• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    57186 visningar
    2147 svar
    2147
    57186

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • MagicA­ngel
    Äldre 9 May 09:58

    Mill06

    *ler* Helt jätteskoj att prata med andra som har barn i samma ålder..O mellan din lille o Oscar så är det ju BARA 16 min....*skratt*

    Hur går det för din lilla flicka? Det händer massa skoj nu va?

    Idag satt jag 5 min framför datorn och hörde oscar kämpa bakom mig..(låg på filt framför tv:n en bit ifrån mig) Efter 5 min när jag vände mig om för att gå till han så låga han bakom min stol...1 meter från filten...hahaha..gissa om jag blev förvånad...

  • MagicA­ngel
    Äldre 9 May 09:59

    Criffe:

    Nästan 4 år men annars så är det rätt...*ler*

    Helt sjuk historia...hahha

  • mexisi­s
    Äldre 9 May 10:30

    criffegirl och magicangel, himla skojig historia, synd bara att ni bor så långt ifrån varandra. det kanske hade varit roligt om ni bott nära nu ju

    novjenny, då ska jag nog blanda så. igår kväll tog jag ca 210 ml vatten, 3,5 mått ersättning och 2,5 msk välling. det blir ju någorlunda rätt det med tror jag, hade ju lite mer vatten. fast devin glufsade i sig som vanligt så jag tänker nog testa att ge bara välling i en flaska och se hur det går.


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Mill06
    Äldre 9 May 10:35
    MagicAngel skrev 2007-05-09 09:58:37 följande:
    Mill06*ler* Helt jätteskoj att prata med andra som har barn i samma ålder..O mellan din lille o Oscar så är det ju BARA 16 min....*skratt*Hur går det för din lilla flicka? Det händer massa skoj nu va?Idag satt jag 5 min framför datorn och hörde oscar kämpa bakom mig..(låg på filt framför tv:n en bit ifrån mig) Efter 5 min när jag vände mig om för att gå till han så låga han bakom min stol...1 meter från filten...hahaha..gissa om jag blev förvånad...
    Ja det händer sååå mycket nu, Maja har oxå börjat "förflytta" sig, hon rullar o sparkar hit o dit hela tiden! Härom dagen kastade hon iväg sin napp ca 1m bakom sig, sen när jag tittade dit en stund senare hade hon nappen i handen! Glad
  • Bibob
    Äldre 9 May 18:09

    Hej alla!

    vad kul med alla rörliga bebisar=)
    Var på bvc idag och min Sebastian väger 8250g och är 70 cm lång. Ngn som har på ungerfärlig samma kurva? Eller hur mkt vägde era vid 6mån kollen?

  • Mirrem­ama
    Äldre 9 May 18:34

    Bibob, Albin var 70,5 cm lång och vägde 9060 g prick på 6månadersdagen


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Marijj­asol
    Äldre 9 May 20:08

    Ottilia är otroligt bökig när hon ska sova nu.. Hon håller på och åla sig, gå upp i brygga, sparka, vifta med armarna, gnälla men hon har inte ont ngnstans. Trodde först det var magen men det är det inte.
    Hoppas att det är ngn ny utvecklingsfas eller så.. så vi slipper det snart för hon är rätt jobbig kan jag säga..

  • Äldre 9 May 22:16
    Marijjasol :

    Hahah Gud vår Adele är precis likadan ... men hon gnäller inte alltid utan kan ligga och "prata" med sig själv ... rulla runt ..sparka ... etcetc ....
    Idag somnade hon inte förrän vid 20:45 ... i vanliga fall somnar hon vid 19 .
    Inspector Gadget is King
  • Sassie­Star
    Äldre 9 May 23:16

    Marijjason och Familejncooper:

    Så min Gabriel oxå, har varit så i några dagar nu det är jätte jobbigt man får ingen riktig sömn..

    man kan ha lagt honom på rygg då han somnar och sen då man går in så ligger han på mage fast med föttern apå kudden och huvudet i fotändan hehe :P

  • Marijj­asol
    Äldre 10 May 06:50

    FamiljenCooper & SassieStar

    Vad "skönt" att era barn oxå är såna för då är det nog ngn sorts utvecklingsfas.
    Igår ville hon bara inte somna i sängen så hon fick ligga bredvid mig i soffan och somna. Då var hon alldeles lugn och avslappnad och somnade av sig själv men inte i sängen. Somnade inte förrän vid halv nio så idag fick jag sovmorgon till kl 6..*skrattar*

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!