• AMA68

    Kex med smulor

    Blir väl tråd fem-sex nånting och vi firade väl egentligen ettårsjubileum nu i augusti?

    Eftersom vi flera gånger sagt att gruppen är på bristningsgränsen vad gäller "medlemar" så döpte jag nya tråden lite kryptiskare så kanske den inte lockar lika mycket och vi slipper göra folk besvikna genom att avböja deras deltagande?

    Fridens flickor!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:20:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m14874034.html

  • Svar på tråden Kex med smulor
  • MissJO

    Svalan75

    tack tack.. kändes bättre .. helt ärligt, trodde att alla tyckte det var roligt att hitta " nya" mammor att snacka med??eller inte alla.. iaf eftersom man snackar här .blev lite " stött" typ... tänkte strunta i denhär tråden men nu när du sa så känns det helt ok, för du har ju rätt, vill man inte synas så får man ju hålla sig till msn eller ngt annat...

     men eftersom ni hade en tråd inne på ett så himla socialt ställe trodde man ju att det var öppet för "alla" förstår ju att det är svårt att träffa nytt folk.. men  allt går ju att kolla upp!!! ( jag e seriös hehe)


    Théa - 060220
  • MissJO

    Nästa fika 18/9-06 kl. 13.00 Arkarden(där ni var förra ggn)

    1. Jenny & Thea
    2. Sara & Fernanda
    3. Jenny & Théa (ev. har egentligen föräldragrupp men ska se om det går att lösa)


    Théa - 060220
  • Golvmoppen

    Nästa fika 18/9-06 kl. 13.00 Arkarden(där ni var förra ggn)

    1. Jenny & Thea
    2. Sara & Fernanda
    3. Hanna & Isak
    4. Nina & Linus
    5. Jenny & Théa (ev. har egentligen föräldragrupp men ska se om det går att lösa)

  • timmerbacka

    Linus gillar sin tandborste,han tuggar förfullt...vet inte om han "gnuggar" tanden så mycket,men just nu är det mest att han ska vänja sig vid tandborsten. Han blir ganska sur när jag tar den...men det går fort över då han kommer på nåt annat att busa med.


    Å tur är det väl att han gillar tandborsten så ofta som han stoppar i sig kex & mat...

    Miss Jo
    Klart du ska hänga me här....


    Våran lokala solstråle
  • Gisma

    Hmm.. Undrar om det var ngn som viste hur det funka när en tråd går ut?? Är inte riktigt insatt..

  • M73

    Trådarna har väl en bestämd livslängd. Tre månader eller så? och när den tiden gått går de inte att skriva i dem längre.

  • Gisma

    Aha.. ingen förvaning eller så då??

    Har ni som fått 2a sprutan fått feber på era små? (Är det regel eller undantag)
    Ska dit på tisdag, ska bli kul å se längd å vikt

  • Underbarson

    Gisma, Elias skulle ju få sin spruta i torsdag om inte hans mamma var totalt förvirrad så nu får han vänta tills han är 7 månader eftersom det är tydligen full kö på bvc. Då har det gått 3 månader mellan sprutorna...
    Verkar som Kungshöjd inne i stan alltid är busy, typ 15 min hos läkaren max...är det likadant hos eran med?

  • Svalan75

    Gisma: Isak fick ingen reaktion alls efter sprutorna, medan jag vet andra som blivit både febriga och hängiga. Är ju lite olika med hur det blir. Vi hade laddat upp med alvedon hemma, men peppar peppar har vi inte behövt använda den ännu. Men det kommer väl nu när höstförkylningarna börjar valsa runt här...

    Hoppas att allt är bra med er mammor och bebisar. Det är lite dött här på tråden, men jag antar att det är det underbara vädret som spelar in... Vi ska ut å njuta av solen så fort som lilleskrutt vaknar. Han var vaken hela morgonen (från 8) fram till halv tolv då han somna av total utmattning. Annars sover han alltid en timme nån gåg under förmiddagen, men nejnej inte idag.

    Underbarason: Vi går ju oxå på kungshöjd, och jag tycker också att de verkar konstant stressade. VI får alltid komma in ca 10 minuter sent till vår sköterska, och sen måste vi stressa på för att vara klara innan nästa besök kommer. Kass planering tycker jag!

    ha det så gott allihopa!

  • Gisma

    Vi bor i Masthugget och tycker inte det är speciellt fullt där, men bvc-tanterna är lite knepiga.. Var ju där på mat-info å tanten hade den mest entoniga röst och sa blablablabla..-Kanmandåbörjamedeferrättenochsedanätahuvudmåletjajagställerliteprovocerandefrågorsåhär... Sedan nämde hon att man skulle vara försiktig för att bröstmjölken kunde förstöra för amningen.. hmmm lite trött va??

    Min är ok dock.. Vilma fick feber av den första sprutan, så det är väl bäst att vara berädd då..

Svar på tråden Kex med smulor