• Cherstine

    Hur förvarar ni era Vinyl Skivor ?

    jag behöver tips. Jag vill gärna hitta såna där lådor dom har i affären men hittar ingenstans. vill inte bara ställa dom i bokhyllan..

    hmm

    nån som vet?


    To Wish Impossible Things...
  • Svar på tråden Hur förvarar ni era Vinyl Skivor ?
  • pepsimax

    Vi har hyllan  Expedit från Ikea till våra vinylare.

  • Cherstine

    OH wow !!! ...sån vill jag ha!

    jo jag funderar att gå på loppis nu i hlegen.. föröska hitta såna lådor :)


    To Wish Impossible Things...
  • idalin

    vi har dem i de klassiska, gamla läskbackarna från 80-talet. min man hade sådana från den tiden, så mina lp står däri också.

  • Recordmaniac

    Hade dem i läskbackar tidigare, men eftersom jag har mycket vinyl (1800 LP, 200 singlar & maxi) har jag numera en (typ) bokhylla som kallas "Universalhyllan" (köpt på Hyllcenter).

    Fördelen med den är att man kan själv välja hur långa hyllplan man ska ha, och den rymmer LP-skivorna på djupet. Sen är den ju litet dyrare än en Billy eller liknande, men eftersom hyllplanen är av solitt trä pallar de vikten så man behöver inte byta den.

  • frep

    Har funderat att sätta glasdörrar framför vinylen. Det går att köpa lösa dörrar från de flesta möbelkedjor. Ska alltså bygga en egenkonstruerad hylla för att utnyttja utrymmet till max.

  • JohanHenriksson

    Jag har dem ståendes i vardagsrumsskänken, alla har plastfickor och så låter jag dem inte ligga ner. Brukar putsa dem lite mellan varven med om de blir glömda på spelaren ett tag osv? Drar ju till sig en del damm. Brukar vända mig till Vinylskivan.se när jag har några funderingar om skötsel.

Svar på tråden Hur förvarar ni era Vinyl Skivor ?