• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    57197 visningar
    2147 svar
    2147
    57197

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • dyckan
    Äldre 14 Feb 16:24
    #61

    Martin brukar somna i sin säng, men jag flyttar över honom när han vill ha tutte under naatten. sen brukar jag somna under tiden han ammar och vaknar till när han vaknar. så det blir att han sover halva natten i sin säng och halva brevid mig...

  • Äldre 15 Feb 09:58
    #62

    Alva sover i spjälsängen bredvid min säng och så har vi vyssanlull-tassar på den så jag kan vagga henne. Kanonbra! Men jag brukar låta henne ligga kvar i min säng efter sista matningen, mysigt att ha henne bredvid

    Hon har också börjat äta oftare, både på dagen och natten. Växer så det knakar antar jag

    Ha det bra!

  • Äldre 15 Feb 12:12
    #63

    vyssanlull-tassar är nog kanske en bra ide. tror att bara Arvid somnar om så blir det inte att han ska snutta på tissen så ofta. Fast risken finns väl att man alltid får vissa dom till söms om man köper sånna eller? Alltid för och nack delar med allt

  • Äldre 15 Feb 16:42
    #64

    Verkar vara allmänt för oss novembermammor att våra bebisar börjat äta mer. Elvira har hittills vaknat två gånger på natten (vid 3 och sen vid 6) för att äta, men nu klämmer hon in en matning till.

    Har ni börjat fundera på att ge tex gröt på kvällen för att hålla dem mätta lite längre?
    Från 4 månader kan man väl ge ris/majsgröt?

  • Mill06
    Äldre 15 Feb 22:46
    #65

    Har varit på BVC ida o fått första sprutan!! Gick kanon, inget gråt hon blev bara lite röd i ansiktet. Sen var hon som vanligt resten av dagen! Glad

    3 mån- 5630g och 62cm.

  • Äldre 16 Feb 11:23
    #66

    Skönt att det gick bra med sprutan, Mill06.  Vi var förra veckan och Elvira skrek lite precis vid sticket och blev jätteledsen några timmar senare. Sov dessutom som en stock på natten efter.

  • Laajsa­a
    Äldre 16 Feb 12:14
    #67

    Hej hej, här är en novembermamma till... Fick lilla Hilma den 10 november... Kul att läsa denna tråden...känner igen massa saker!! Vaccinet, har vi också var å tagit...Skrek knappt nått...=)
    Sedan vände hon runt för första gången igår...från mage till rygg, blev gör förvånad!!!

    Spännande att läsa om alla era nattrutiner...våran lilla tjej har inte så mycket natt rutiner än mer än att vi sätter på pyjamasen vid 20.00 ca.. Men vill gärna få lite mer rutiner för hennes skull!!!

  • Äldre 16 Feb 12:24
    #68

    Laajsaa...kul min son föddes också den 10 nov

  • Skotta
    Äldre 16 Feb 12:33
    #69

    Hej, även jag är novembermamma. Jag fick en liten Isak den 4 november 06. Han ammar i princip varannan timme dygnet runt, funderar om jag ska börja ge han mat (gröt/grönsaker). De enda rutinerna vi har fått in är att gå upp klockan 7 och köra stora bror till skolan och sedan sova ute i vagnen vid 12 tiden (brukade sova i 4 timmar där men nu verkar han vilja ammas vid halvtid). På kvällarna vill han bara ha mammas tutti och blir bara sur på sin pabba. Dagtid så pratar han mycket och skrattar härligt när vi leker.

    Har ni börjat med mat till Era barn??

  • vildab­ebin
    Äldre 16 Feb 12:42
    #70

    3-vligt! Här passar vi väl in. Vi fick vår Viktor 15 november. Även han amman varannan timme fast enbart under dagen för nätterna sover han 4-7timmar i sträck och har alltid gjort det (lyckostar oss) Här är vi nappoman och liten klängapa, men vi får väl skylla oss själva,,,det är ju trots allt så mysigt =)

    Härligt med novembertråd!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!