• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • CarinaB

    Oj oj vad trött jag är... Tredje dagen på raken tösen är kinkig hela dagarna och en del på nätterna. Inget är bra... Så ont i rygg och armar från bärande och så ont i huvudet av lite sömn och mycket kink...
    Behövde visst gnälla lite Gråter

  • wakkie

    am76=) jag har faktiskt både druckit ett glas rödtjut och ett glas öl=) ska tillägga att ja hel"pumpar"=) ida äter baa bröstmjölk=) å dricka öl går så bra så=) desutom är öl bra för mjölkproduktinen=) så det så! hehe

  • Criffegirl
    CarinaB skrev 2007-03-18 19:14:03 följande:
    Oj oj vad trött jag är... Tredje dagen på raken tösen är kinkig hela dagarna och en del på nätterna. Inget är bra... Så ont i rygg och armar från bärande och så ont i huvudet av lite sömn och mycket kink...Behövde visst gnälla lite
    Jag kan oxå gnälla lite så slipper du känna dig ensam....dessutom så är det av precis samma anledningar som dig. Trött och ont här o där...*gäsp*
  • Olle i Alingsås

    Hej! Fick lite lugn och ro nu när Clara sover. Har varit borta hela helgen. Puh det tar på krafterna. Var hos svärföräldrarna. Börjar bli trött på deras små råd och tips om vad vi bör göra. Var och tog ett generatinoskort hos Claras gammelfarfar igår. Som det blåste ute då. Clara tappade nästan andan från bilen och in.

    Har haft uppehåll på smakisarna ett par dag då hon hade besvärligt med magen i fredags men ska nog börja idag igen då magen är bra.

  • Olle i Alingsås

    Clara har sovit hela natten sedan kl 19 igår till kl 6.15 idag med ett uppehåll för mat vid två. Dessutom sov hon i sin säng. Helt underbart. Hoppas det blir så ikväll igen. Så kanske man kan få kvällarna för sig själv snart.

  • am76

    Här sover vi oxå rätt bra men visst är man helt slut vissa dagar ändå... Igår när Tea vaknade 07 sa jag till sambon att "jag går upp alldeles strax, känner mig riktigt pigg idag" ... Han hann dock upp före & nästa gång jag såg på klockan var den 10:15 (!) *hoppsan* så visst har man lite sömn att ta igen.

    Igår testade jag gröt, det föll Tea i smaken, mums mums.

  • molly7272

    NovJenny:
    Hur är eran son i näsan?
    Läste att han är trång i gångarna.
    Ringde bvc idag om sonens nästäppa & hon sa(utan att vi ens var dit) att han var trång i gångarna.

    Han har varit små snuvig & knölig att äta länge & vart värre nu när han var förkyld förra helgen.
    Testat kok-salt-droppar & de funkar så han är bättre nu iallafall.

  • NovJenny
    Molly7272: Hur kunde hon veta att han var trång i gångarna utan att ni var dit då?
    Han är täppt nu, eftersom han är snuvig.
    Annars ser det lite trångt ut där inne, annars märker jag inte av det.
    vad sa bvc mer?
    Noah 2oo61111
  • TheCoopers
    Carina B och Criffe Girl :

     Jag kan gnälla lite jag med ...min Adele har varit gnällig , kinkig och gråtit mkt under en vecka nu ...Puhhh tar på krafterna ..

    men det är vanligt vid denna ålder - utvecklingsfas har jag läst ...

    men jobbigt är det ...låt det gå över snabbt Skrattande
    Mark Levengood 4 President
  • molly7272

    NovJenny: ja det funderade jag med hur hon kunde veta det.
    Ho verkar "bara" påläst & duktig p vägnng & mätning & att hålla föräldragrupper, ta vaccinatiom b.l.a.....sjukupplysningen sa i helgen att vi skulle ta kontakt med bvc idag.
    Men man blir ju inte klok på den människan där.
    Tycker inte det ser så trångt ut på Alex inne i näsan...har misstänkt ev om det setat kvar sen nyår då han var förkyld eller om polyperna tar för stor plats.
    Det var sambon som pratade med bvc imorse så jag fick vila

    Låter nästan som att man ska på sjukupplysningen igen *suck* men avvaktar till imorrn eftersom att det är bättre nu iallafall.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!