• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tussetösen

    ja nu har vi riktiga rutiner här, tror jag.. somnar för "natten" kl 9 och morgonen börjar halv 7 för att somna om 1 timme senare och sova till mellan 10 å 11..

    vi köpte gröt igår.. det får ändå dröja en månad innan vi introducerar den för honom.. men tills dess kan ju mamma äta gröten.. semper banan-gröt... stört-go..!!
    så den sjunde november ska han få.. lääängtar..


    ~Theodor~ sjunde i elfte tvåtusensex
  • sleepygrodis

    Vi har inte börjat med mat till Alva än, men ska nog göra det när hon blivit fyra månader. 4½ kanske... Ska bli kul att se hur hon reagerar

    Laajsaa: Kul att Hilma vände sig! Alva skulle vända sig till sidan för nån vecka sedan och fick för hög fart så hon åkte över på mage, jisses vad arg hon blev!

  • tessicka

    gillar era bebisar att ligga på mage? min Alwa avskyr det. hon gillar bara att ligga ner om hon får vara naken annars vill hon sitta hela tiden. hon sätter sig upp själv om man håller i hennes höfter när hon ligger men hon har ju ingen balans än till att kunna hålla sig sittande =) annars ÄLSKAR hon babysittern.
    hon äter varannan timma hela dagarna och sover 8timmar först sen äter och sover 4timmar till på natten.
    hon är född 23/11

  • Thinner

    Här har ni en Nov-mamma till Glad

    Fick vår son den 17/11-06 via urakut k-snitt och efter en kämpig första tid så har vi nu landat med båda fötterna på markenGlad Var tvungen att sluta amma efter 2 månader så nu äter Hannes ersättning på flaska, och mår kanon!

    Här har vi vår lilla rutin med kvällens sista flaska med mat plus mys vid 2000-2030 ungefär sedan sover han gott hela natten i sin spjälsäng. Vi går upp ca 0700-0730 på morgonen.
    Magläge funkar fint här, Hannes har sovit på mage sedan han var 1 månad, vägrade något annat så BVC sa att låt han sov på mage då.
     
    Han kan lyfta huvudet jättebra och "pratar" massor, gillar att stå i knät när man håller honom under armarnaSkrattande 
    Senast vi var på BVC vägde han 5580 och var 57 lång.

    Hannes ÄLSKAR sin mys-trasa som vi döpt till Prassel, sin babysitter, musikmobilen ovanför spjälsängen, bada, att bli buren av morfar och hårdrockCool


    När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
  • Laajsaa

    Nja det går bättre och bättre för Hilma att ligga på mage...Hon älskar att ligga och titta i sitt babygym, babysittern gillar hon inte alls...Vägrar sitta i den några längre stunder...

    Vi har inte tänkt börja med några smakisar än på ett tag, när hon är fem månader eller nått...
    Ska försöka amma så gott det går...fram tillsdess....

  • Mill06

    Maja tycker om att lgga på mage en stund. Sen blir hon urarg när hon blir trött!!

    Hon sov oxå som en stock efter sprutan och i spjälsängen tom!! Fast bara halva natten, men det är ett framsteg! Flört

  • dyckan

    Martin blev jätte dålig efter sprutan. så han skriker om han inte får vara hos mig. inte blir det bättre av att jag börjar känna mig dålig heller...

    någon mer som planerar inför dop???

  • Mill06

    dyckan- var det länge sen han fick sprutan??

    Ja vi ska ha dop nästa helg, har dock inte spikat psalmerna ännu.. Nån som har förslag på psalm??

  • sleepygrodis

    Sen två dagar tillbaks går Alva med på att ligga på magen, men max i två minuter, och om hon får prata med och titta på sig själv i spegeln vi fick från Goboken Annars blir det livat Hon vet vad hon vill!

  • tjugofem

    vi ska ha dop den 21/4, kan inte en enda psalm mer än ""tryggare kan ingen vara."". behöver verkligen tips. men vi ska ha en klänning som var sydd till min farmor 1933.
    är det någon mer än jag som inte ammar? vore roligt att jämnföra vanor mellan flaskbarn och barn som ammas. Läste att nån här gav ersättning och det verkar som vi har liknand sömnvanor. ca 9 timmars sömn per natt.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!