• wiktor­06
    Äldre 27 Feb 20:01
    13679 visningar
    69 svar
    69
    13679

    Att bli uthängd

    Jag vet att det är flera här på Fl som har blivit uthängda på en forum sida, nu har ytterliggare två stycken blivit uthängda.

    Jag kan inte bli annat än heligt tvär ilsk.
    De hånar och förlöjligar den största sorgen man kan vara med om dvs att förlora ett älskat och efterlängtat litet barn.
    Vart fan tog medmännskligheten vägen?

    En barnmorska uttalar sig om att vi som har minnessidor för våra barn inte har ett sunt sörjande.
    Vem är hon som kan avgöra det? Hon har inte själv förlorat något barn och hon har inte gått i våra skor och kännt hur tunga stegen ibland kan vara.
    Jag är glad för att hon inte arbetar i min stad.

    De finns de som smyger omkring här på FL och kopierar bilder på våra barn.
    De finns de som sparar våra minnessidor i mappar.
    De påstår att vi inte har ett sunt sörjande?
    Allt detta tycker jag säger allt om dem, är detta sunt?

    Jag har inte blivit uthängd men jag känner mig kränkt som mamma till ett förlorat älskat och saknat litet barn och att de faktiskt hänger ut människor jag bryr mig om.

    Har inte vi blivit prövade hårt nog?

  • Svar på tråden Att bli uthängd
  • Äldre 27 Feb 20:05
    #1

    Har du meddelat dem du sett? För det är ju inte säkert att man själv har upptäckt det hel.
    Personligen skulle jag vilja att någon meddelade mig om de såg bilder eller text som är mina på en annan sida.

    Håller med dig det är ja, vet inte vad jag ska säga, kommer bara på en massa fula ord.

    Kram Carina

  • Bianca­1
    Äldre 27 Feb 20:12
    #2

    *totalt chockad* finns det verkligen sådana mänskor? Hur kan dom se sej själv i spegeln?

    Mitt hjärta gråter för er alla mammor och pappor till änglabarn, jag finner inte några ord att skriva, allt känns så smått jämfört med er stora sorg.

    Fortsätt ni med era minnessidor och alla dom sätt ni har för att visa världen era barn, det har ni all rätt att göra!
    Jag tror att mänskor som tycker att ni gör fel är dom som inte kan hantera sorg och inte känner empati, det är dom som inte är normala!

    En varm kram till er alla!

  • Pingum­amman
    Äldre 27 Feb 20:14
    #3

    Tycker att det är så fruktansvärt att göra på det sättet mot en medmänniska. Blir så fruktansvärt arg så det finns inga ord, bara fula.

    Går det att polisanmäla? Jag har inte själv sett BM uttalande, men rent spontant känns det som om hon borde skaffa sig ett annat jobb. Den som uttalar sig så borde itne få jobba som BM.

  • Blondi­n Egogir­l
    Äldre 27 Feb 20:19
    #4

    Men herre jösses hur kan man göra något sådant?? Vad ska man med andras bilder eller minnessidor till?? förjävligt helt enkelt.

  • nudelb­umsan
    Äldre 27 Feb 22:46
    #5

    Usch Vad arg jag blir när jag läser sånt här... Jag är inte själv någon änglamamma men jag har en änglafarmor som tar hand om era änglabarn där uppe tills ni träffas igen!! Hon var en bakfarmor så hon bakar nog nybakda bullar till era barn där uppe å dom var jätte goda=) Men till saken usch vad hemskt att andra människor kan göra så... Och d där uttalandet om BM vi vet väl alla att människor sörjer på olika sätt.

    Lika väl som vi har sidor å visar upp våra älskade barn som lever så ska väl änglamammorna har lika stor rätt till att visa upp sina älskade barn även fast dom finns i himlen.. Vi älskar väl våra barn lika mycket levade som änglar el?

    Stora bamse kramar till alla änglamammor !! Ni är helt underbara som orka med att berätta er fruktansvärda förlust.. Era barn e så fina!! /Lina

  • praise­ful
    Äldre 28 Feb 00:23
    #6

    Jag kommer inte att ta bort minnessidan för min änglagosse för att folk tycker illa vara. Bilderna är mina! Han är vacker på både de bilderna han lever och de bilderna där han flyttat vidare. Han är mitt barn och nu när jag bor 25 mil från graven så går jag in på minnessidan och kikar istället för att åka till graven.... Min minneslund kan man säga.

    En BM som säger så där borde definitivt byta jobb, för att det finns inga rätta eller fel sätt att sörja ett barn man inte fick ha kvar. Var och en sörjer på ett individuellt sätt. Allt är indiduellt. De som tar så illa vara av detta att de måste skriva så här har troligast inte upplevt det själv och är fruktansvärt rädda för att tvingas uppleva det. De visar varken de små barnen som dött eller dess föräldrar någon respekt. Jag hoppas att de slipper möta sådana här kommentarer själva av samma orsak som de uthängda har fått göra.

    Fina ord finns inte för denna behandling, det finns bara... inga ord som är fina...usch

  • Johann­aJ
    Äldre 28 Feb 00:38
    #7

    Vet du att jag inte orkar bry mig längre. Min sorg är min egen att vårda och vill någon tycka och kommentera så varsågod. Dom förlöjligar bara sig själva.  Jag tycker att vi ska hålla huvudet högt och snegla ner på idioterna, någon dag kommer verkligeheten ikapp dom också.

    kramar

    johanna


  • Äldre 28 Feb 00:42
    #8

    Såg lite av trådarna. Det är osmakligt faktiskt. Det finns ändå vissa saker som man bara kan låta vara.
    Att hänga ut andras sidor så är personangrepp tycker jag.
    Som om en änglamamma inte lidit nog.


    Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • miniGr­ynet
    Äldre 28 Feb 00:42
    #9

    Men vad hemskt!!

    Är det ett annat forum som gör detta eller vad handlar det om?

    Jag känner för er alla som har änglabarn, och självklart är det inte ett osunt sörjande av era barn!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mie B
    Äldre 28 Feb 07:53
    #10

    Wiktor06
    Tack för din "varning"
    Tyvärr fick jag plocka bort mina bilder på Liam här på fl
    Hittade ingenstans att klaga..visst känns det kränkande..river upp sorgen och smärtan på nytt..
    känns som vår sorg trampas och spottas på fy f-n hur sjuka får människor bli handlar om våra älskade änglar.
    Men är väl lätt att vara spydig och nervärderande om man inte själv förlorat
    Kram och tack än en gång

    Mie B mamma till ängla Liam
    Stor kram till alla ängla föräldrar

Svar på tråden Att bli uthängd