• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Stumpan83

    Ja, antagligen. Det ser bara så läskigt ut när han nickar och får huvudet i golvet.

    Han har också fått för sig att han ska prutta med munnen mot mina kinder hela tiden. Blir väldigt blött, behöver iaf inte tvätta ansiktetpå kvällen.

  • Bibob

    Stumpan83

    Jag förstog det som att det var ofrivilliga nickningar.. en kompis bebis har det och nickar till ofrivilligt pga av det men har ingen aning varför.SÅ det var det första jag tänkte på.
    Svårt att spekulera i egentligen. Kan ju bara vara att han kommit på att han kan göra så=)

  • Stumpan83

    Han har en farmor som nickar mest hela tiden och när han träffar henne nickar han som mest. Han är väl en liten härmapa som de flesta barn.

  • NovJenny

    Hi hi, vad sött. De är så söta när de härmas. Sedan fortsätter de med samma sak länge efter med.
    Noah härmar pappa när han dansar, har armarna upp i luften och gungar!


    Noah 2oo61111
  • Stumpan83

    Ring och prata med henne hon är jättetrevlig. Tårtorna är i amerikansk ´stil och håller sig länge = mkt socker.

  • mexisis
    Bibob:

    den där boken/häftet eller vad det var du fått på bvc med olika recept på barnmat verkar inte jag ha fått. hittade den jag fick och den var från livsmedelsverket. i den står bara hur man ska göra med smakisar och så. det finns tre "recept" också om man kan kalla dem det. ett på köttfärs/kyckling/fisk som man bara kokar med vatten. sen en sås som jag tror man ska ha till och ett recept på en gryta.
    skulle gärna vilja ha den du har. det skulle va kul att testa att ge devin pannkakor med. han är så otroligt matglad och det mesta går ner så lite ny maträtter skulle va skoj. vilka är det som gett ut den? kanske går att hitta på nätet och beställa hem tänkte jag
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Bibob

    mexisis
    Här kommer info
    Gå in på www.gothia.nu och sök på namnet så kommer den upp. Det är en liten flicka på framsidan som äter=)

    Carina Trägårdh-Lunneryd, Sylvia Bianconi

    Barnmat - Råd och recept

  • Bibob

    mexisis

    kolla annars om dom inte har den på din bvc??
    Den var billig att köpa såg jag iofs..

  • Stumpan83

    Tror det är samma som jag också har och det står på baksidan att den kan beställas från Förlagshuset Gothia AB, www.gothia.nu
    Den heter BARNMAT Råd och Recept av dietisterna Carina Trägårdh och Sylvia bianconi

  • Stumpan83

    Jättebra recept men inte så mycket info om när man kan börja med vad. Har tittat på burkmaten i hyllorna för att se när de fick böja äta lite kött och liknande.

  • erlaerla

    Hur gick det för din son? Slutade han nicka? Kom man fram till vad det berodde på? Ser att inlägget är as gammalt men dottern gör sammma och är orolig..


    Stumpan83 skrev 2007-05-14 20:42:29 följande:

    Ja, antagligen. Det ser bara så läskigt ut när han nickar och får huvudet i golvet.

    Han har också fått för sig att han ska prutta med munnen mot mina kinder hela tiden. Blir väldigt blött, behöver iaf inte tvätta ansiktetpå kvällen.


Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!