• imorgo­n är en annan dag
    Äldre 1 Jan 22:34
    39884 visningar
    9 svar
    9
    39884

    Vad kostar det ca pris att asfaltera en uppfart?

    Vi måste bredda vår uppfart så att vi får rum med två bilar, vad kostar det att få hjälp med att asfaltera en uppfart? Någon som har en aning?

    (pris inkl. allt d.v.s vad det nu behövs göras innan själva asfalteringen + att asfaltera)

  • Svar på tråden Vad kostar det ca pris att asfaltera en uppfart?
  • Pokerg­irl
    Äldre 1 Jan 22:40
    #1

    *puffar* vill oxå veta

  • Alise
    Äldre 1 Jan 22:43
    #2

    vi har fått ett pris på ca 25000 på våran uppfart som är 250kvm. dock är det inte med nåt förarbete i det priset

  • imorgo­n är en annan dag
    Äldre 1 Jan 22:47
    #3

    Hmmm, nu fnissar jag för mig själv... det jag vill ha alfalterat är (en billängd lång) x (14 st steg med min känga som är storlek 37). Hi, hi, hi, det är nog bäst jag mäter innan jag börjar ringa runt...

    Alise, vet du vad det är för förarbete man måste göra?

  • Sandvi­kenMam­ma
    Äldre 2 Jan 09:40
    #4

    Jag vet ett par som haffade några gubbar som asfalterade utanför paret... De frågade gubbarna om de kunde tänka sig att asfaltera deras uppfart och det blev så. 500 pix gick kalaset på... Förmodligen svart Hemlis

  • Alise
    Äldre 2 Jan 11:36
    #5

    Det förarbete vi ska göra är att ta bort allt grus som ligger där nu.

    Vad jag har hört så är det dyra med en asfaltering transporten. Ska dom komma enkomt till dig så blir det dyrare än om dom redan är i området å asfalterar.

  • chase
    Äldre 2 Jan 11:52
    #6

    VARNING VARNING! Se till att asfalterarna lägger en täckduk under asfalten så att inte ogräs kan ta sig upp och spränga sönder asfalten. Det gjorde inte vi och de fick komma tillbaka sex månader senare och hugga ur stora asfaltsbitar och lägga duk under. Det blev inte så snyggt eftersom uppfarten ser lappad och lagad ut, ni vet ungefär som på en väg.
    Chefen för asfaltenheten på NCC påpekade att asfalt egentligen inte är så bra för garageuppfart eftersom det är så mycket ogräs där och asfalten är mjuk, (kunde han inte kläckt det innan vi anlitade dem??) Mycket dyrare, men bättre och snyggare är ju att stensätta sin uppfart.

  • chase
    Äldre 2 Jan 11:53
    #7

    Bry er inte om ifall de säger att täckduk inte behövs, kräv det ändå. Det sade de till oss också och sedan blev det ju som det blev. Det såg för...bedrövligt ut för att använda ett mildare ord.

  • imorgo­n är en annan dag
    Äldre 2 Jan 22:32
    #8

    Tack för alla råd! Hmmm, de som asfaltera här en bit upp på gatan för ett tag sedan... jag borde ha sprungit dit och hört mig för.... Ja, det är lätt att vara efterklok. Skall ta och ringa runt lite imorgon, vad kollar jag under på gula sidorna?

  • Lajm
    Äldre 2 Jan 22:34
    #9

    Du letar på markentreprenad.

Svar på tråden Vad kostar det ca pris att asfaltera en uppfart?