• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59126 visningar
    2147 svar
    2147
    59126

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Äldre 7 May 10:24
    Mirremama skrev 2007-05-07 09:13:22 följande:
    Godmorgon! Idag blir vår lilla skrutt ett halvt år! KNappt man hinner med! Jag tror vi ska premiäråka scootern till bvc idag, har längtat länge efter att börja använda den, ville vänta tills han sitter själv En fråga: har ni andra fått er mens tillbaka än? Min har inte kommit än.
    yes tyvärr fick min mens redan i januari ... hade hoppats att slippa på ett tag ...
     men inte då
    Inspector Gadget is King
  • Sassie­Star
    Äldre 7 May 11:00

    jag fick min mens redan i januari jag med..

  • Äldre 7 May 11:02

    Slapp mensen i 4 mån, när smakportionerna började och han ammade mindre kom den, synd, den kunde hållt sig borta ett tag till...


    Stolt mor till William född 5 november 2006...
  • mexisi­s
    Äldre 7 May 11:03
    Mirremama skrev 2007-05-07 09:13:22 följande:
    Godmorgon! Idag blir vår lilla skrutt ett halvt år! KNappt man hinner med! Jag tror vi ska premiäråka scootern till bvc idag, har längtat länge efter att börja använda den, ville vänta tills han sitter själv En fråga: har ni andra fått er mens tillbaka än? Min har inte kommit än.
    japp, efter 6 veckor fick jag den, men i mars satte jag in spiral, den man får köpa själv och som förhoppningsvis gör att man varken får mens eller mensvärk så länge man har den. småblöder lite ibland och det kan man tydligen göra i 2-3 månader efter att man satt in den. har inte haft mensvärk en gång sen jag satte in den heller, brukade ha grymt ont innan helt klart värt 1000 kr!
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Äldre 7 May 11:09
    Mexisis :

    SNYGGT kort

    Jag har också funderat på spiral - jag har grymt ont när jag har min mens och blöder mycket vilket gör att jag blir sänliggande i 2dgr ... Jobbigt !

    Ska höra med MVC där jag bor .
    Inspector Gadget is King
  • mexisi­s
    Äldre 7 May 11:14
    TheCoopers skrev 2007-05-07 11:09:29 följande:
    Mexisis :SNYGGT kort Jag har också funderat på spiral - jag har grymt ont när jag har min mens och blöder mycket vilket gör att jag blir sänliggande i 2dgr ... Jobbigt !Ska höra med MVC där jag bor .
    ja visst är den gjorde den till en tävling igår men hann inte lägga in den så då har jag den som pres istället hihi gå in och rösta btw
    uppgiften är att göra mig läskig och det kan man väl säga att jag blev haha
    www.familjeliv.se/Forum-5-178/m20407430.html

    kolla upp det där med spiralen, för mig funkar det skitbra. sen har man ett halvårs garanti, kan man inte ha den av nån anledning får man pengarna tillbaka jag tycker väl kanske att det var dumt av mig iom att vi funderar på ett syskon, men annars kan man ha den i 5 år. den man får gratis av landstinget kan man ju blöda mer och längre av, och det kändes ju inte som nåt alternativ direkt tänk att va mens och mensvärksfri, hur skönt som helst
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • tjugof­em
    Äldre 7 May 11:20

    vi har också gå stol. Isak är ened i ryggen så han får bara sitta korta stunder för att inte slita på ryggen. men oj va kul det är!

  • MS1979
    Äldre 7 May 11:48

    Per är ett halvår sedan i fredags. Han gillar å ligga på mage och har gjort det sedan den 20 jan han var tidig att hålla upp huvudet.
    Min mens har inte heller dykt upp men det är ju bara skönt tror ju inte heller att den kommer att komma spontant.

  • island­girl
    Äldre 7 May 12:05

    Grattis på 6månadersdagen MS1979(i efterskott) och Mirremamma! Det är så svårt att förstå att de är så stora. Kalle blir 6 månader på onsdag

    Ingen mens här heller tack o lov.

    Är det sant, får man ingen mens om man sätter in spiral?
    Så det är skillnad mellan landstingets och den privata spiralen. Jösses jag är tydligen preventivmedelsanalfabet också...

  • mexisi­s
    Äldre 7 May 12:35
    islandgirl skrev 2007-05-07 12:05:25 följande:
    Grattis på 6månadersdagen MS1979(i efterskott) och Mirremamma! Det är så svårt att förstå att de är så stora. Kalle blir 6 månader på onsdag Ingen mens här heller tack o lov.Är det sant, får man ingen mens om man sätter in spiral?Så det är skillnad mellan landstingets och den privata spiralen. Jösses jag är tydligen preventivmedelsanalfabet också...
    den privata slipper de flesta mens och mensvärk, typ 70-80%, de andra får mindre mens som jag fattade min bm och broschyren som följde med. jag tyckte iaf att det var värt pengarna att testa och än så länge ser det bra ut. man får ju räkna med en del småblödningar 2-3 första månaderna, men det kan jag ta
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!