• Winnie
    Äldre 28 Sep 22:23
    1641 visningar
    14 svar
    14
    1641

    De där flugfångarna som ser ut som tennisrackets...

    Finns det nån som vet var man kan köpa dem? Antingen i Sthlm-området eller på nätet. Hoppas nån vet vad det är jag menar...

  • Svar på tråden De där flugfångarna som ser ut som tennisrackets...
  • soloba­d
    Äldre 28 Sep 22:24
    #1

    jag vet vilka du menar...k-rauta har dem

  • Winnie
    Äldre 28 Sep 22:26
    #2

    Tack!

  • VeraCB
    Äldre 28 Sep 22:27
    #3

    Jag köpte en på Silvan!

  • geting­midja
    Äldre 28 Sep 22:37
    #4

    Du menar de där elektriska va?
    De är mer för mygg, det blir ett jäkla fäktande om man ska försöka få flugor med dem.

  • Winnie
    Äldre 28 Sep 22:56
    #5

    getingmidja: Ja jag menar de där elektriska. De ska ju funka på alla slags flygfän/insekter, tex getingar. Så varför inte flugor..? *kliar mig i huvudet och blir fundersam*

  • geting­midja
    Äldre 28 Sep 22:59
    #6

    Winnie---> De är ju såpass billiga, så köp ett och prova vettja!
    Tycker dock det är betydligt lättare att fräsa getingar och myggor med det än flugor som sagt.

  • menu
    Äldre 28 Sep 23:06
    #7

    jag har den till att bränna ihjäl spindlar, getingar å dyl...

  • menu
    Äldre 28 Sep 23:07
    #8

    sen undrar jag om det inte är lite sent på säsongen

  • Winnie
    Äldre 28 Sep 23:20
    #9
    menu: Jodå, men de är lagom långsamma och sega så här års så man hinner ta de små jäklarna !!!

    Nej seriöst, så fick jag tips om denna coola uppfinning och tänkte jag skulle ge en till mina föräldrar i julklapp. De behöver ha en i husvagnen till sommaren och jag betvivlar att det finns att köpa i närheten av där de bor, det verkar bara finnas på de stora varuhusen.
  • liin
    Äldre 29 Sep 07:35
    #10

    Jag har en och det är jädra springande innan får tag på flugorna, men dottern tycker det är askul när jag fäktas som en tok, så det är det värt!!!

  • villas­ibylla
    Äldre 3 Oct 20:26
    #11

    jag köpte min på öb för 49 spänn värt varenda krona.

  • lejone
    Äldre 3 Oct 23:29
    #12

    Haha! De är helt suvveräna! Himmel så många fän jag har elekrifierat i vår! Vi köpe vår för 40 spänn och den har varit kanon mot alla getingar nu i sommar!

  • Äldre 3 Oct 23:31
    #13

    Jag tror att både Teknik magasinet och Claes Olsson har dom också. Men kolla priserna lite først. Vi tittade bara på två stællen och valde mellan 39kr och 149kr

  • Äldre 4 Oct 01:23
    #14

    Just nu är den perfekt till alla stora äckliga flugor som tänkt sig sova över i vårat hus över vintern. De är ju så slöa så det är bara att lägga "racket" på dem och ge dem en liten stöt.
    Har varit oerhört effektivt till alla getingar den här sommaren också.

Svar på tråden De där flugfångarna som ser ut som tennisrackets...