• Quinny

    MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!

    Hej alla där ute!

    Hoppas på att det finns ngn som känner till den där "dunder-kuren" som alla snackar om?! Eller är det ngn som har ngn bra "nöd-diet" att dela med sig?

    Jag har blivit bjuden på "reunion"... Men tyvärr så har jag lyckats gå upp tio kilo (!) i höst! Känner mig inte sugen att ens gå just nu ...

    Vad skall jag göra?? Hinner INTE med VV...
    Men har tänkt att börja där efteråt (för jag har några kg till att gå ner) & så vill jag såklart lära mig att HÅLLA min nya vikt oxå !

    Hoppas på många svar & framgångs-berättelser från Er!

    //Quinny

  • Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!
  • Glass

    först måste jag bara fråga vad reunion är för något, sen kan jag kanske komma med några små råd till dig.

  • MB23

    10 kg på 2, 3 veckor...................jag säger bara

    GOOD LUCK

    Berätta sen hur det gick

    Mimmi & Manuella

  • Quinny

    Ok, amerikanska för "återträff"... Stod iaf så på inbjudan
    Klassåterträff med andra ord!

    Får se vad du har då ??

  • Quinny

    MB 23: tack för stödet ! Återkommer med resultat, ok!

  • Challe N

    Hej!! Om du inte är ute efter en långvarig viktminskning utan vill bli av med några kilon så kan man ju alltid köra en kur med bara frukt, keso, ietpulver drinkar (som .te.x nutrilett) och många långa promenader.. Vet inte hur många kilon man kan tappa på en sån diet, men några borde man ju lyckas med. Det är ju inget som ger något långsiktigt resultat och kanske inget som är så bra egentligen, men...

    MEN tänk också på att: spelar det egentligen någon roll om du väger 10 kilo mer?? Du kanbske kommer dit, och det visar sig att ni nästan allihopa lagt på er några kilo här och där ;) Dina f.d klasskompisar blir säkert glada av att träffa dig, oavsett vad du väger!!!

  • Challe N

    Oj det blev några stavfel.. Det skulle stå dietpulver..

  • Glass

    Jag har absolut ingen mirakelkur, för de finns inte, tyvärr
    Vad du däremot kan prova under en begränsad tid eftersom forskningen fortfarande inte har visat om det blir några bestående skador på när man håller på för länge. Hm.. vad konstigt det blev... I alla fall så testa att skippa allt bröd, pasta, potatis, ris, socker, mjöl och ät bara växter och kött.
    Proteinet mättar bra och dieten går ut på att man faktiskt äter mindre energi men man är mätt. Se bara till att få i dig 2-3 matskedar bra fett varje dag. Våra kroppar är inte alls pigga på att förbränna fett om de inte får fett också. Dricka 1.5-2.5 liter vatten per dag kan ha en bra effekt på nedgången.

    Jag har ju ingen aning om hur du lever ditt liv just nu, men om du inte motionerar så börja ialla fall att gå rätt långa promenader. Om du inte är gravid så kan du ju ut och gå på morgonen innan du ätit frukost, det gör att din kropp förbränner lite extra fett, drick gärna ett koppa kaffe innan eller kanske te. Koffeinet ökar fettutsöndringen från våra fettceller lite lite grann, så det kan ju alltid ge något.
    Förresten så utgår jag ifrån att du inte är gravid!
    Jag har ingen aning om hur det här påverkar mjölken om du ammar, så det får du isåfall kolla upp.

    Hm... har jag missat något? Fråga gärna i såfall, jag är här ett tag till

  • Hugos mamma

    Det går kan jag meddela. Jag har lyckats men höll på svälta ihjäl kändes det som. Men räkna med att gå upp kilona lika fort igen efter er klassträff.

    Du ska köra ett aerobicspass om dagen och 1 timmas promenad om dagen samt äta något liknande detta:

    Frukost:
    2 knäckebröd med endast ost
    nyponsoppa light med flingor

    mellis:
    en banan eller annan frukt

    Lunch:
    sallad utan fet dressing

    middag:
    havregrynsgröt eller nutrilett

    kväll:
    filmjölk

  • Yvonne D

    Sounds bad....
    Hoppas att Du inte är gravid eller ammande!
    Varför måste man gå ner för en reunion?!?! Livet har sin gilla gång (med åldern kommer kilona för de flesta av oss)
    Kan inte förstå denna "smal"-hysteri, även om jag själv har ett gäng kilon kvar efter vårt underverk kom till oss....som jag gärna vill bli av med.
    Men allt har sin tid, tror du att alla andra som dyker upp kommer att se ut som de gjorde i skolan?
    Nej, gå dit, var stolt och berätta om hur Du utvecklats sedan ni sågs sist!
    Hoppas Ni får en trevlig kväll! Good luck!!

Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!