• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis

    en trög fråga, om devin är född 15 november, hur många veckor är han då? orkar inte sätta mig och räkna, vissa månader är ju nästan 5 veckor sen har man ju februari


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis

    jag räknade lite på ett ungefär och han borde väl va runt 24 veckor. nu har jag läst i boken från v.19 och är inne på v.26 vad jag önskar att jag hade haft den här boken från början. den är ju suverän. nu förstår jag ju hans beteende sååå mycket bättre och va många bra tips på hur man ska bete sig i olika situationer och hur man kan stimulera honom. de tecknen som tyder på att han är på väg in i nästa språng stämmer alla in på honom utom "suger oftare på tummen". han har direkt aldrig sugit på tummen.

    läste en tänkvärd och lite rolig sak på sida 144. "Du kanske tycker att du har fullt sjå med henne. Hon tycker samma sak om dig!

    skulle aldrig kommit på tanken att devin kanske tycker jag är tokjobbig ibland hahaha


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • islandgirl

    Mexisis; som du säger Devin borde vara runt 24 veckor. Karl är 25 veckor i dag o är född 9 nov.
    sedan så börjar de ju förbereda sig för fasen ngn vecka innan. Kalle började för fullt förr förra veckan...

  • islandgirl

    vänder sig era från rygg till mage? Kalle har vänt länge från mage till rygg men ej tvärtom! Han gillar inte att ligga på mage vilket stressar mig, de måste ju det för att träna motoriken o styrkan i rygg o nacke

  • Mill06
    islandgirl skrev 2007-05-03 14:17:45 följande:
    vänder sig era från rygg till mage? Kalle har vänt länge från mage till rygg men ej tvärtom! Han gillar inte att ligga på mage vilket stressar mig, de måste ju det för att träna motoriken o styrkan i rygg o nacke
    Maja hade oxå en period när hon blev sååå frustrerad av att ligga på mage, men det går över! Glad

    Även om det bara blir kortare stunder så är ju det träning med! Då kan han ju göra korta stunder oftare istället för att ligga länge färre gånger?!
  • Criffegirl

    Pontus HATAR att ligga på magen, han har aldrig legat längre än 1 min. Men jag oroar mig inte för styrkan i rygg och nacke...han har ju velat "STÅ" sedan han var ca 2 månader och han sitter ju (fast det vinglar)


    Det enda negativa jag kan se med att inte vilja ligga på mage är att det nog finns risk att han hoppar över krypandet på alla fyra....jag skulle gissa att Pontus kommer bli en sån bebis som hasar fram på rumpan med ena armen som skjuter på efter sidan Men det gör inget....han får göra precis som han vill *ler*

  • mexisis

    islandgirl:

    då är det nog ganska säkert en sån där fas han är på väg in i när man vet vad gnällighet, sömnpromlem mm beror på känns det mycket lättare att tackla tycker jag. det är därför jag önskar att jag hade köpt den här boken mycket tidigare.

    angående att vända från rygg till mage. nu kommer ni säkert tänka att jag är trög som inte gjort detta tidigare men det har aldrig slagit mig att man kan göra så. i boken står det ju att ett bra sätt att få igång det är att låta barnet ligga helt naket utan blöja och allt på golvet. jag har ju aldrig låtit devin ligga på en filt/handduk utan blöja iom att jag inte vill ha kiss över hela vardagsrummet. devin vänder sig från rygg till mage men inte allt för ofta för han har inte verkat gilla att ligga på mage alls. han har bara blivit förbannad. men idag tänkte jag att jag testar väl att lägga honom naken på en handduk på golvet och helt plötsligt ligger han och rullar fram och tillbaka från mage till rygg och tvärtom, som om han aldrig gjort annat och tyckte det var hur kul som helst. och så länge som han låg på mage nu har han aldrig velat göra tidigare. självklart kissade han ju på handduken, men vad gör väl det, den går ju att tvätta. önskar jag hade gjort det här mycket tidigare. fr.o.m. nu kommer det att bli en nakenstund på handduken varje dag


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers
    Islandgirl , Mexisis och alla andra :

    Min lilla Adele har ju avskytt att ligga på mage men har nu i dagarna börjat älska det ... Jag har också gjort som det står i boken och låter henne lika naken Hon älskar verkligen det !
    Nu vänder hon sig från mage till rygg och från rygg till mage ...

    Idag la jag ner henne på filten och gick ur rummet en stund ... kom tillbaka bara sekunder senare och då låg hon i sitt babygym på mage ! Ca 1 och 1/2 meter därifrån !! Hhahah hur ungen kom dit vet jag inte

    "Växa och upptäcka världen" är verkligen en underbar bok skall tilläggas ...
    Inspector Gadget is King
  • TheCoopers

    Säg " KYCKLING"  till Adele och hon skrattar till hon kiknar Galna unge !

    Min sambo ropade till mig i köket : Vad blir det för mat ?
    och jag svarade : Kyckling !

    och då satte Adele igång och skratta .... och så forsatte vi hela kvällen

    Hon är min allra bästa publik *L*


    Inspector Gadget is King
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!