• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjugofem

    hej var och vägde Isak nu tre månader han väger 7 kg . börjar bli tungt att bära. nu har han börjat somna redan vid 19.00 och sover till morgonen där på. Allt känns mycket lättare nu när man får den sömn man behöver.

  • Kanga1
    maja josefine skrev 2007-03-02 14:35:03 följande:
     Kanga 1: va jobbigt med din dotters operation..men skönt att allt verkar va bättre nu då!  när upptäckte ni hennes hjärtfel?
    Det upptäcktes redan på bb, men läkarna trodde att det skulle växa ihop av sig själv men det gjorde det inte.. så det blev operation lite hastig o lustigt förra måndagen åkte vi ner!
  • Criffegirl
    am76 skrev 2007-03-02 21:49:08 följande:
    Nappar: Mam, Nuk och nån jag inte minns namnet på. Nappflaskor: Dr Brown och Nuk.Dr Brown flaskan funkade 3 ggr när Tea var ett par veckor när pappa matade. Nu funkar inget . Nån som haft nappflaskvägrande bebis som lärt sig till slut? Hur?
    Prova Esska Mini Latex eller Esska Anatomisk utan ring...själva sugdelen är lika men "skölderna" skiljer i storlek. Detta är de enda 2 napparna som duger åt Pontus av de jag provat.

    www.esska.nu
    Pontus född 20 november 2006
  • lovely lady
    usch va jag är urless!!! sonen har allvarliga insomningsbesvär pga feber och förkylning. Började natta vid 19:00 TROR att han somnat nu, själv har jag feber, torrhosta och är dötrött eftersom jag knappt sovit på 3 dygn. Kan inte sitta och sova, och halvligger jag så hostar jag lik förbannat så lungorna sprängs och jag nästan spyr Gråter
    stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • Tussetösen
    maja josefine skrev 2007-03-02 14:35:03 följande:
    tussetösen:va skoj med  nån som har en sån där litet matvrak på natten! Samuel har väl lugnat sig nu men han åt oxå typ 4 ggr på natten men nu är det ca 2ggr,men det är helt ok så länge man märker att han vaknar för att han är hungrig! när föddes din son? hur mycket väger han?The sunset: gud va skönt att hon sover hela natten ! vissa barn gör väl det automatiskt kanske! Kanga 1: va jobbigt med din dotters operation..men skönt att allt verkar va bättre nu då!  när upptäckte ni hennes hjärtfel?
    ja på nätterna e han sannerligen ett matvrak..  Theodor föddes den 7 november.. och han vägde 7350 gr.... när föddes din och hur gick det när ni började ge mer sällan på nätterna..?

     
    Vi va på BVC igår igen och gjorde 4-månaders undersökning...
    pga av något avplaning på kurvan ska vi börja ge han gröt och gå på återbesök om 2 veckor... han hade bara gått upp 280 gr på en månad...
    annars va allt bra... skulle öva oss på att vända oss lite så han kommer igång med det... annars va han 65 cm lång och vägde 7350 gr (som sagt)
  • maja josefine

    Tussetösen:

    Samuel föddes oxå den 7 november o han vägde 3870 gram o var 52 cm lång.


    Men va vägde Theodor på 3 månaders kontroll då? För 7350 gram är ju inte så lite väl? Samuel vägde "bara" 6100 gram på sin 3 månaders koll.


    Men det klart dom ska ju följa sin egen kurva juh!Fundersam


    Jag har inte medvetet börjat mata mer sällan på nätterna men han nöjer sig med två ggr ibland tre nu.


    Vi har börjat med grötisar( smakportioner med gröt Cool) ,jag ger Sempers banangröt som ä'r från 4 mån ålder! Han bara älskar den!  Men jag ammar som vanligt fortfarande!


    Det är ju inte så konstigt om det blir nån avplaning på viktkurvan för dom är ju så aktiva nu!


    Samuel har faktiskt vänt sig från mage till rygg! "lite stolt"

  • maja josefine

    Tussetösen:
    Ursäkta min virrighet..du skrev ju att han gått upp 280 gram sen förra kollen....guud va man är virrig! Får väl skylla på amningen...he he

  • wakkie

    ida är nyfyllda 3 månader och sover bra på nätterna nu, slocknar vid 18:30 o sover till 06:30 utan käk på natten. Jag ammar inte utan hon äter utpumpad bröstmjölk på flaska, ca 250 ml /mål o 4-5 ggr om dan

  • vildabebin

    tjorvisen
    am76
    rosabamsen

    Tack för era svar/tips. Vår minifom tog slut idag så vi halvsprang till apoteket eftersom vi inte slutat med det än. Har tidigare försökt att trappa ner men har direkt märkt på han att magen gjort ont. Vår BM sa att även om det står att man ger minifom upp till 3mån så kan man fortsätta ett bra tag till. Barnens magar är så olika..fast å andra sidan är han ju 15/3 4månader så vi ska nog börja så smått å trappa ner. Skönt å höra att det funkat bra för er som trappat ner och tom slutat...Grattis å håll tummarna för oss =)

  • forever young

    Hej hej!!! Har en liten kille som heter Milo som är född 2/11-06
    Han var 53cm lång och vägde 3740g när han föddes nu när han är 4 månader så är han 64,5 cm lång och väger 6420g. Här smakar vi på smakisar och gröten är nog godast

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!