• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjorvisen

    Jag ammar inte men Jonna får sista målet vid 22 och somnar i regel efter det. Sen vaknar hon kring 8 och är hungrig. BVC har också antytt till mig att dottern är lite tunn men hon går ju upp i vikt såd et är ingen fara. Dessutom är hon aktiv hon med så maten förbränns väl mer antar jag


    RosaBamsen skrev 2007-03-01 18:34:35 följande:
    Vad skönt att läsa att det finns fler bebisar som är små vid 3månaders ålder. Stella väger 5060 g nu - vägde 3375g när hon föddes. BVC antydde att hon är smal - vilket gör mig jätte irriterad. Hon är jätte aktiv hela tiden och vill stå och så och dessutom sover hon hela natten. Där "missar" hon kanske två mål. Hur många ggr om dagen ammar ni andra med "små" bebisar??? Ska jag amma oftare??? Jag blir helt nojjig...
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Puppie76

    Vår lilla tjej blir 4 månader på söndag och väger 7100 och är 65,7 cm lång(i onsdags)... Vägde 3400 när hon föddes och var 50 cm lång växer så det knakar...
    Vi har inte börjat med smakisar än men hon är väldigt intresserad av vår mat. Började ni med gröt eller potatis?

  • maja josefine

    hej alla glada november mammor!

    jag har en liten Samuel som föddes 7 november. han är en underbar liten kille som vet vad han vill! det är ju helt otroligt att dom är små egna personligheter redan!


    jag undrar . hur många gånger ni andra ammar på natten?
    ni som börjat ge gröt,när ger ni det  på dagen eller kvällen?

  • Pillis 72

    maja josefine: jag ammar Hanna en gång på natten. Hon brukar vakna mellan 02 och 03. Sen sover hon till ca. 07. Men de senaste 3 nätterna har hon haft svårt att somna efter nattamningen. Inatt tog det 1,5 timme innan hon somnade... man e´ju sååå pigg på natten...

  • Bibob

    FRÅGA, många pratar att domm gett gröt, undrar vilken gröt och hur mkt?

  • TheSunset
    maja josefine skrev 2007-03-02 10:20:51 följande:
    hej alla glada november mammor!jag har en liten Samuel som föddes 7 november. han är en underbar liten kille som vet vad han vill! det är ju helt otroligt att dom är små egna personligheter redan! jag undrar . hur många gånger ni andra ammar på natten?ni som börjat ge gröt,när ger ni det  på dagen eller kvällen?
    Jag ammar inte en enda gång på natten...bara Innan och somnar och när hon vaknar...(sover mellan 22-23 till 08-09.00...sen ger jag gröt vid 11 på förmiddagen.
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • maja josefine

    pillis:
    ja hur kan dom små liven va så pigga! Min lille grabb ligger och skrattar så han kiknar typ vid kl. 05.30 när man är som tröttast själv!! 

     Bibob: jag ger Sempers banangröt men bara smakisar än så länge!

    The sunset: ger du din dotter gröt på kvällen oxå eller? va skönt att hon sover hela natten! Hur gjorde du för att "lyckas" med det?

  • TheSunset
    maja josefine skrev 2007-03-02 12:02:34 följande:
    pillis: ja hur kan dom små liven va så pigga! Min lille grabb ligger och skrattar så han kiknar typ vid kl. 05.30 när man är som tröttast själv!!  Bibob: jag ger Sempers banangröt men bara smakisar än så länge!The sunset: ger du din dotter gröt på kvällen oxå eller? va skönt att hon sover hela natten! Hur gjorde du för att "lyckas" med det?
    nä hon får inge gröt på kvällen...Hur jag får henne att sova hela natten...hihi...Du hon har sovit hela nätter ända sen hon föddes..Har aldrig ammat på natten..
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Tussetösen
    tessicka skrev 2007-03-01 16:27:11 följande:
    Min Alwa. hon är inne på sin 5:e dag med magsjuka. huvva vad hemskt det är när så här små bebisar är sjuka. hon är helt grå och nästan apatisk  går det aldrig över? nån annan som har haft en sjuk bebis?
    stackare.... men sååå söt...
    maja josefine skrev 2007-03-02 10:20:51 följande:
    hej alla glada november mammor!jag har en liten Samuel som föddes 7 november. han är en underbar liten kille som vet vad han vill! det är ju helt otroligt att dom är små egna personligheter redan! jag undrar . hur många gånger ni andra ammar på natten?ni som börjat ge gröt,när ger ni det  på dagen eller kvällen?
    Hejsan... då e våra små lika gamla..
    jag ammar hmm 3-4 gånger... elle mer...
    gröt har ajg inte gett honom än...
  • Kanga1

    hej här är en till!
     Min dotter föddes den 13:e november prinsessan vägde 3415g och 49cm lång.
    Nu väger hon 5300g och har precis genomgått en hjärtoperation vi kom hem i tisdags från lunds lassarett.Operationen gick jättebra, hon opererades för vsd ett "hål" mellan kammrarna i hjärtat.Det var skitjobbigt o påfrestande men nu  mår min sötis bra igen..
    Kram till er alla!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!