det bli nån bebis så var det ju bara till att göra det man skulle. Låter jättekrasst, jag vet, men sen gäller det ju att se till att ha sex även mellan dessa kritiska dagar så att det inte bara blir sex för att göra bebis.

    Tycker nog att du måste prata lite mer med honom om detta och verkligen få honom att fatta att det är närapå ett mirakel att få till en liten bebis och det krävs nästan att man ligger i lite....vare sig man tycker att det är jätteskoj eller inte.

    Lycka till!!

  • Beauty­flie
    Äldre 15 Aug 09:12
    #6

    Jag vet att det jag ska berätta inte direkt hjälper dig nåt, men jag ska berätta det ändå. Min sambo sa precis likadant inför min senaste ÄL, att han helt enkelt inte kände för sex, och jag blev lite ledsen och tyckte att det var ju typiskt att det skulle bli så JUST de dagarna. (Till saken hör att jag inte heller berättat för honom när jag haft ÄL). Hur som helst så blev det väldigt sparsamt med sex under ÄL-veckan (3 ggr på 10 dagar, varav ingen isambnad med ÄL), så döm om min förvåning när jag plussade ca två veckor efter! Jag vet ärligt talat intehur det gick till, kanske är alla uträkningar inte så som vi tror (med hur länge spermier lever, eller hur fort de simmar osv).

    Jag önskar dig all lycka i fortsättningen!

  • Happy baby
    Äldre 15 Aug 09:15
    #7

    eio: Håller med dig om att det är viktigt att ha sex även annars o inte bara runt ÄL. Konstigt nog har det varit just runt ÄL han inte känt för det (fast han inte vetat att jag har haft ÄL) o annars har han varit hur sugen som helst!

    Beautyflie: Ja, man kan ju alltid hoppas!

  • Fjälls­ippa
    Äldre 15 Aug 09:28
    #8

    Borde inte din man tycka att det är något roligt att jobba på att få barn? Och borde inte känslan av att kanske ha ett underbart barn ihop om 9 månander överstiga känslan att tycka att det det är osexigt att ha sex "bara" för att göra barn? Resultatet borde vara värt "pinan"! Om man vill ha barn. Menar inte att strö salt på såret, men kanske ska du prata mer konkret med din man? Man får ju lite intrycket att han inte riktigt är 100% med på noterna.... Eller han kanske går och oroar sig för något som han inte vågar ta upp med dig. Prata med honom! Om det skulle vara så att du får ett svar du inte gillar så VET du i alla fall. Och det är bättre att veta än att leva i en illusion eller tro att man är i fas med varandra. Hoppas det löser för dig!

  • Happy baby
    Äldre 15 Aug 10:42
    #9

    Fjällsippa: Han säger att han tycker att det är osexigt att ha sex "på beställning". Verkar vara nåt manligt för jag har hört fler som säger att deras killar tycker likadant, bl a en nära kompis till oss.

    Han säger att han verkligen vill ha ett barn till, det är inte något som jag tjatat till mig eller så utan lika mycket hans beslut. Men visst, kanske ligger det nåt annat omedvetet bakom. Vad vet jag. Dessutom så tror jag inte att han känner samma stress som jag över att det skall gå snabbt. Jag vill ha barn NU. Han vill ha barn men tycker nog inte att det gör nåt om det dröjer nåpn månad extra. Jag får nog ta och prata igenom detta med honom igen, precis som du säger.

  • Jerrys matte
    Äldre 15 Aug 11:22
    #10

    Känner igen mig såååååååååå väl!! Och jag känner mig bara puckad när jag inte ska berätta att det äl äl-vecka utan bara just då bli typ helt desperat och vilja ha sex utan att han ska ana något. Jag sa åt honom att alternativet är ju såklart att jag typ varannan dag hela tiden slänger på mig sexigaste underkläderna och försöker "förföra" honom, men det kändes faktiskt lite jobbigt för mig Hur jävla svårt kan det vara? Undrar jag ibland...

Svar på tråden Det verkar som att min man inte fattar att man måste HA SEX för att bli med barn!!!