• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59135 visningar
    2147 svar
    2147
    59135

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Äldre 6 May 01:50

    Idag satt Sam själv en "längre" stund för första gången!!
    Han älskar att vara naken (han går under smeknamnet naken Janne, han lyckas alltid flörta av sig kläderna, oavsett om vi är hemma eller hos ngn annan) och idag så satt han helt plötsligt kvar när jag släppte taget när vi hade busstund utan blöja!

    Han är så nöjd nu när han fått en gåstol, då kan han ta sig själv till TV'n.. Flört (klickbara bilder)

    Titta mamma, jag kan! Vad står det i matchen? Denna matchen var ju spännande..

    Mexisis;


    sga är en förkortning för "small gestational age", den svenska översättningen blir liten för veckan..
    Det är när barnet ligger för mycket minus procentuellt vid födseln, antingen på vikten eller längden eller både och..
    Det finns även lga, "large gestational age" som är precis tvärtom..
    Lite nyfiken, när skulle Devin fötts och när kom han?

    Tussetösen;
    Så mysig din bild var!
    Sam har heller inte fått tänder än och det går varken att känna eller se ngn utbuktning i tandköttet..
    Men han är expert på att tugga på precis allt (inklusive min näsa och det gör ont Flört)

    NovJenny;
    Sam äter också allt, han gapar stort och smackar nöjt mellan "tuggorna" Glad
    Dock väger Sam bara ca 5800 gram nu, men iof, det är ju inte så bara om man ser till hur många procent han har gått upp sedan han föddes FlörtSå underbart söta alla bebisar är!!!

  • Carina­B
    Äldre 6 May 08:24
    NovJenny skrev 2007-05-05 23:23:47 följande:
    Är det bara min bebis som äter allt!? Sedan väger han över 10 kg också ifs. Har inga nytagna bilder heller. Får bli en annan gång.. Jättesöta bebisar i tråden iaf. Allesammans.
    Nä, Elba äter oxå precis allt förutom broccoli som hon spottade ut för två månader sedan och jag inte provat igen för att jag själv tyckte det luktade så illa... Elba väger 8,5 så hon är oxå lite tung!
  • mexisi­s
    Äldre 6 May 08:46
    Carro skrev 2007-05-06 01:50:09 följande:
    Idag satt Sam själv en "längre" stund för första gången!!Han älskar att vara naken (han går under smeknamnet naken Janne, han lyckas alltid flörta av sig kläderna, oavsett om vi är hemma eller hos ngn annan) och idag så satt han helt plötsligt kvar när jag släppte taget när vi hade busstund utan blöja!Han är så nöjd nu när han fått en gåstol, då kan han ta sig själv till TV'n..  (klickbara bilder)  Mexisis; sga är en förkortning för "small gestational age", den svenska översättningen blir liten för veckan..Det är när barnet ligger för mycket minus procentuellt vid födseln, antingen på vikten eller längden eller både och..Det finns även lga, "large gestational age" som är precis tvärtom..Lite nyfiken, när skulle Devin fötts och när kom han?Tussetösen;Så mysig din bild var!Sam har heller inte fått tänder än och det går varken att känna eller se ngn utbuktning i tandköttet..Men han är expert på att tugga på precis allt (inklusive min näsa och det gör ont )NovJenny;Sam äter också allt, han gapar stort och smackar nöjt mellan "tuggorna" Dock väger Sam bara ca 5800 gram nu, men iof, det är ju inte så bara om man ser till hur många procent han har gått upp sedan han föddes Så underbart söta alla bebisar är!!!
    devin var beräknad 13/12 men föddes 15/11
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • NovJen­ny
    Äldre 6 May 10:34

    Kul och höra att det finns fler matvrak!
    Jag ger inte heller Noah brocoli igen. Stank ju skit! jag ville inte ens känna om det var för varmt eller ej. Hua.

    Noah åt igår en hel burk Slottspuré och en halv burk plommon till efterätt..

  • Bibob
    Äldre 6 May 11:08


    Nu måste jag också lägga in en alledels färsk bild på min Sebastian =)

    Detta är taget precis nu ( Han gillar inte att ha kläder på sig)
    Har världens bästa Ser
  • Äldre 6 May 11:13

    Så söta alla bebisar är!

  • Äldre 6 May 11:16

    Hmmm. Försökte få med en bild på Alva, men misslyckades. Testar igen!

  • Äldre 6 May 11:18

    Oj, det funkade tydligen! Det syndes inte i Firefox Fundersam Nu blev det dubbelt upp!

  • Äldre 6 May 11:26

    Vilka sötnosar :)

    Här är en till som äter nästan vad som helst :) Kul!!

    Min lille kille blev 6 mån igår...

    6 mån.jpg


    Stolt mor till William född 5 november 2006...
  • Äldre 6 May 13:39
    Bibob;
    Härlig bild!
    Tänk att det kan vara så skönt utan kläder..
    Jag "oroar" mig lite för hur det ska bli sen när dom är lite större och kan gå samt ta av sig kläderna..
    Man får väl sätta på kläder igen i tid och otid, som i affärer t ex FlörtNovJenny och Carina;
    Här är det tvärtom, den absoluta favoriten är broccoli, Sam sitter och "hoppar" i matstolen och gapar stort när det serveras broccoli..
    Jag kan dock hålla med om att den smakar skit, jag sticker helst bara ner fingert för att känna om det är varmt Glad

    Idag åt han en hel burk broccoli till lunch (iom hans "litenhet" så orkar han oftast bara en halv burk av andra rätter) och natuuurligtvis så la han av en äcklig broccolirap rätt i mitt ansikte efteråt SkrikandesMexisis;
    Sam var beräknad till den 12/12 men kom den 16/11 Skrattande
    Lite onödig men "rolig" info..
    Han föddes 5 dagar efter sin farmors födelsedag, 3 dagar efter min och på samma dag som hans faster fyller år! Fot i munnnen
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!