• Fred
    Äldre 11 Oct 11:40
    15344 visningar
    54 svar
    54
    15344

    Platt TV

    Fan vilken djungel det är där ute med platta TVs. Tycker det är otroligt svårt att bestämma sig eller veta vad man vill ha ens. Kollar normalmycket på TV / DVD ska köpa xbox360 och vi har i dag en sunkig 29 tumms tjock TV, vill helt klart byta upp mig. Men då är problemet att jag måste skaffa Digitalbox (har analog com hem) men det är klart det är ju inget större problem men kostnaderna skjuter i höjden, och HDTV är i sin linda, jag vill ju så klart ha den bästa tänkbara upplösningen och prestandan men varför igentligen?... det viktigaste är ju att det funkar att kolla på vanlig TV utan att det är dålig bild. men då kan man ju ha kvar den Gammla tjock TVn..

    om det finns några kunniga eller insatta snubbar här får ni gärna tycka till om vad ni tycker om den TVn jag vill ha

    www.smartson.se/test/tv/philips-37pf9830.htm

    www.t3.co.uk/reviews/entertainment/hd_ready_tv/philips_37pf9830_hd_ready_lcd_tv

  • Svar på tråden Platt TV
  • cruZZe
    Äldre 11 Oct 19:06
    #1

    Häng inte upp dig på maximal upplösning å det även är skillnad på progresiv scan eller inte.

    Själv kan jag varmt rekomendera Panasonic TH42PV60 eller syster TV´n TH37PV60. Kalasfin skärpa och färger med svärta och djup är otroligt bra. Upplösning klaras av med 1024x720 progresive och XboX 360 samt PC är en fröjd. Ingångar finnes i form av 3xscart (2st RGB). 2st HDMI. 1st PC D-sub. Samt component.

    En TV med bra kvalitet och oslagbart pris enligt mig. Ska man hitta samma kvaliteter i annan TV får man gå upp minst 10.000:-

    www.fyndborsen.se/ecommerce/%3Fmain%21filter%21Prodnr%3D11530

  • cruZZe
    Äldre 11 Oct 19:07
    #2
  • tomsus
    Äldre 12 Oct 10:28
    #3

    cruZZe, jag funderar på att köpa en sådan tv inom någon dag. Men tycker du inte att bilden är lite mörk? Då jag jämför och testar inställningar ute i butikerna är alltid PV60'n mörkare än de andra. Bilden är kalasfin, men lite väl ljussvag tyckte jag...

    Men, det lutar åt den iallafall just nu :)

  • cruZZe
    Äldre 12 Oct 11:12
    #4

    tomsus: Har nog inte ens reagerat på det om jag ska vara ärlig. Tycker nu när du säger det inte att den är mörk. Men be att få ställa in bilden själv i butiken och fråga vilken sorts signal dom matar den med. Jag köpte min enbart efter att ha läst tester samt vad folk på www.prisjakt.nu tyckte om den.

    Saker att ställa in.

    Visningsläge ska INTE stå på dynamisk
    Färgtemp kör iaf jag på KALL
    Colour managment bör vara AV
    P-NR bör vara AV
    MPEG = AV
    3d-COMB = AV

    De flesta av dessa är till för att förbättra dåliga signaler och eller data-signaler. De gör ofta bilden sämre i mitt tycke.

    Överlag är det en supernajs TV för pengarna. Det finns som vanligt bättre att köpa, men inte i den prisklassen enligt mig.

  • Fleet
    Äldre 12 Oct 23:58
    #5

    Tja, Jag måste snart byta ut min "tjock-tv" för den börjar krångla. Tänkte koppla in datorn men vet inte riktigt vad man bör tänka på.
    Det verkar finnas olika ingångar för PC. Vad är bäst?

    Hur vanligt är det med "Picture in picture"? 2 tuners verkar vara ovanligt men med vanlig PiP så borde man kunde surfa under reklamen i alla fall, eller?

    Har någon en bra rekomendation på 32 eller 37 tums?

    Det är väl LCD som gäller om man ska koppla in datorn? cruZZe, hade du en plasma med XboX och PC? Funkar bra?

  • JensaD­alarna
    Äldre 13 Oct 06:32
    #6

    Jag har nyligen köpt en Sony LCD 50" bakprojektions tv. den funkar helt perfekt. Har även ett x-box 360... det är hur grymt som helst att spela. kan tipsa om den teven!

  • cruZZe
    Äldre 13 Oct 18:03
    #7

    Fleet: Jag har Panas Th42:a och har precis sålt min vanliga XboX. Har bara testat lite 360 än och bilden blir tokigt grym. Kör även mkt dator på TV´n (just nu tex) då jag har en HTPC i vardagsrummet och att kolla HD-material från datorn är så nära orgasm man kan komma LCD är lite bättre än plasma om man ska köra mkt PC då den har högre upplösning, men det beror på om man måste köra progressiv. Det är ytterst lite material som går i "full" HD och progrssiv. Så "full" HD med interlaced eller 1024 med progressiv ger i mina ögon lika bra bild. Jag har spelat en del Quake3, Battlefield och Oblivion via PC på TV´n och ja bilden med färger och djup är underbart. Jag matar TV´n med HDMI från datorn för optimal bild. Panasonic har som sagt Th42PV60 och TH37PV60. Samma teknik och upplösningar men en 42 och en 37 som sagt. Det finns många fina aparater numera, men jag är mkt nöjd med min pana som enligt mig och många fler ger en bild likvärdig betydligt dyrare aparater.

    Jens: Ja sonys LCD3 50" ger mkt bild för pengarna.

  • cruZZe
    Äldre 13 Oct 18:04
    #8

    Glömde att nämna PiP som inte finns på panas TH**PV60. Då får man gå upp på PV600. Jag använder aldrig PiP själv och tycker därför att de extra tusenlapparna är omotiverade.

  • Enzo Ferrar­i
    Äldre 16 Oct 21:08
    #9

    Själv är jag mer för LG 37" LB1.

    Ett tips är; När du står i butiken så titta från sidan (längs med...) på tv:n så märker du vilken du vill satsa på, ju mörkare bild desto sämre.

    Men till slut handlar det om ens eget tycke o smak (både vad gäller märke som pris) samt vilka önskemål man har.

  • Fred
    Äldre 17 Oct 08:09
    #10

    Det vart denna, för upplösningens, ClearLCD, pixelplus 3, ambilight, designen, dubbla HDMI, Ethernet-UTP5, UPnP, WiFi (tillv. Ethernet-brygga), 7-i-1-minneskortsläsare, USB (klarar strömmande video, samt motordrivet stativ..

    helt enkelt en värsting som tillåter otrolig bild och alla portar osv jag behöver för x boxen och datorn.

    www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_SE_CONSUMER/FLAT_TV_CA_SE_CONSUMER/product/37PF9731D_10_SE_CONSUMER/catalog.jsp&language=sv&country=SE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=INAD5JGWXT5PFJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

Svar på tråden Platt TV