• Bibob
    Äldre 11 Feb 20:01
    59158 visningar
    2147 svar
    2147
    59158

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjugof­em
    Äldre 11 May 21:38

    vi fick också prova oss fram. när jag köpte morotspuré kom han på hur man åt. efter det slinker det mesta ner. utom potatis. gröt har vi också provat flera. Nu kör vi med risgröt med banan, Nestles. Päronpuré och pärondryck slinker också ner i massor. mest för att han är så hård i magen.

  • Marijj­asol
    Äldre 12 May 08:04

    Verkar som det är fler som har riktigta sömnbökare.. Hoppas det går över snart. Dock sover hon bra när hon väl somnat men det är en viljornas kamp.

    Det var ngn som frågade efter en barnmatsreceptbok. Vi har köpt en Anna & Hugos barnmatsbok, är från 6 månader till 3 år så vi tänkte vi skulle börja laga lite mer nu.
    Jag gjorde kalops till henne i veckan.. det gillade hon massor..

  • Mill06
    Äldre 12 May 10:15

    Jag har en barnmatsbok, med recept som ska funka för hela familjen så småningom; den heter; " Mat för barn & deras föräldrar" av Latifa Linberg, verkar jättebra! Har dock inte prövat ngt än, fick den härom dan!

    Jag får traggla på med flaskan o hoppas att hon fattar..!

  • Taneli
    Äldre 12 May 11:19

    Puh, vilken jobbig och sömnlös natt det blev. Isabelle höll på och skrek i sömnen. Det har ju hänt förut oxå men typ bara en gång per natt, nu var det säkert varje timme. Nån som har en bra förklaring på detta beteende? Isabelle verkar ändå vara på strålande humör, sitter i gåstolen och ler för sig själv, min sötnos.  Skrattande

  • mexisi­s
    Äldre 12 May 12:04

    devins sjuka vakenhetsfas varade bara i två dar, igår var allt som vanligt igen och verkar va så idag med. han vaknar ju oftast runt sju och sen somnar han klockan nio igen och sover till tolv nästan. det gjorde han både igår och idag. skönt för då sover jag med dagarna när han var crazy sov han 1,5 timme ena dan och 15 minuter andra dan, på hela dagarna alltså. skitjobbigt var det


    Mill06 skrev 2007-05-12 10:15:09 följande:
    Jag har en barnmatsbok, med recept som ska funka för hela familjen så småningom; den heter; " Mat för barn & deras föräldrar" av Latifa Linberg, verkar jättebra! Har dock inte prövat ngt än, fick den härom dan!Jag får traggla på med flaskan o hoppas att hon fattar..!
    ska kolla upp vad det är för bok
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • SannaS­tina
    Äldre 12 May 12:36

    Prövat Sempers milda havrevälling ett par gånger och först igår fattade han hur flaskan funka. Drack 100 ml.
    Tog bara 3-4 försök men jag har bytt ut nappen mot en med "rätt" öppning för välling. Den har ett kryss (X) den jag har nu som funkar. De med ett runt hål funkar inte då det gällde att ha ett kraftigt sug då för att få ut något. När det gäller vatten så funkar ett runt hål.

    Jag har dock lite svårt få honom att äta mer än bara smakportioner vad gäller pure. Vill öka upp det och så sakta minska amningen så det bara blir morgon och kväll kvar. Han har dock börjat spotta ut maten och/eller "köra bil" med munnen om ni förstår vad jag menar. Det far all världens väg! Han föredrar bröstet att äta sig mätt på.

    Ja, ja vi har  fram till september innan jag skall börja jobba och min sambo skall vara hemma istället. Får hoppas det fixar sig under sommaren.


    Mamma till Max 061104
  • Bibob
    Äldre 13 May 12:31

    Sebastian äter typ allt! Jag har börjat ge honom hemlagad mat, upptäckte hur mkt färgämnen och så det var i burkarna man köper=/
    Idag gjorde jag pannkakor som han smackade i sig med lite blåbärspuré. Kan verkligen rekommendera det.

    FamiljenCooper

  • NovJen­ny
    Äldre 13 May 12:47

    Tror Noah får magknip av vällingen...


    Noah 2oo61111
  • NovJen­ny
    Äldre 13 May 12:49
    Bibob: Hur upptäckte du det? I dem burkar jag ger Noah är det inga färgämnen, iaf vad innehållsförteckningen säger? Fundersam
    Noah 2oo61111
  • Äldre 13 May 13:43

    Bibob:

    Oj pannkakor redan? Hur gör du dom då? Mjölk, ägg o mjöl? Ska man ge så mycket mjölk redan?


    Stolt mor till William född 5 november 2006...
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!