• Anonym (missn­öjd)
    Äldre 2 Nov 21:07
    13474 visningar
    7 svar
    7
    13474

    Fettsuga hakan eller hur blir jag av med dubbelhakan?

    Jag har alltid haft en liten dubbelhaka fast att jag vägde 46kg som minst, nu med åldern och att jag har fått tre barn så har jag ingen snygg haklinje alls och en större dubbelhaka så böjer jag mig neråt med huvudet så försvinner halsen helt! Ser bra ut annars men dubbelhakan gör att jag nu inte vill visa mig i profil eller kan koppla av bland andra människor. Finns det någon här som har gjort en fettsugning av hakan och som delge sig om det gjorde ont, kostnad m.m Har hört talas om en laser fettsugning som utförs bla i Stockholm och då är det lokalbedövning vilket låter bra...

  • Svar på tråden Fettsuga hakan eller hur blir jag av med dubbelhakan?
  • Äldre 2 Nov 21:14
    #1

    Du det undrar jag med.... hakan bara växer vad kostar sånt?

  • MissBl­aise
    Äldre 2 Nov 21:15
    #2

    De flesta plastikkliniker har en ungefärlig prislista. Kolla dessa

  • Anonym (missn­öjd) Trådstartaren
    Äldre 3 Nov 06:51
    #3

    Jag har läst att det finns ett ställe i Stockholm som fettsuger med laser och då tar det mellan 1-3 timmar och under lokalbedövning kostar ca 15000kr står det och det är ju billigt med andra ställen. Är det ingen här på fl som har gjort det?Undrar hur länge man ska ha bandage och om man blir blå, hur ont man har och hur länge, biverkningar?

  • Anonym (done'­it)
    Äldre 3 Nov 11:52
    #4

    Jag har gjort det! Måste säga att det är det bästa jag har gjort. Hatade min profil! Har precis som trådstartaren aldrig varit direkt överviktig men dubbelhakan har alltid suttit där. Tror att det är genetiskt eller något sånt.

    Min operation kostade 9.000 kr (ett år sedan).
    Först bokade man tid hos läkaren. Han frågade lite frågor om varför etc. (Jag antar att de MÅSTE göra detta så att ingen opererar sig utan att ha tänkt igenom det hela.) Sedan så fick man boka tid. Jag hade tur eftersom de precis fick ett återbud på grund av sjukdom så jag fick operera mig bara en vecka efter första besöket. Men annars så kan de nog ha några månaders väntetid på de flesta ställen.

    På operationsdagen så skulle man fasta från kl. 00.00. Jag kom in till kliniken vid 09.00, osminkad och nyduschad. Träffade läkaren vid 09:15. Han ritade med tuschpenna in de områden som skulle sugas. Kl. 09:30 fick jag en lugnande tablett och fick klä mig i den klassiska rocken. Låg och läste på rummet tills klockan 09:55 då jag fick gå in och lägga mig i operationssalen.

    Läkaren kom in och gav en lokalbedövning runt halsen. Sedan så snittade han ett liiitet snitt vid käkbenet och drog igång sugen.
    DET var läskigt! Totalt snittade han tre små snitt och stack in nålen och "körde runt" och sög. Man var helt groggy och huvudet for som på en nickedocka, men det gjorde inte ont och det hela var över på ca 20 minuter. De två snitten vid käken tejpades och snittet under hakan fick ett stygn. Jag "checkade ut" från kliniken vid 12-tiden.

    Hela huvudet lindades in hårt med bandage och det fick sitta kvar i en vecka. (Dvs jag tog semester i en vecka) Man fick inte duscha huvudet på denna vecka, och man skulle se till att det hela tiden var "tryck" på det fettsugna området.

    Jag var ju så nyfiken att jag var tvungen att kolla under bandaget och hela halsen och upp mot hakan var helt blått! Efter en vecka så var det dock bara lite gul-aktiga blåmärken kvar.
    Stygnet på hakan tog jag själv efter en vecka, när bandaget skulle av. Antar att man kan be att de tar stygnet, men det kändes fånigt att åka dit igen för ett litet stygn.

    Hela proceduren var ganska odramatisk. I ca en månad efteråt så tyckte jag dock att det var obehagligt när man vidrörde halsen, men det försvann sedan. Resultatet blev verkligen bra.

    Hoppas att det går bra för dig!

    (Väljer att vara anonym då jag inte vill att min FL identitet ska röjas -om någon känner igen mig)

  • Neko
    Äldre 3 Nov 14:28
    #5

    Du som har gjort det, vad händer med den extra hud som man har på halsen? Är den kvar eller tar de bort den också? :)

  • Anonym (missn­öjd) Trådstartaren
    Äldre 3 Nov 15:04
    #6

    Åh vad glad jag blev att någon här har gjort precis en sådan operation som jag vill göra, gjorde du den i Stockholm, vad hette den kliniken? Undrar om det är samma som jag har sett på nätet men kommer inte ihåg nu vad den hette. Jag vill verkligen göra det och undrar precis som Neko om extra huden som man har när man har dubbelhaka försvinner i och med fettsugningen också? Fettsög du även litegrann längs käkbenet på sidorna om du förstår vad jag menar eller enbart precis under hakan? Fick du se några bilder på misslyckade operationer? Har du ett litet hakparti eller kraftigare. Jag har en liten haka och därför blir det så synligt om man har lite extra fett därunder Skulle vara kul att få höra mera!
    Tror du att man klarar att ta sig hem med tåg efter en sådan operation?

  • Anonym (missn­öjd) Trådstartaren
    Äldre 3 Nov 15:08
    #7

    Förresten fick du spykänslor när de gjorde det, fick du antibiotika i förebyggande syfte? Måsta man betala allt kontant innan operationen eller samma dag eller får man dela upp betalningen?

Svar på tråden Fettsuga hakan eller hur blir jag av med dubbelhakan?