• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Criffegirl
    wakkie skrev 2007-03-03 14:29:05 följande:
    ida är nyfyllda 3 månader och sover bra på nätterna nu, slocknar vid 18:30 o sover till 06:30 utan käk på natten. Jag ammar inte utan hon äter utpumpad bröstmjölk på flaska, ca 250 ml /mål o 4-5 ggr om dan
    250 ml/mål!!! Jösses, det är 100 mer än vad Pontus lyckas klämma i sig Förvånad Kanske inte är konstigt om han hade planat lite på sin kurva då? *undrar*
    Ska till BVC på måndag, måste bannemej fråga om han får så det räcker?!
  • dyckan

    ja, s vad dopet klart. Allt gick jätte bra igår. Vi var 25 gäster i kyrkan och trot eller ej så somnade storebror i mormors knä. Så han fick inte hälla upp vattnet somm han skulle. Tror jag åt kokor och tårtor för ett helt år igår. Så jag tror jag skippar Tårta nu när jag fyller år på tisdag.

  • FRILA

    Min son har nog aldrig lyckats äta 150 ens,fast jag ammar ju så att dom målen vet jag ju inte hur mycket han får i sig,men om jag har pumpat ut så e det runt 100-120 aldrig mer

  • Criffegirl

    Ingen som skrivit på över 1 dygn?! Förvånad Då är det dags då....

    BVC idag och Pontus vägde 6920gr och var 64 lång. Han växer ganska sakta på längden tycker jag?! Eller? Föddes 55 cm lång.

    Vi har provat potatis/blomkål puré idag...det verkade vara okej iaf. Men han åt ju inte med lika stor aptit som när han får gröten


    Pontus född 20 november 2006
  • maja josefine

    vad är dettta? ingen som skriver idag förutom du Criffegirl! Min lille parvel ska oxå till BVC imorn o väga o mäta! tror nog att han kan va nästan precis så stor som din son Criffegirl! va vägde han när han va tre månader?


    Samma här med maten! gröten står högt i kurs!

  • Drakmamman 76

    Nån mer som testat att sätta sina i läragåstol? Min grabb gör det o går varje dag på 10 min upptäcktsfärd.. Det är verkligen spännande att ta sig runt på egen hand.. Synd man inte kan lägga in små videoklipp

  • Jessica Krille

    Hej
    Vi fick en dotter 4 nov.Hon vägde 4035g och idag väger hon 5940g och är 63cm lång.
    Vi började ge henne lite smakis av potatis/majs pure idag...det mesta kom nog ut igen

    Hon tål inte mjölk så finns det någon som kan rekomendera en gröt som vi kan ge henne?

  • Kanga1

    Var också på bvc idag Celine vägde 5350g och 61cm lång...
    Någon som kan ge mig svar på hur ni börjat med smakisar och hur mycket ni ger nu?
    Har bara provat palsternacks pure en gång innan operationen och det var riktig succé men hur ska man fortsätta.. nån som förstår vad jag menar?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!