• Gemet
    Äldre 30 Aug 18:21
    7300 visningar
    12 svar
    12
    7300

    Lock till barnmatsburkar

    Varför är locken till barnmatsburkarna så idiotiskt konstruerade? Att skriva av locket är inga problem, men att skruva fast det så att det sitter ordentligt fast är värre. Skärping Semper och alla andra burktillverkare.l

  • Svar på tråden Lock till barnmatsburkar
  • Aquilo­n
    Äldre 30 Aug 19:49
    #1

    Plastfolie och ett gummiband funkar rätt bra också. Lite krångligare förstås.

  • runera­s
    Äldre 4 Sep 09:28
    #2

    Tanken är väl att varje burk ska vara en potion, mao ska du inte behöva skruva på lockh-vetet igen...

  • Gemet
    Äldre 4 Sep 09:47
    #3

    I teorin ja! VEt inte hur ditt barn fungerar men det är ju inte varje gång en hel burk går åt.

  • Äldre 4 Sep 09:50
    #4

    Sätt handflatan mot locket, tryck till samtidigt som ni vrider. Och vips sitter locket lika stadigt som det gjorde innan locket öppnades första gången!

  • rudd
    Äldre 5 Sep 15:16
    #5

    Håller med! en stor burk räcker för 3 måltider för våran son!
    Det går att få den att sitta bra igen men att man ska behöva komma på knepet själv är idiotiskt! =)

  • Henrik­28
    Äldre 5 Sep 21:33
    #6

    Slå fanskapet med locket ner mot skärbrädan.

  • AoA
    Äldre 7 Sep 13:31
    #7

    Kan bara hålla med, locken sitter oftast väldigt snett, hur man än gör. Får försöka med Som snös tips.

  • Lajm
    Äldre 7 Sep 14:56
    #8

    Som "Som snö" säger, handflatan på.

    Men jag brukar börja med att vrida locket lite "åt fel håll", alltså som om jag skulle öppna burken. Då brukar det falla på plats.

  • Äldre 7 Sep 16:59
    #9

    Lajm: Självklart! Hur kunde jag missa det? Klart man måste börja med att vrida åt fel håll!

  • byströ­m
    Äldre 9 Sep 12:25
    #10

    jag gör precis om Lajm skrev... lite åt fel håll, då hoppar det på plats, sen drar man åt av h-e. inga problem alls tycker jag. =)

  • Äldre 5 Oct 17:00
    #11

    Dra lite åt fel håll är ett standardknep för besvärliga lock. Snurra sakta baklänges tills det hoppar rätt i spåren och ligger plant, då är det bara att vrida på det rakt.

    Men håller med om att barnmatsburkarna är fruktansvärda! Värre lock får man leta efter.

  • Äldre 23 Feb 23:57
    #12

    Fler som tänkt på det! Soligpufz.se/produkt/barnmatsburkslock/

Svar på tråden Lock till barnmatsburkar