• Anonym (undra­r)
    Äldre 19 Dec 13:28
    63798 visningar
    1035 svar
    1035
    63798

    Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..

    Har träffat en kille som är helt underbar förutom att han röker hasch dagligen och har gjort det i några år.
    Han har haft uppehåll någon kort period men har börjat om att "röka" igen, när det har varit lite att göra. Alla hans kompisar "röker" så det är svårt för honom.
    Han säger nu att han ska sluta att han vill ha ett "normalt liv"

    Någon som vet, hur påverkar haschrökning en person och när man brukat det länge, flera år?

    Ändras man som person?

    Hur farligt är det att röka hasch varje dag?

    Någon som vet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-26 00:42:24:
    Vi har fortfarande kontakt, men jag kan inte släppa honom trots att han tar så mycket energi av mej. Jag har honom i mina tankar dygnet runt. Det händer en massa saker runt honom, han röker fortfarande fast mindre. Jag är orolig rädd att något ska hända honom.

  • Svar på tråden Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..
  • Anonym (lilla jag)
    Äldre 12 Jan 12:47

    Jag tycker inte det är rätt att dricka en massa alkohol med barnen närvarande. Här dricker vi nästan aldrig samtidigt om vi inte har barn vakt. Dessutom sträcker sig vårat alkohol intag till att det kan bli lite rött till maten ibland (vi delar på en halvflaska) det blir knappt ett halvt glas var, om barnen skulle vara hemma. Har vuxit upp och sett missbruk, har mycket både alkolism och annat drog användande i släkten och jag tycker inte att det är ok att barn är med när vuxna super till eller tar nå annat.

  • Gumlan
    Äldre 12 Jan 12:49
    Anonym (hmm) skrev 2007-01-12 11:35:03 följande:
    ni som dricker alkohol, dricker inte ni när ni har barnen hemma? jag tycker absolut INTE att det är rätt att RÖKA cigg Eller hasch nära barn, accepterar inte heller för den delen att t ex min sambo röker ute och kommer hem o luktar cigg el hasch! men det där med alkohol,,,,, vanliga svensson familjer + många andra dricker ju "med" barnen... antingen att barnen är där eller t.o.m tillsammans m barnen när de är äldre... vad tycker ni om det? alkohol barn?är alkohol acceptabelt för att det är alkohol, men trots att det kan göra värre skada än att röka hasch.. har sett fall av detta. men konstigt nog så tycker jag att man kan drick atrota att barnen e hemma, men inte så man blir för full då. kansk edetta eftersom jag sett mina föräldrar dricka... o som aldrig skadat mig på ngt sätt.
    nej det gör jag faktiskt inte... om det nu har med saken att göra. Jag tycker inga droger går ihop med barn. men den stora skilnaden i det fallet (antar att du menar dricka något litet, för att dricka sig full med barn hemma hoppas jag ingen tycker är ok!) är väl att ingen någonsin har fått ett snespel i huvudet av ett glas vin, men av en joint kan man få det...
  • Anonym (synvi­nkel?)
    Äldre 12 Jan 12:55

    Jassa? Snespel? Har jag aldrig upplevt eller hört om.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:59

    Anonym (hmm)
    Vet att jag kan träffa honom och vi kommer nog att ses.

    Men det jag inte vet det är om vi inledder något förhållande, nu har vi ju bara hörts via telefon,sms osv...
    Men skulle nu allt klicka osv och vi inleder ett förhållande så ska jag naturligtvis inte acceptera att han missbrukar hasch.
    Så vi får väl se vad som händer.

    Allt känns jobbigt, men tror att jag ångrar mej om vi inte träffas. Lättare att uppfatta honom i verkligheten antar jag.

  • Anonym (lilla jag)
    Äldre 12 Jan 13:48

    Tillbaka på ruta ett igen........................................................................................................ Vad säger man nu då??? Varför ändrat dig sen igår TS? Var han så snäll och rar i telefon och menade veeeeerkliiiigen vad han säger att du tycker att det kanske inte är så farligt? Du får säga vad du vill, men du tar inte åt dig av råden du får av dom som har erfarenhet av missbruk och förhållanden med missbrukare om dom inte tycker att det inte är så farligt att hänga ihop med såna även om man har barn.

    Jag blir så frustrerad!!!!

  • mimmi1­974
    Äldre 12 Jan 14:31

    Skulle vilja fråga TS några saker så jag kan bilda mig en klarare uppfattning, har INTE orkat läsa hela tråden.

    Hur mår du i dagsläget? Tycker du att du har bra självkänsla, självförtroende, känner du dig stark?
    Hur ser din bakgrund ut och vad för slags förhållanden har du haft innan?
    Hur gammal är du och ditt barn? Har du ensam eller gensam vårdnad, bor barnet hos dig?

    Om du inte träffat personen i verkligheten så brukar man ju normalt varna för att personen kanske inte alls är vad han utför sig att vara. Om han erkänner att han håller på med droger kan ju det vara en mycket stark VARNINGSsignal, till att killen har mer problem än bara så. Hur har han kommit in i missbruket och hur ser hans vardag ut? Vad är han ute efter i ett förhållande?

    Tänk på att om killen kanske varit sprutnarkoman tidigare (det vet du ju inte), så kan han ha hepatit eller HIV och jag hoppas att du tänker på detta. Så om du senare skulle inleda ett intimt förhållande, kan det ju vara bra att han testar sig. Bara ett praktiskt tips. Och du hör väl hur det låter? Att man kommer med ett sådant råd.. Tänk dig noga för du låter väldigt naiv och oskuldsfull. Världen är hård.. och tar ingen hänsyn till personer som dig, utan kan köra över och utnyttja dig.

    Vill gärna du svarar och reflekterar över de frågor jag ställde inledningsvis. För om du ska ha ett förhållande med en missbrukare, så gäller det ju att du är en stark person som inte låter dig luras och står fast med båda fötterna på jorden.

    Hur stora är chanserna att detta är "mr right"? Egentligen. Varför ska du acceptera sådana här omständigheter, även om han skulle visa sig vara mr right längre fram, och slutar röka. Låt honom sluta med missbruket först.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 14:52

    Mimmi1974
    har läst ditt inlägg och
    Jag ska svara på dina frågor, men sitter på jobbet just nu så jag tar mej tid att göra det ikväll.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 15:05

    Anonym(lillajag)
    Jag har inte ändrat mej sen igår. Men har inte bedstämt mej till 100% hur jag ska göra. Men jag läser och tar åt mej, det gör jag verkligen.

  • mimmi1­974
    Äldre 12 Jan 15:24

    Okej, jag går in och läser ikväll då.

  • Husett
    Äldre 12 Jan 15:26

    Hejsan!
    Jag såg precis tråden och har växt upp med föräldrar som har rökt sedan jag var 5 år och jag träffade själv en kille som rökte i åtta år. Min största lärdom är att folk som röker aldrig får "......." ur vagnen. Det är underbara människor som har massor av känslor och lätt att öppna sig, men det händer inte så mycket mer.

    Om du vill planera en längre framtid och skaffa barn o.s.v. föreslår jag att du försäkrar dig om att du är totalt lycklig med denna människan nu. Gå inte runt och tro att en massa saker kommer att ändra sig, för det gör det troligtvis inte och det är du som blir besviken.

    Jag vet att det är jättesvårt har själv gått igenom en lång svår period med att inse att min mamma inte kommer att ändra sig, för hon har inget behov av det hon har hittat sin lilla "kärlek".

    Hoppas inte att jag låter allt för bitter.....  ;0)

Svar på tråden Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..