• Äldre 21 Mar 13:41
    19119 visningar
    35 svar
    35
    19119

    Märkeskläder till barn ?

    Vad tycker ni om att handla märkeskläder till barn ? Typ Armani , Dior och Gucci ?
    Är det helt idiotiskt och bortslösade pengar ?

    Eller tyckr ni att det är gulligt / snyggt ?
    Upp till var och en vad man vill göra med sina pengar ?

    Jag kan erkänna att jag har köpt någon enstaka sak till min stora tjej  ... men tycker överlag att det är onödigt .

    Men samtidigt - alla gör ju vad de vill med sina pengar  Skrattande Har man råd så varför inte ?


    Mark Levengood 4 President
  • Svar på tråden Märkeskläder till barn ?
  • kiron
    Äldre 21 Mar 13:42
    #1

    Alla får ju göra vad dem vill med sina pengar.
    Själv så tycker jag det är överdrivet. Duger bra med HM mm!!

  • Äldre 21 Mar 13:43
    #2

    Kiron :

    Hm har skitbra kläder tycker jag :) dessutom finns det massor med ställen på nätet man kan handla . tex plastisock , uggabugga m.m


    Mark Levengood 4 President
  • snart tre
    Äldre 21 Mar 13:44
    #3

    Det är helt upp till var och en att bestämma vad man gör med sina egna pengar. Jag har råd att handla vad jag vill, men det blir en blandning av dyra och billigare kläder beroende på vad jag känner för och tycker är befogat.  


  • Starli­ght10
    Äldre 21 Mar 13:45
    #4

    Tycker att de e fint med märkeskläder!! Mycket finare än de billigare märkena. Men ja köper bara ibland har inte råd med allt som ja skulle vilja ....=)

  • Äldre 21 Mar 13:45
    #5

    Tycker det är vanvett med Dior, Gucci, Versace *rys* osv överhuvudtaget men speciellt till barn.

  • tjej mamman
    Äldre 21 Mar 13:45
    #6

    Det är helt upp till var och en vad man lägger sina pengar på.

  • snart tre
    Äldre 21 Mar 13:46
    #7

    För övrigt handlar jag gärna från annat än kedjor som H&M, Lindex etc för att få variation och för att jag oftare tycker andra märken har snyggare barnkläder. Sen om det är POP, danskmärken, Burberry eller Lacoste spelar mindre roll.


  • Tonx
    Äldre 21 Mar 13:48
    #8

    Att enbart handla märkeskläder till sitt barn ser jag ingen glädje i.
    Mitt barn har 90 % ärvda/begangnade kläder och resten nytt. Eftersom vi ärver mycket så lägger jag gärna en slant på nåt märkesplagg, då jag tycker de är väldigt snygga, men som sagt, jag tycker att även om jag har råd så finns det vettigare saker att lägga pengar på.


    Nova 051008 Bebis BF 071021
  • Äldre 21 Mar 13:50
    #9

    Snart tre :

    HM har bra basplagg och billigt ... där kan man bunkra upp med vita bodys etc och sedan köpa enstaka saker hos andra märken . Blanda är jättebra !

    Jag syr rätt mkt själv till mina barn dessutom ...så jag letar oftast efter fina tyger - finns massor utomlands så jag köper när jag reser .

    Spanien har för övrigt mkt fina barnkläder


    Mark Levengood 4 President
  • snart tre
    Äldre 21 Mar 13:55
    #10

    H&M: Oh ja, jag köpte deras tvåpack av basplagg när sonen föddes och de är helt okej. Jag köper gärna jeans därifrån också - de är jättebra. Hittade även en suverän brun fleeceoverall som sonen hade på hösten (född august-05) som både var supersnygg, billig och jättebra.

    Men H&M har också ett väldigt trist utbud av övriga kläder för en pojkmamma som jag. Jag vill inte klä min son i bara trist, murriga färger och med bilar och liknande tråkiga tryck. Så då väljer jag oftast bort H&M av den anledningen och köper från POP, Katvig, Molo och liknande märken där man kan hitta finare färgen och trycklösa kläder. Sånt kedjor som H&M, KappAhl och Lindex är dåliga på (fast Lindex har blivit mkt bättre)

    Kort sagt - jag blandar och ger och köper det jag gillar


Svar på tråden Märkeskläder till barn ?