• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59148 visningar
    2147 svar
    2147
    59148

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • NovJen­ny
    Äldre 25 Mar 22:32

    Vi har inte liggdelen än. Behövs ju inte?!

    Men här blir det inte byte än på ett tag, han sover mest när vi är ute och går.
    Sedan kan man fälla upp ryggstödet på liggdelen om man vill.
    Han är 68 cm lång med får endå plats i vagnen.


    Noah 2oo61111
  • Olle i Alings­ås
    Äldre 26 Mar 10:35

    Hej Var ute på promenad igår och det var första gången somClara protesterade av att ligga ner.Fick sätta henne upp mot kanten och där satt hon länge och njöt i solen. Hon är också 68 cm lång men får plats i liggvagnen. Funderar på att byta snart om hon fortsätter att vilja sitta upp.

    Måste köpa en barnstol också då hon inte vill sitta i babysitter nu utan vill sitta vid bordet med oss.

  • Pillis 72
    Äldre 26 Mar 14:37

    Hej hopp!
    Idag tog Hanna nappflaskan!!!!!!!!!!!!!!! Efter 30 minuters gnällande och tuggande på nappen, det var en NUK naturgummi f.ö, började hon att suga. Måste ha varit mycket hungrig eftersom hon gav sig..... :0) Slutade med att hon drack 150 ml ersättning. Är det mycket eller lite??? Vet inte hur mycket hon brukar få när hon ammar...

  • NovJen­ny
    Äldre 26 Mar 15:06

    Phillis: Grattis då.
    Noah kan äta allt mellan 100-över 300 ml. Är så olika på vilken tid och hur hungrig han är. Eller om han hinner somna.


    Noah 2oo61111
  • tessic­ka
    Äldre 26 Mar 15:49

    min tjej brukar äta 170-200ml ersättning ungefär.

  • Äldre 26 Mar 15:57

    Meja äter fortfarande max 120 ml... det har hon gjort med både mjölk och ersättning, då vi provat... undrar hur mycket hon äter när hon ammar, för hon käkar på fem minuter....

  • dyckan
    Äldre 27 Mar 07:08

    islandgirl>> nej det tror jag inte. Försöker man hålla något på tiderna så gör det ju inget. Men som igår så sov Martin närsta hela dagen, han hade en riktig sovdag och då blev det ju inte så mycket mat, men eftersom han inte vaknar av att han är hungrig så fick han mat dom stunder hanvar uppe istället....

  • Mill06
    Äldre 27 Mar 14:52

    Hej på er tjejer!! Vad underbart det är ute i solen!!  Har just kommit hem efter en lunch i solen, antar att det är där de flesta av er håller hus, eftersom det varit så få inlägg på sistone! Flört
    Har införskaffat en jääätesöt solhat på PO.P, en vit med solrosor på!! Så nu är vi redo för solen!

    Kram på er!

  • Criffe­girl
    Äldre 27 Mar 19:11

    Hallå...jo det är underbart ute så det är där man håller hus på dagarna

    För er som tycker om att handla speciella plagg till era små, jag måste bara tipsa om en rolig och bra klädsida på nätet.
    www.simplycolors.se
    Jag har beställt några plagg som jag fick hem idag...underbar kvalité verkar det vara och dessutom blir man ensam om trycket eftersom man väljer det själv 

  • am76
    Äldre 27 Mar 19:16

    Hejja Hanna! (Pillis72). Hoppas TEa oxå lär sig snart! Hon tog nappen (NUK) förra fredan men inte flaskan än, så vi övar på ...

    Ja underbart väder, fastän jag är sjukt trött efter 2 riktigt dåliga nätter, piggnar man ju till ute i solen! Varit ute flera timmar både igår o ida så jag bränt näsan. Snuttan har sovit max 2 h i ett sträck de senaste nätterna. Måtte vi snart komma tbx till gamla vanor!

    Islandgirl > Hur ofta de äter? Ja Tea äter (ammas) fortfarande dagtid med 2-3 h mellanrum. Nattetid 1-2 ggr. Ger henne även smakportion gröt på kvällen. SKa återgå till potatisen o grönsakerna nästa vecka.

    Vi köpte ef.ö n STokke stol men hon är alldeles för liten för den än .

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!