• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59124 visningar
    2147 svar
    2147
    59124

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Bibob
    Äldre 7 Mar 12:02

    HJÄLP!!! Är det ngn mer som håller på och lär sin 4 mån baby att somna själv?? MIn sebastian bara skriker o skriker och han slutar inte så jag har inte haft hjärta nog att fortsätta.. är det ngn som har tips ????

    Tacksam för svar

  • Äldre 7 Mar 12:04
    Bibob skrev 2007-03-07 12:02:37 följande:
    HJÄLP!!! Är det ngn mer som håller på och lär sin 4 mån baby att somna själv?? MIn sebastian bara skriker o skriker och han slutar inte så jag har inte haft hjärta nog att fortsätta.. är det ngn som har tips ????Tacksam för svar
    Min julia somnar alltid själv bara hon har snutten nära. Hon kan inte sova utan den....en sorts trygghet..har inte din lilla snutt eller nått som kan hjälpa???
    ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • zolli
    Äldre 7 Mar 12:05

    Hej! jag har en liten Kalle som föddes den 13 november 06. Han blir snart 4 månader och det händer mycket nu! jaag undrar lite om det är någon annan som har börjat med gröt? har börjat att ge på fm och kvällen och idag gick det hyfsat faktiskt, men man får väll ha lit tålamod...han är inte så förtjust att ligga på mage så länge,läste här att någon gjorde det,när brukar det komma? kram Zolli

  • Äldre 7 Mar 12:10
    Zolli, du kan ju träna Kalle att ligga på mage några minuter varje dag & snart så inser dom att det är rätt OK

    Här är vår lille Hannes på mage

    Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Äldre 7 Mar 12:13
    zolli skrev 2007-03-07 12:05:31 följande:
    Hej! jag har en liten Kalle som föddes den 13 november 06. Han blir snart 4 månader och det händer mycket nu! jaag undrar lite om det är någon annan som har börjat med gröt? har börjat att ge på fm och kvällen och idag gick det hyfsat faktiskt, men man får väll ha lit tålamod...han är inte så förtjust att ligga på mage så länge,läste här att någon gjorde det,när brukar det komma? kram Zolli
    Julia ville absolut inte ligga på mage i början men nu vill hon alltid ligg på den ...och hon rullar runt och ålar sig framåt nu. Så det kan bara komma helt plötsligt.

    Här e våran snutt på mage..
    ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • am76
    Äldre 7 Mar 12:37

    Bibob > Somna själv? Nä du inte än. Här gungas det alltid till sömns i babysittern dag som kväll ... Undantag på natten när hon ätit färfigt, då somnar hon själv bums.

    Tea kräks nästan aldrig. Men dregglar desto mer.

  • Pillis 72
    Äldre 7 Mar 13:12

    Hanna vaknade inatt vid 04 och fick mat. Sen var hon super-pigg, men inte mamma... :) Efter en timmas vaggande i famnen blev hon kanske lite dåsig men ville inte somna. Då la jag henne i sin säng, hörde att hon låg och jollrade, sen vaknade jag 07.30 av att hon skrattade högt och pratade med sin Laban-mobil... Hoppas det inte är en engångsföreteelse, utan att hon kanske somnar om själv på nätterna...

  • Mirrem­ama
    Äldre 7 Mar 13:22

    Nu har vi precis kommit hem från bvc, och idag på sin 4-månadersdag är Albin 65 cm och 7270 g. Han är en liten knubbis alltså

    Han ligger nog gärna på mage, speciellt om man placerar någon leksak framför honom, just utom räckhåll, så han kan ligga och försöka nå fram till den. Tänder håller på och spricker fram också, han är alldeles svullen i nedre käken stackarn, och i natt hade han jättesvårt att somna in. Men nu sover han gott i vagnen i farstun.


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • molly7­272
    Äldre 7 Mar 14:18

    Lill-killen vill inte alls somna själv här...höll på nyss igen med vagnen, men blev bara skrik till slut. Sängen ska det bara lekas i inte sova.Vart att somna vid bröstet i famnen igen...somnar dock själv om man går ut i vagnen, men inte inne. Har ingen favorit snuttis ännu som han fäst sig vid när han ska sova.
    Någon som har några tips hur man kan få han att somna själv???

    Var tll bvc idag & de rekommenderade först att testa potatis & någon grönsak morot eller mejs när hans mage inte kommit igång riktigt än. Köpte potatis & majs & efter tredje tuggan så sprallade han upp sig så fort skeden kom Verkade tycka det var kanon gott

  • Mirrem­ama
    Äldre 7 Mar 14:23

    Här äts det också potatis och så tog vi morot som andra nyhet, men den har bråkat med Albins mage lite. Han har fått jättemycket gaser och magknip av den, så idag ska han få potatis-blomkål istället. Majs tänkte jag prova till näst, det borde ju vara gott eftersom det är sött i smaken!


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!