• annibi­lly
    Äldre 5 Sep 18:13
    1063 visningar
    5 svar
    5
    1063

    anti rynk kräm??

    när ska man börja använda det? 20+ eller 30+?? om man börjar som jag då som e 21, tror ni man kan förhindra att få så mkt rynkor sen då? tips på bra rynkkräm?

  • Svar på tråden anti rynk kräm??
  • E l l a
    Äldre 5 Sep 18:44
    #1

    Jag är 24 och har inte direkt några rynkor, men använder antirynkkräm på natten, främst för att den är så himla bra och gör sådan otrolig skillnad allmänt jämfört med en vanlig nattkräm. Man verkligen känner skillnad i huden, jag gör det i alla fall, blir annars uttorkad under dagen, fast med denna krämen är den helt perfekt återfuktad hela dagen.

    En hudterapeut jag frågat sa att de antirynkkrämer som finns ute i "vanliga" handel egentligen inte gör mycket till eller från när det gäller rynkor, och att det absolut inte skadar huden, så jag fortsätter att använda dem. Har provat en hel radda krämer, både dyra och billiga, men min absoluta favorit (som, som sagt, åtminstone verkligen funkar allmänt för min hy)är Niveas Q10 antirynk nattkräm.

  • Nina29
    Äldre 6 Sep 15:26
    #2

    Mary Kay's hudvård är åldershämmande. Kanonbra!


    Love Mary Kay
  • Puss och Kram
    Äldre 6 Sep 15:51
    #3

    Skit i antirynkkrämer...

    Jag har en svägerska som jobbar på apoteket och hon berättade för mig att många av antirynkkrämer på marknade innehåller a-ha syror som gör huden lätt svullen vilket gör att rynkor inte syns så länge du använder de produkterna.

    Min hudterapeut sa också att man kan inte få rynkor att försvinna men med bra hudvård så kan man fördröja uppkomsten av dem. Så satsa hellre på bra hudvård med produkter från en hudterapeut så mår huden bäst.

    Visst kostar en behandling en del för att göra en hudanalys, men alla salongsserier är inte svindyra. Min serie dermanord kostar inte mer än ca 130-170kr förpackningen. Då vet jag att tex loreal kan ligga på samma priser...

  • citron­lime
    Äldre 6 Sep 18:23
    #4

    Såhär har de sagt till mig om anti-rynk...köp när du är 40+!!! Innan dess har inte anti-rynkkrämer i ett ansikte att göra!!! Gör mer skada än nytta...!

  • Äldre 6 Sep 13:30
    #5

    Jag har nyss börjat använda anti rynk krämer, fick Perle Bleue Visage Care Moisturise från en väninna, hoppas att den verkligen hjälper. Hon var nog nöjd. 

Svar på tråden anti rynk kräm??