• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    57190 visningar
    2147 svar
    2147
    57190

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Pillis 72
    Äldre 13 Feb 12:24
    #31

    Hello girls!

    Rekord inatt! Hanna sov från 21-04.15, somnade 05 igen och sov till 07. Sååå lyxigt. Första natten sen graviditeten som jag har fått sova 6 timmar.....men jag är trött ändå :)

  • Äldre 13 Feb 12:37
    #32

    vilken lyx Pillis72. hoppas det är en ny vana från lilltösens sida.

  • Mill06
    Äldre 13 Feb 15:25
    #33

    Vi ska oxå iväg o få 1:a vaccinatinen på fredag, vår sköterska på BVC sa att vi kunde ta en panodil i förebyggande syfte. Men om hon inte blir kinkig förrän på kvällen är det ju ingen ide att ta panodil innan.. Eller??

  • tjugof­em
    Äldre 13 Feb 16:10
    #34

    vi fick fårt första barn den 24/11 kl 23,50 han vägde 3510g och var 54cm lång. Idag väger han 6300g och är 61 lång. han jollrar och skrattar hela tiden, sover hela nätterna men bara 15 min på dagen. För en vecka sen kom han på att han kan dra ut nappen genom att dra i napphållaren och då är det lättare att hålla sig vaken.

  • tjugof­em
    Äldre 13 Feb 16:17
    #35

    Isak sover från 22 till ca 07 och han sover hela natten i sin säng.

  • biltok­ig1
    Äldre 13 Feb 16:24
    #36

    Hej!!! Här är en liten nov. kille oxå.

    Monz föddes i v. 38+3 den 27:e nov och vägde då 3635 och var 52 cm

    Han brukar somna i egen säng vid 22-23 och äter runt 2-3 tiden, sedan sover han tills 6 och äter igen, somnar och äter vid 9 för att sen gå upp med mamma... han brukar vara vaken en stund på förmiddagen. Somnar vid 11 igen och sen äter vid 12. Nu har rutinerna varierat lite på dagarna... ibland vill han vara vaken mer och andra dagar sover han till 3-4. Han brukar vara vaken som längst på kvällarna.

    Känns som om man fått lite rutiner men han har ju vissa dagar då han bara sover och andra då han äter mycket. Men de måste ju växa ;)

    Har era börjat vända på sig???

  • biltok­ig1
    Äldre 13 Feb 16:28
    #37

    förra veckan på bvc vägde han 6240 och var 58,5 cm

  • Boudic­ea
    Äldre 13 Feb 16:32
    #38

    Linde är född med planerat snitt 1 nov. Han fick sina sprutor för ca 2 veckor sedan. Vi valde att vaccinera honom mot hjärnhinneinflammation och den sprutan gör tydligen lite ondare än den vanliga. Han fick två sprutor och de stack samtidigt i varsitt ben och han blev jätteledsen direkt men det gick över på 10-15 min då vi stoppat honom i vagnen och gått en bit. Jag tycker att han var lite kinkig och gnällig på kvällen men inte så pass att han grät utan mer att han ville vara med mamma och pappa lite mer. Ingen feber och lika pigg som vanligt tyckte jag.
    Linde vänder sig hela tiden, jättesvårt att byta blöja :) Hittade honom på tvären i spjälsängen i morse och det såg ju inte alls så bekvämt ut :)

  • biltok­ig1
    Äldre 13 Feb 16:35
    #39

    monz grejar hela tiden.. vill framåt om man lägger honm på mage som är favvo ställningen. känns som om han vänder sig från rygg till mage snart. blev 11 veckor igår

  • am76
    Äldre 13 Feb 17:23
    #40

    HEj alla novembermammor , Min lilla Tea född 15/11 har exakt samma rutiner som du beskriver Mill06 (och då även som ni Criffegirl & Phillis 72). Dock beror nattmatningen vid ca 02+05 på att jag får väcka henne då jag har så mycket mjölk , tror att hon skulle sova "hela natten" annars då hon sovit 8 timmar i ett sträck en gång när jag såå trött och sov som en stock och inte vaknade av "dolly parton".

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!