• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59217 visningar
    2147 svar
    2147
    59217

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • am76
    Äldre 19 Feb 17:47

    Här fick vi oxå spruta idag, gick så bra så . Och oj, stora tjejen är hon 64 cm / 6460g, inte undra på att hennes kläder känns små och mina stora, hon äter verkligen upp mig.

  • tjugof­em
    Äldre 19 Feb 18:17

    Isak ska få sin spruta på måndag, hoppas det går bra. Vilken underbar känsla det är att komma i sina gamla kläder igen!! har gjort mig av med alla stora plagg, vill aldrig mer se dom! eftersom jag inte ammat, fick jag min mens för länge sedan, på efterkontrollen såg allt helt läkt och fint ut( mycket pga att jag inte ammat) så nu kan jag skaffa mera barn redan. va konstigt (och bra!!) det är att kroppen ställer in sig så, att så länge man ammar så vet den att den att man inte är redo. När planerar ni som vill ha fler barn att skaffa?? Vill ni fortsätta när ni ändå är inne i det eller vill ni vänta?

  • Äldre 19 Feb 19:07

    Har också varit på BVC med lillen idag. Sprutan gick fint att ta, inte ett pip, han satt bara å tittadeGlad Nu mäter Hannes 6180 och mäter 59 cm. Och jag blöder som en stucken gris, så det var SÅ HÄR det var att ha mens, hade glömt nämligenFlörtTjugofem...Här lär det dröjja minst två år innan vi startar "Operation Syskon" med tanke på min svår förlossning och tiden därefter vill jag ge kroppen & själen god tid på sig att läka. Men vi vill gärna ha 1 till iaf.


    När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
  • am76
    Äldre 19 Feb 19:16

    Vi ska oxå vänta med syskon även om jag just nu är så bebis förälskad så jag skulle vilja ha en bebis jämt ! Jag vill hinna jobba före det är dags igen för bebis. Nåt man ska tänka på nu om man inte vill ha fler barn snabbt är att man efter att ha fött barn är betydligt fertilare, 6-7 dgr (!) istället för 1-2 i månaden, sa min BM när jag var på efterkontrollen ...

  • Bibabb­a
    Äldre 19 Feb 19:20

    Anmäler mig o sonen här. Valter föddes 21/11 4 dgr före BF. Han var 49 cm o vägde 3180 g.

  • aquenn­ie
    Äldre 19 Feb 22:33

    Tessicka: Har en son född i oktober -98 och en son född i mars-01.. Det fungerar jättebra och dom är jättegoa mot sin lillebror..

  • Sannis­77
    Äldre 20 Feb 06:53

    Följer med i denna tråden...Min tös föddes 061129!


    Mammis till Tindra & Nova
  • Bibob
    Äldre 20 Feb 10:19

    En fråga!? Hur gör ni alla mammor när ni ska natta era små? Har ni fått in ngn rutin? Speciellt ni som inte ammar! Sover dom i egna sängar osv...=)

  • Bibob
    Äldre 20 Feb 10:23

    en fråga till , vad väger era små just nu? Sebastian vägde 6.490 sist...

  • Äldre 20 Feb 10:33
    Bibob...Jag ammar inte längre, slutade för 3 veckor sedan och våran rutin på kvällen är att ta ett bad, sedan lite bus & lek på skötbordet medan man sätter på ny blöjja & pjamas. Sedan dämpar vi TV:n och ljuset i rummet, ger flaskan under tystnad.
    Ibland somnar vid flaskan,ibland inte men efter rap får han ligga hos den som matat en liten stund för mys.
     Då har vi stängt till dörren till vår sängkammare, släckt ner med bara ett litet värmeljus tänt.
    Vi bär in honom och säger godnatt, lägger honom i hans spjälsängen samt släcker värmeljuset. Ibland somnar han med en gång, ibland ligger han och gnyr och då kikar vi till honom med några mellanrum. 
    Det händer sällan men när han har svårt att komma till ro nån kväll att  man får ta upp honom för att trösta lite, men då tänder vi inga lampor utan gör det i mörkret.
    Sedan sover han gott från cirka 2030 till ungefär 0800 på morgonenGlad
    När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!