• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    57270 visningar
    2147 svar
    2147
    57270

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Angels­eye
    Äldre 13 Feb 19:49
    #51

    Nattningsrutiner för oss: Tvättar, byter blöja o tar på pyjamas kring 19:30, myser me oss i soffan lr leker lite. Kvällsmatar kring 21:00 o lägger henne direkt efter hon rapat o somnar som en stock på en gång :)

  • Äldre 13 Feb 20:00
    #52

    Ja, det är ungefär detsamma här. Vi är ute och går en sväng varje dag (om det är inte är för kallt), och så gillar hon sitt gym, speciellt om jag spelar piano när hon ligger där eller sitta i babysittern och kolla när man lagar mat eller så. Vi leker, sjunger och dansar. Och hälsar på Alvas mormor ganska ofta. Nån gång har vi varit på babycafé också. Dagarna går fort fast att man inte gör så mycket. Men kul är det!

  • Äldre 13 Feb 20:02
    #53

    Min son föddes 14/11, 2 dgr före bf. Han vägde 3395g och var 49 cm lång. För en vecka sen vägde han 6245g och var 61 cm. En pigg liten krabat som oftast bara sover korta stunder dagtid. Har sovit hyfsat på nätterna, men har den senaste veckan ändrat beteende och börjat nattäta igen.

  • Mill06
    Äldre 13 Feb 21:50
    #54

    Hur sover era små?? I egen säng, eller med er?

    Vår dotter sover mellan oss i sängen än så länge. Men hon ska snart flytta över till egen säng! Det är bara jag som är lite väl bekväm av mig när det gäller natt-matningarna...Flört

  • Boudic­ea
    Äldre 13 Feb 22:47
    #55

    Linde sover i egen säng som står intill min säng. Det är en väldigt gammal och fin spjälsäng som man kan sänka sidan på så han ligger på samma höjd som mig men "på en balkong" så att säga :) Lyfter honom till min säng när det är matdags och lägger sedan tillbaka honom, utom sista nattmålet för då brukar han ligga kvar så att vi kan mysa ordentligt när vi vaknar!

  • Äldre 13 Feb 23:32
    #56

    våran kim sover i egen säng och han somnar klockan 21 och sover till 08 så det är skönt.

  • biltok­ig1
    Äldre 14 Feb 13:21
    #57

    Monz sover i sin säng allt som oftast, men ibland blir han kvar brevid mig om jag somnar när han äter... kan bli att han ligger hos mig i 2 timmar eller nå´t för att jag sover så gott =)

    Vi brukar bada och ta på pyjamas runt 9 tiden, sen äter han och lägger sig... ibland somnar han vid 22 ibland 23. Sover till 2-3 tiden, äter och sover till 5-6 äter igen och sover sen till 9 tiden. har börjat att vara vaken mer på förmiddagarna nu, så vi får väl se hur det blir sen.... nya rutiner på intåg känner jag =)

  • am76
    Äldre 14 Feb 13:22
    #58

    Vår Tea har alltid sovit i sin egen spjälsäng, bredvid vår säng. Blir 1-2 lyft fram och tillbaka varje natt när jag ammar henne i vår säng.

  • Äldre 14 Feb 14:32
    #59

    Hej alla!
    Har missat denna trådenFörvånad Lägger den gensat t mina favoriter


    Den 10 nov 15 dgr efter BF föddes våran knubbis Arvid Han vägde 4800 g och var 55 cm lång. Nu är han 66cm och väger 7500g


    A sover helst mellan mamma och pappa för mamma tycker det är lättast på natten men ibland så sover han i egen säng utan problem. Ska skärpa mig lite för han börjar ändå tycka det är goast att sova nära maten


    Den senaste tiden har han börjat äta 2-3 ggr /natt förut var det 1 gång/natt antar att det kanske är någon tillväxt period för brist på mjölk är det då inte
    Kanske bättre om han sover i egen säng då kanske han inte käkar så ofta då han inte ligger brevid mig eller? Har era börjat äta oftare?
    Måste läsa i kapp tråden så man får lite hum om vem ni är.
    ha en bra alla  dag/kväll!

  • Mill06
    Äldre 14 Feb 14:43
    #60

    Lajsa- ja de senaste nätterna framför allt har Maja börjat äta fler gånger.. Lite jobbigt, men brösten har kännts lite väl slappa på sistone, så det är väl dags för produktions-ökning!!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!