• Anonym (vad göra?)
    Äldre 30 Oct 10:52
    3722 visningar
    7 svar
    7
    3722

    de har varit osams och hon vill ha min hjälp

    Har en väninna som jag nyligen har lärt känna. Hon kommer från Kurdistan och hon har inga släktingar eller vänner (förutom jag)här i sverige. Nu på morgonen ringer hon och berättar att hon och hennes man har varit osams hela helgen. Han var ut på teater och restaurang på fredagen, kom hem vid 02.00 och hon visste inte var han var. Hon var ledsen och upprörd och undrade om jag kunde boka övernattningslägenheten som finns på vårt område, så hon får bo där inatt med sin dotter. Hon vill se om han saknar dem. Självklart så ordnade jag det. Men, nu till frågan, behöver jag vara orolig för mig och min familj? Vill inte vara fördomsfull, men man har ju hört så mycket om misshandel och förföljelse. Jag tycker bra om henne, men vill ju inte utsätta min familj för någon fara. Någon som kan stilla min oro, eller ge mig något tips på vad jag ska göra??

  • Svar på tråden de har varit osams och hon vill ha min hjälp
  • Äldre 30 Oct 10:54
    #1

    Fråga henne om hon tror att det är någon fara för din familj... om det är det så tror jag att ni kan vända er till kvinnojouren istället så att hon kan bo där ett tag tills det lugnat ner sig...

  • Anonym (vad göra?) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 11:31
    #2

    Jojjanna : tack för ditt råd....någon med något mer tips?

  • Anonym (vad göra?) Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 17:41
    #3

    puffar, vill ha mer tankar och råd!!!

  • Anonym (Finns attrak­tion)
    Äldre 28 Apr 06:49
    #4

    Finns det kurdiskor som tycker svenskar är attraktiva? 

  • Anonym (A)
    Äldre 28 Apr 16:59
    #5
    Jojjanna skrev 2006-10-30 10:54:29 följande:
    Fråga henne om hon tror att det är någon fara för din familj... om det är det så tror jag att ni kan vända er till kvinnojouren istället så att hon kan bo där ett tag tills det lugnat ner sig...
    Håller med
  • Anonym (Finns attrak­tion)
    Äldre 1 Nov 11:14
    #6
    Anonym (Finns attraktion) skrev 2018-04-28 06:49:23 följande:

    Finns det kurdiskor som tycker svenskar är attraktiva? 


    Finns kanske inga här.
  • Anonym (Finns attrak­tion)
    Mon 24 May 2021 23:38
    #7
    Anonym (vad göra?) skrev 2006-10-30 10:52:30 följande:

    Har en väninna som jag nyligen har lärt känna. Hon kommer från Kurdistan 


    Är det väldigt generösa väninnor
Svar på tråden de har varit osams och hon vill ha min hjälp