• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    57223 visningar
    2147 svar
    2147
    57223

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tessic­ka
    Äldre 18 Feb 09:34
    #91

    vi ska också döpa 14/4
    har inte börjat fundera på psalmer än men dopklänningen har vi varit iväg och köpt.
    vi har beställt jättefina servetter med barnets namn och dopdatum +tiger (från nalle puh)
    dopinbjudningarna kom i fredags så dom postar vi imorgon (bilder finns i mitt galleri)

    vad ska ni bjuda på?

  • Äldre 18 Feb 09:36
    #92

    Har ni tråden fått tillbaka er mens än?
    Jag slutade amma för 3 veckor sedan och min mens kom igång igårFundersam bara så där så började jag skvättblöda & idag är det full rulle, måste köpa STORA bindor *haha*


    När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
  • tessic­ka
    Äldre 18 Feb 11:43
    #93

    slutade också amma för 3 veckor sen. fick tillbaka mensen veckan efter sen höll den i sig i 10 (!) dagar

  • Äldre 18 Feb 11:48
    #94
    Tessicka....det var snabba ryck & herregud va länge! 10 dagar liksom, ujuj, hoppas det inte blir en trend med så länge.
    När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
  • tere
    Äldre 18 Feb 12:23
    #95

    Hallå!!!

    Jag hoppar på denna tråd.
    min lilla Elin föddes den 29 november i Madrid.
    jag har inte fått tillbaks min mens än.

  • aquenn­ie
    Äldre 18 Feb 12:36
    #96

    Halloj!!

    En novembermamma till.. Min lille Isak föddes den 8:e november. Han vägde 3270g och var 47cm lång..Han är min tredje son!
    Han vaccinerades i fredags och han var oxå jätteledsen senare på eftermiddagen och det brukar han inte vara annars.

  • dyckan
    Äldre 18 Feb 13:14
    #97

    undrar över vad ni har tänkt köpa till era barn i doppresent????

  • dyckan
    Äldre 18 Feb 13:32
    #98

    Själv funderar jag på att sluta att amma helt. Just nu så ammar jag bara på högerbröst, fick problem med amningen redan från början och mitt vänster bröst har aldrig rikigt kommit igång. har provat med allt, men Martin vill inte ta det ordentligt.
    Jag försöker pumpa igång det, men icke.
    Vad tycker ni, ska jag fortsätta amma från det braiga bröstet eller sluta helt? Han får ju redan tillägg.

  • Mill06
    Äldre 18 Feb 14:38
    #99

    tessika- vi har tänkt bjuda på smörgåstårta! och kladdkaka till efterrätt plus en norsk kaka som kallas Kransekake, mums!!

    Ammar för fult fortfarande o ingen mens i sikte, skönt! Glad

  • am76
    Äldre 18 Feb 15:01

    På dopet blir det smörgåstårta och glasstårta. Presenter vet vi inte alls, folk har frågat vad vi önskar oss men vi vet inte än.

    Här ammas det oxå för fullt så ingen mens i sikte, skönt det!

    dyckan > Tror bara du vet om och när du vill sluta amma. Svårt att rekommendera något.

    Jag ammade oxå bara ena bröstet i början då hon inte tog det andra, pumpade ut det ena i hopp om att det skulle funka efter ett tag. Sen började hon få tag med amningsnappen som jag tilslut kunde ta bort vecka 7. Hade det inte funkat hade jag säkert velat sluta amma tidigt. Jag har förresten funderat på varför man ändrat rekommendationen från 4 till 6 månaders amning o fick mitt svar i en annan tråd, "skyddar mot vissa infektioner & hjälper mamman gå ner i vikt". Hmm ner i vikt behöver jag iaf inte gå mer, väger nu samma som innan så får se om det fortsätter neråt, äter onyttigare än jag nånsin gjort i mitt liv så blir väl en omställning när man väl slutar amma då ...

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!