• snuffs­is
    Äldre 26 Nov 00:04
    5281 visningar
    9 svar
    9
    5281

    Brun utan sol till ansikte?

    Någon som använder brun uten sol i ansiktet och vet hur man gör, och kan ge lite tips?!

    Vilka märken ska man använda sig av?

    Speciell till ansiktet?

    Hur applicerar man för bästa resultat?

    Tänkte göra mig lite fin inför killen, och inför jul, nyår och kommande mammamjölkkossa innesittande period.... En underbar tid, men kan vara skönt att känna sig lite fräsch!

  • Svar på tråden Brun utan sol till ansikte?
  • sonja3­4
    Äldre 26 Nov 00:10
    #0

    Jag har endel erfarenhet av sånna krämer men det är några år sedan jag använde. Den bästa krämen jag har (provat av ca 3 märken) är Bioterm. Den är lite dyr men bra. Luktar gott och ger en naturlig färg. Har även provat en till dyrare, H Rubenstein men den var inget vidare. Niveas var en katastrof, blev alldeles gul.. Men ta hänsyn till att det här provade jag för ca 5-10 år sedan, har inte provat igen.. Prova indianpuder, det ger ett fint lyster.

  • snuffs­is
    Äldre 26 Nov 00:13
    #0

    Hur applicerar man? Jag tänker på ögonbryn, mun och ögon?

  • sonja3­4
    Äldre 26 Nov 00:20
    #0

    Oops, det var knepigare... hm hur gjorde jag? Det enda jag var orolig för minns jag var att jag skulle bli gul i händerna, därför använde jag engångs handskar. HAr så mörka ögonbryn att jag inte tänkte på att dom kanske skulle bli färgade...Och runt ögonen..Jag tror jag undvek dom partierna helt enkelt.. Färgen är ju inte så stark att det syns tydligt, speciellt inte om man sminkar sig.. Läpparna är ju inte så ömtåliga. Men jag låter någon annan svara mera ingående..

  • snuffs­is
    Äldre 26 Nov 00:24
    #0

    Tack, för de råd du har gett mig iallafall...

  • Äldre 26 Nov 09:55
    #0

    Jag brukar använda ACO:s Brun utna sol, och tycker att den är jättebra, och billig också.
    Har provat andra märken förut, men tycker att man lätt bli lite orange av dem, men inte av den här!

    Jag brukar smörja in mig i ansiktet precis som jag gör med vanlig ansiktskräm. Man får se till att vara lite försiktig vid hårfästet bara, och se till att man smörjer in halsen också, så att det inte blir en kant.
    Tvätta händerna efteråt måste man också, för annars blir det inte så snyggt i handflatorna...

    Lycka till!

  • Tintom­ara
    Äldre 26 Nov 12:14
    #0

    Jag använder L'oreals Sublime Bronze ibland. Den blir man inte orange av! Man kan börja med ett tunnt lager och vill man bli brunare kan man ta ett lager till. Jag tycker det är bra att peela ansiktet först och smörja in med en ansiktskräm. Låt krämen torka in innan du tar på brunkrämen. Precis som Venna sa, glöm inte halsen och var försiktig vid hårfästet så det inte blir fula kanter. Men tar man inte så tjockt så är det ingen fara.

  • Leah
    Äldre 26 Nov 12:43
    #0

    Jag prövade brun-utan-sol ansiktssevett för något år sen. Minns dock inte vad det var för märke men det gav ett bra resultat, enklare att få jämnt än med en kräm.

  • Sat 1 May 2021 09:51
    #8

    Jag följde dom här stegen, brunutansolsverige.se/blog/brun-utan-sol-for-ansikte.html när jag busade ansiktet :)

  • Fri 3 Jun 2022 15:50
    #9
    buslover skrev 2021-05-01 09:51:49 följande:

    Jag följde dom här stegen, brunutansolsverige.se/blog/brun-utan-sol-for-ansikte.html när jag busade ansiktet :)


    Ser att det är en annan sida nu kvinnorna.se/blog/brun-utan-sol-for-ansikte.html
Svar på tråden Brun utan sol till ansikte?