• Pellin­ell
    Äldre 11 Sep 21:18
    13253 visningar
    24 svar
    +1
    24
    13253

    Hur kan man tro på horoskop?

    Ja, hur kan man tro på horoskop?
    Visst, jag kan gå med på att vi kanske möjligen påverkas av tidvattnet, himlakroppars och månens rörelser etc, eftersom vi till stor del består av vatten, men hur kan någon enda tänkande människa tro att våra personligheter formas av hur månen står i förhållande till Pluto när vi föds? Enligt det resonemanget skapas precis all personlighet i födsloögonblicket; inte vid befruktningen, inte av livet senare. Nej, i exakt det ögonblick du tittar ut ur moderlivet bestäms ditt livsöde, att du skall vara känslosam, lättrörd eller egensinnig. Detta obeoende av hur var och hur du växer upp och vilka gener du har.
    Sådant fantastiskt trams!!

  • Svar på tråden Hur kan man tro på horoskop?
  • missFe­be
    Äldre 11 Sep 21:20
    #1

    ja e då en sån som tror till viss del på kanske inte horoskop (läser mest för nöjes skull) men till viss del så ser ja ju de ja läser att de stämmer in på mig som person (i mitt fall skorpionens tecken) & nu kanske ja mer syftar på astrologi i helhet.Sen håller ja ju me om de du skriver.Men ja tycker dock de e ganska fasinerande att så pass mycke stämmer in på mig.Skrattande

  • Pellin­ell
    Äldre 11 Sep 21:23
    #2

    Missfebe: du får förstå tro på vad du vill, men har du testat någon gång att läsa de andra horoskopen och se om inte de stämmer också ? Så brukar det nämligen vara, allt är så enormt allmänt skrivet att alla känner igen sig i varje stjärntecken. Sedan pratar jag egentligen mer om "riktiga " horoskop, sådana som ställs av någon som studerar exakt hur stjärnorna stod när man föddes. Men det är samma trams egentligen, tycker jag...

  • missFe­be
    Äldre 11 Sep 21:28
    #3

    Jo ja e en sån som ALLTID måste läsa hela min familjs horoskop & min & dotterns stämmer.Men min sambo & sonen e de HELT fel på.Så så som man e som person har nog inte så mycke me horoskopet bara slumpen att så mycke passar in.
    (Har även fått ett riktigt horoskop ställt & för min del stämde detta.Men ja e ju ganska envis som den skorpion ja e.haha.)Va e du?

  • Pellin­ell
    Äldre 11 Sep 21:29
    #4

    Jag är krokodil och det stämmer aldrig.

  • missFe­be
    Äldre 11 Sep 21:34
    #5

    haha,man då har dom tolkat krokodilen fel alltså.Flört

  • Äldre 11 Sep 22:12
    #6

    Jag tycker att det är konstigt att horoskop aldrig pekar ut någon som en riktig fähund. För fähundar finns det ju gott om!

  • Äldre 11 Sep 22:16
    #7

    Ja, det är asirriterande att horoskop överhuvudtaget finns. Och all annan irrationellt icke-vetenskaplig sk-t. Dessutom blir folk lurade på pengar och tid.

  • Jan 39
    Äldre 11 Sep 22:22
    #8

    Min sambo läste sitt dagliga horoskop i dag.
    Där stod att hon hade problem med arbete som ligger på hög.
    Stämmer precis - hon försvann direkt ut i tvättstugan.
    Jag hade för höga anspråk på mig själv i arbetet och det är helt rätt och mitt stora bekymmer just nui.
    Sonja Stjernquist har skrivit en fantastiskt bra bok om Stjärntecken. Väldigt detaljerad och stämmer på ett nästan otäckt precist sätt kunde jag och barnens mamma konstatera.

  • Äldre 11 Sep 22:29
    #9

    För att om det inte vore horoskop så hade det varit sektreligion, nigeriabrev, travet eller nåt av alla de andra hundratals sätten som smarta människor lurar naiva människor på pengar genom.

    Övrig kommentar överflödig.

  • Perikl­es
    Äldre 11 Sep 23:00
    #10

    Ah där Pellinell har du fel. Jag till exempel är våg och det stämmer otroligt bra på mig. Min kille är oxe och han ÄR verkligen en oxe. Vår stora tjej är våg som jag och vi är enormt lika, det är också därför vi bråkar en del. Min mamma är skorpion och hade man inte vetat så hade man sagt skorpion ändå.
    Riktigt lagda horiskop stämmer, ok för att veckotidningarnas inte är så seriösa.
    Jag gissar att du är fisk, förresten. Stämmer det?

Svar på tråden Hur kan man tro på horoskop?