• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    58886 visningar
    2147 svar
    2147
    58886

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tessic­ka
    Äldre 18 Feb 15:17

    har ni barn sen tidigare också eller är -06:an det första?

    jag har en tjej född 030303 också. hon älskar lillasyster och än så länge är det ingen svartsjuka på g. skönt det. oroade mig rätt mycket för det innan.

  • vildab­ebin
    Äldre 18 Feb 15:36

    Jag hänger på denna tråd. Stämmer ju mitt i prick på vår situation. OJ dop..det väntar vi med till maj typ. men dopfaddrar har vi bokat redan nu =) Här ammas det så långt det går så ingen mens...skönt å slippa bara =)

  • Criffe­girl
    Äldre 18 Feb 15:55

    Hmmmm...jag ammar oxå för fullt men jag har redan haft mens 1 gång (7 dagar) och nu ska det väl vara dags igen om den blir regelbunden?!

  • Mill06
    Äldre 18 Feb 18:28

    tessicka- Maja är vårt första barn! Glad

  • Äldre 18 Feb 20:08

    Här är en till som ammar förfullt, men mensen kom i dag tyvärr. hade hoppast på att man slapp den ett tag till. men men

  • Tusset­ösen
    Äldre 18 Feb 20:39

    ingen mens... trodde det innan för jag blödde massa när jag började på mini-piller.. men det slutade efter jag slutade med mini-pillerna...
    men jag ammar helt...

    mer än jag som fått klödd nu med amningen??? theo vill ikke ligga still och äta sig mätt utan bara snabbt och hattigt... har försökt ge han lite i flaska men det tar han inte heller.. inte alls... nått råd eller nån som har likadant?


    ~Theodor~ sjunde i elfte tvåtusensex
  • Criffe­girl
    Äldre 18 Feb 20:45

    Tussetösen:
    Ja jag känner igen mig....Pontus har de senaste dagarna inte ammat alls lika länge vid varje tillfälle. Har uppfattat det som "hattigt" och har funderat mycket på om han verkligen blir mätt?! Han verkar ju nöjd och gnäller inte mer än förut...äter med lika långa mellanrum och imorgon får vi se om han gått upp i vikt som han ska oxå. Hoppas verkligen det!!

    Pontus äter ju lite gröt varje morgon så jag är inte orolig för att han ska bli helt utan mat av nåt slag....även om han såklart inte kan leva på BARA gröt =) Men som nödfall.

  • am76
    Äldre 18 Feb 21:06

    Tussetösen, samma här, den senaste veckan har Tea haft svårt att ligga still - så nu ammar jag henne bara i sängen även på dagtid, då ligger hon någorlunda still. Det är precis som om allt runt omkring plötsligt har blivit så himla intressant att hon inte vill äta färdigt utan släpper taget hela tiden.

  • Drakma­mman 76
    Äldre 18 Feb 21:13

    tessica.. Jag har en pojk sen innan oxå.. Född 001027.. lite roligt är att jag lyckats få 2 skorpioner iom att dom e födda Oktober och November.. Får väl satsa på September eller December nästa gång ha ha..

  • FRILA
    Äldre 18 Feb 22:13

    Hänger på.......
    Fick mitt tredje barn ...Emil 21 nov
    Han skall ta spruta på onsdag.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!