• AMA68
    Äldre 3 Sep 11:40
    8924 visningar
    309 svar
    309
    8924

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • timmer­backa
    Äldre 7 Sep 09:13
    #11

    När är nästa fika?


    Våran lokala solstråle
  • Golvmo­ppen
    Äldre 7 Sep 09:28
    #12

    Jera och jag pratade om nästa fika och kom fram till detta, så det är bara att hänga på.

    Malin och Hanna, tänkte ta med mig kläderna till Er som ni beställde på klädpartyt.

    Nästa fika 18/9-06 kl. 13.00 Arkarden(där ni var förra ggn)

    1. Jenny & Thea
    2. Sara & Fernanda

  • Underb­arson
    Äldre 7 Sep 10:40
    #13

    Ja, det är ju jättesynd att ni alltid ska ha fikorna på måndagar vilket jag numera inte kan komma till. Men ni får ha det bra på fikorna så stöter vi kanske på varandra ute i stan istället

  • Underb­arson
    Äldre 7 Sep 10:41
    #14

    Malin, kanske tur att vi stötte på varandra häromdagen för på några fikor framöver lär vi inte ses

  • Underb­arson
    Äldre 7 Sep 12:32
    #15

    Snacka om att ens hjärna inte är på tipp topp...

    ...idag skulle Elias till bvc för att vägas och mätas och diverse andra saker kl 11.30. Först så glömmer jag busskortet hemma men väl tur hade jag lite mynt i fickan, sen missar jag 2 bussar och kommer 20 min försent. Ska träffa en sköterska som jag aldrig mött innan så jag frågar på expeditionen...det visade sig att sköterskan skulle vi träffat 29 augusti och idag skulle han träffat läkaren plus vaccination klockan 8.30!!!!
    Och alla tider stod i hans bok som jag TRODDE hade läst .....så nu får han vänta till början på okt för nästa läkarbesök.
    Vägde lille killen och nu väger han 9200g....han har nog stannat lite i vikten för det är bara 1 kg uppgång på nästan 2 månader....

    Nä, nu ska vi till Valhalla och doppa oss lite...köpte jättesöta badbyxor till herren igår på PoP ...

    Ha en skön dag...lustigt väder

  • Underb­arson
    Äldre 7 Sep 12:35
    #16

    Förresten, sömnen är det dåligt med fortfarande....Elias somnar mellan halv åtta och nio på kvällarna men vaknar nästan en gång i timmen tills klockan är runt 1 på natten. Sen vaknar han var 2-3e timme. Jag har testat att ge honom både gröt och välling innan läggdags plus tutte....vet inte vad man ska göra....missade ju bvc idag så där kan man inte få råd.....är satans trött, huvudet bankar och man är helt disträ och känner att jag befinner mig i koma neverland....har ni råd??? Tycker jag följer alla andras råd men.......

  • Gisma
    Äldre 7 Sep 12:56
    #17

    Underbarson: Jobbigt.. Om han sover i egen säng kanske testa med din eller gubbens tröja (eller annat som luktar er) Å lägga brevid (hör hört att det kan funka) Om han inte sover själv kanske testa det.. Hoppas det går över snart i vilket fall.

  • M73
    Äldre 7 Sep 13:40
    #18

    Har varit hos tandläkaren idag, bläh! Två hål lagade och jag slapp rotfyllning iaf! H tyckte tandläkaren såg väldigt märklig ut så hon stirrade ut honom större delen av tiden (min moster jobbar där så hon fick barnvakta, hade nog tänkt att H skulle ligga still i sin vagn men det är ju för bebisar.. Så hon satt i knät och tittade på)
    Underbarson: Låter riktigt jobbigt att inte få sova. Inte konstigt att man blandar ihop tider då. Sover han mkt på dagen? Är det någon skillnad på hur han sover beroende på vad ni gjort under dagen?
    (som om jag kunde ge några råd med ett barn som gärna är klarvaket klockan tolv på natten och som verkar ha lagt ner det där med att sova längre stunder i taget - man missar ju så mkt om man sover)

  • Äldre 7 Sep 15:01
    #19

    Jag tycker att vi kan alternera fikadagar litegrann, så att alla i tråden kan fortsätta att komma med även i fortsättningen. Och nu när vi bara brukar bli runt 6-7 personer på fikorna gör det väl inget om nya kommer med heller, eller? Jag menar det funkar ju inte att ha en privat tråd på forumet som inte är öppen för alla, i så fall får vi ju flytta över på MSN eller ICQ eller liknande, och det vore skittråkigt tycker jag! Så - MissJO (och andra som inte varit med innan), ni är såklart välkomna på fika även framöver!

    Underbarason: du ska se att hjärnan blir på topp igen när du får sova ut litegrann (tyvärr kanske det inte blir förrän efter att Elias flyttat hemifrån... ) Hoppas att du kan komma med på fika om vi byter dag någon gång emellanåt.

    Skånetös: Vi ska till tandsköterskan kl. 13.30, men det är ju i stan, så vi borde vara klara runt 14, så vi dyker upp då. Kommer väl få skäll av tandisen eftersom Isak ibland äter smörgåsrån eller frukt mellan målen, och tandborsten är han inte riktigt sams med heller... För att inte tala om den "goda" barntandkrämen, Isak ulkar när han känner smaken. Och jag förstår honom, Bamsetandkrämen är ju asäcklig!
    Men, som sagt, vi kommer gärna och fikar och hämtar tröjan *längtar*.

    Nästa fika 18/9-06 kl. 13.00 Arkarden(där ni var förra ggn)

    1. Jenny & Thea
    2. Sara & Fernanda
    3. Hanna & Isak

  • timmer­backa
    Äldre 7 Sep 16:25
    #20

    Nästa fika 18/9-06 kl. 13.00 Arkarden(där ni var förra ggn)

    1. Jenny & Thea
    2. Sara & Fernanda
    3. Hanna & Isak
    4. Nina & Linus


    Våran lokala solstråle
Svar på tråden Kex med smulor