• Zandra­L83
    Äldre 16 Jan 10:19
    880 visningar
    5 svar
    5
    880

    Två antivirusprogram, kan man pausa ett?

    Vi köpte ett antivirusprogram oktober 2006, nu har vi fått ett från telia, som är samma antivirusprogram. Kan man pausa ett antivirusprogram o köra det när det ena har gått ut kanske?

  • Svar på tråden Två antivirusprogram, kan man pausa ett?
  • Äldre 16 Jan 13:34
    #1

    Det är ingen bra idé att ha två antivirusprogram samtidigt. Det blir lätt konflikter.

    Vilket märke är det? Samma versioner?

    Det senaste du har fått, hur levererades det? Förinstallerat? CD-skiva?

    Är det en fullversion, eller bara en demovariant?

  • Zandra­L83
    Äldre 16 Jan 13:44
    #2

    hmm... det som vi köpte är f-secure, finns på både skiva o att man kan ladda ner från deras sida då vi har en nyckel.

    det som är med i bredbandet heter telia säker surf. men jag TROR att det är f-secure det med då en bekant har telia säker surf o loggan var f-secures den som vi fick med bredbandet är så man kan ladda ner o skriva in nyckeln. båda är fullversioner, eller jag tror det iaf åtminstonde det vi köpte.

  • Zandra­L83
    Äldre 16 Jan 13:45
    #3

    jag har alltså inte installerat telias antivirus än då jag visste att det kunde köra ihop sig med två antivirusprogram, men kul o ha två då när man bara behvöer ett

  • Äldre 16 Jan 13:49
    #4

    Har ni Telias bredband så tror jag att deras upplägg "Säker Surf" ingår utan kostnad i abonnemanget. Utan några begränsningar med giltighetstid och så.

    Är det så, så kör vidare med det ni har idag tills det upphör, och så ta det Telia erbjuder fritt därefter. Såvida ni inte har några specialla krav eller önskemål om funktioner och så.

  • Zandra­L83
    Äldre 16 Jan 14:32
    #5

    Åh ok.. "bara" 9 månader kvar av vårat antivirus då iofs kan man ju sälja för så fort nyckeln registrerats på annan dator upphör den ju på min.. hmmm
    Tack för svar iaf!

Svar på tråden Två antivirusprogram, kan man pausa ett?