• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tussetösen

    och just d... han fick smaka på sin första "mat" igår... toblerone glass... Theo satt i knäet på en i familjen så tyckte kusinen på 1½ att det va synd om "bebbi" att han inte fick glass så han stoppade en sked i hans mun... inte uppskattat alls... varken av theo eller hans mamma...

  • tessicka

    jag kommer ihåg stor tjejens dop. hon som var så allergisk mot mjölk sen stoppar min faster som visste om det här in ett finger med grädde i flickans mun. hon trodde att vi överdrivit flickans allergi! det blev stortjut från bebisen i 10 timmar innan hon lyckades somna och över 100 utslag...hon hade så ont. gruvar mig lite inför alwas dop =/

  • Tussetösen
    Mirremama skrev 2007-02-23 11:31:26 följande:
    Tussetösen, låter jobbigt med eksem! Vår har skorv i hårbotten och det har tydligen börjat klia nu också för han skrapar sig. Smörjer med babyolja titt som tätt men det sitter hårt! Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    usch ja... hans sömn och matning blir jättestörd.. så vet vi inte källan än... blir mjölkfritt för mig nu en månad eller mer... 
    men har du provat salsyvase 1%..?? theo hade me massor för nån månad sen, men då använde vi den ett par gånger och nu e det borta... värt ett försök om inte annat lyckas... finns på apoteket...
    ser nu att våra e lika gamla... kanske vi konstaterat innan men ändån...
    tessicka skrev 2007-02-23 11:54:58 följande:
    jag kommer ihåg stor tjejens dop. hon som var så allergisk mot mjölk sen stoppar min faster som visste om det här in ett finger med grädde i flickans mun. hon trodde att vi överdrivit flickans allergi! det blev stortjut från bebisen i 10 timmar innan hon lyckades somna och över 100 utslag...hon hade så ont. gruvar mig lite inför alwas dop =/
    usch va taskigt...  jag hade blivit galen.. hur reagerade din faster då??  stackars tös...
  • Tossemaja

    Här är en november bebis till!
    Evelina föddes den 21 november o växer så det knakar. Känns som om tiden springer iväg, snart är våra bebisar stora Flört

  • Pillis 72

    Hello!

    Kommer just från BVC med min "lilla" Hanna. Jösses vad hon växer! Hon är 3 månader imorgon. Är 63 cm lång och väger 8(!)kg... Sköterskan sa att det är helt normalt när man helammar. Skönt att höra för jag blev lite orolig...

  • TheCoopers

    Ännu en november bebis ... född 16 november ... föddes 2 veckor för tidigt , vägde då 3025g och var 48cm lång . Nu är hon 60cm lång och väger 6,2 kg ...
    Tycker att det går sååå snabbt och att hon utvecklas så mycket nu ....leker , jollrar , skrattar ... en liten person redan Skrattande


    Mark Levengood 4 President
  • dyckan

    am76; jo det är super jbbigt. Han vill bara vara i min famn och jag kan inte lägga ner honom. Han sover inte bra på nätterna och kommer inte göra det innan medicinen börjar hjäla bättre. Så i morgon ska vi åka till mina föräldrar så jag kan få lite hjälp och en liten chans att ta igen mig. Men jag ska faktiskt smita en liten stund idag. Ska till centrum och kolla på lite kläder, heltsjälv.. ska bli så skönt...

  • TheSunset
    Pillis 72 skrev 2007-02-23 12:06:45 följande:
    Hello!Kommer just från BVC med min "lilla" Hanna. Jösses vad hon växer! Hon är 3 månader imorgon. Är 63 cm lång och väger 8(!)kg... Sköterskan sa att det är helt normalt när man helammar. Skönt att höra för jag blev lite orolig...
    oj vilken stor tjej...
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Preggi
    Vad kul att det finns fler "stora" bebisar Pillis 72. Vad hade hon för utgångsvikt?
    Vi ska ju inte iväg förrän på tisdag på 3 mån kontroll men hon vägde 6740 sist. Jag frågade med om jag matade henne för mkt men min bvc sköterska sa att man inte kan ge för mkt när man helammar...

    Tiden går så himla fort och det händer ju så mkt hela tiden. Ibland känns det som man inte hinner med...
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!