• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59179 visningar
    2147 svar
    2147
    59179

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • hhelen­ah
    Äldre 16 Feb 17:44
    #81

    här é en nov-06 mamma! vår dotter föddes 6/11... hon é nu 3mån o snart 2v.väger 7660g!!!och är 63cm,en liten tjockis

    Hon sover natt runt 20,21 tiden till 07-08 på morgonen,(utan mat på natten)...rutinerna blir bara bättre o bättre . 10-11 timmars nattsömn.(hon får ersättning)

    vi flyttar om 1 v och har bestämt oss för att lillan ska sova i ett eget rum,tror d kommer funka alldeles utmärkt ..
    smakisar har ja tänkt att börja med vid 4mån,kanske längre...

    hon vaccinerades iförrigår och blev så arg o ledsen efteråt,kände inte igen henne på hela kvällen .

    melina gillar inte att sova på mage,fastän ja försökt en del,men hon sover bra ändå

  • Drakma­mman 76
    Äldre 16 Feb 18:50
    #82

    Va på Bvc igår o mätte vägde o spruta lillkillen.. 6270g o 61 cm han gnällde lite över sprutan men det gick fort över.. Men vad han sov sen! E så man kan tänka sig spruta en gång i veckan ha ha.. Mage är han inte förtjust i att ligga på., än iaf. Sen har jag börjat doppa fingret i mat o låta honom smaka på.. O det funkar bra.. Han verkar gilla det nya.. Gjorde iofs så på äldste pojken med o han var det aldrig problem med när det gällde mat sen..

  • Drakma­mman 76
    Äldre 16 Feb 19:14
    #83

    Tänkte på en annan sak.. Ni som bara ger tillägg.. Hur många flaskor per dag o hur många ml per flaska? Min äter 6-7 varje dag, ca 170 ml per flaska.. Men har fått öka några till ca 200 ml nu.. Har visserligen en liten kräkas så det kanske är lagom iaf..

  • Cluedo
    Äldre 16 Feb 19:28
    #84

    Mill06
    Ja vi ska ha dop nästa helg, har dock inte spikat psalmerna ännu.. Nån som har förslag på psalm??

    Du vet om att du är värdefull är en fin psalm som finns i barnpsalmboken, nr 121 eller ngt i den stilen...
    Tryggare kan ingen vara är ju klassisk, men fin....

    vi ska ha dop 5/5....

  • Mill06
    Äldre 16 Feb 21:28
    #85

    Jag bara undrar..
    Maja brukar sova lugnt, men nu de senaste nätterna har hon börjat böka så mycket.. Hon sover på rygg, men nu har hon börjat sparka sig så långt upp hon kan i sängen, ända tills det tar stopp, det ser ut som om hon ska bryta nacken! ;)
    Tror ni att hon vill vända sig eller vad är på G??

    När hon ligger på mage under dagtid, i vaket tillstånd, gillar hon det bara några minuter..

  • Mill06
    Äldre 16 Feb 21:29
    #86

    Cluedo- tack för psalm tips förresten!! Glad

  • biltok­ig1
    Äldre 16 Feb 21:56
    #87

    Mill06 > vet inte riktigt men Monz bökar runt ganska mycket oxå nu.... hittar honom långt ner under täcket på morgonen ;)

    Vi ska ha dop den 24:e mars så håller oxå på med alla planer.. har precis skickat ut inbjudningarna, räknar med att 50-60 pers. kommer så det blir ett stort kalas!!!


    Monz 061127 Mammas hjärta!!!
  • dyckan
    Äldre 17 Feb 12:24
    #88

    mill06> han fick sin spruta i tisdag, men nu har han blivit förkyld. inte alls roligt. Han är så mammig och jag kan inte gå två meter från honom innan han skriker och då menar jag skriker. han slutar inte till han kommer i min famn.

    igår beställde jag tårtorna till dopet och sen så började jag fundera lite på hur jag vill pynta och dekorera borden till dopet. lite klurigt tycker jag. vill ju ha något annat än vad vi hade för Mathias.

  • am76
    Äldre 17 Feb 19:37
    #89

    Drakmamman > Jag har just undrat hur mycket bebisar äter egentligen och där fick jag ett litet mått. Trodde inte det var så otroligt mycket! Har ammat hela tiden och då ser man ju inte mängden ...

    Mill 06 > Här bökas det oxå otroligt mycket, fötterna upp i vädret hela tiden var hon än ligger . Häromdagen låg Tea med ena foten ovanför spjälskyddet mellan spjälorna,,, inte så bekvämt. Tror de vänder sig snart när de gör så!

    tjugofem > Sömnvanorna verkar vara mer lika jag trodde mellan ammade & ersättningsbebisar. Här sovs det alltid från 22-23 till
    08-09 med 1 ibland 2 korta matpauser då jag är tvungen att väcka Tea pga en massa mjölk.

    Vi ska oxå döpa Tea, inte förrän 14.4 så är ju ett tag kvar att fundera på psalmer osv. Här är det dags för vacc på måndag - är ganska orolig då man läser att så många bebbar verkar bli ledsna efteråt . Hoppas det går bra! Spännande att se vad hon väger och mäter, 3 veckor sedan sist (då 62 cm /5945 g).

    ** Ni som ska börja ge smakisar redan vid 4-4½ månads ålder, har ni nån speciell anledning till att börja så tidigt?

  • am76
    Äldre 17 Feb 19:39
    #90

    Nån som vet om det finns psalmer att lyssna på + texter (inför dopet) på nätet nånstans? Har ingen psalmbok att kika i ...

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!