• Fyrklovern

    Roliga ord!

    Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av roliga ord vi eller någon annan sagt och då menar jag inte sånt som barn vränger till dagligen utan ord som vuxna av någon anledning lyckas få till.

    Jag måste ju då börja med att berätta om min sambo som helt allvarligt sa "SAMMANBAND" när han jobbade som säljare i en affär till en kund som bara tittade storögt på honom... Det skulle ju varit antingen sammband eller sammanhang!

    Dela gärna med er av era roliga/konstiga/förvrängda ord!!

  • Svar på tråden Roliga ord!
  • Fyrklovern

    Tar väl en till då (kommer nog många från mig då min sambo jämt vränger till orden...).

    När sambon hade varit på McDonalds (Mc driven) och fått fel på sin hamburgare så åkte han tillbaka dit när han upptäckte felet och krävde en ny hamburgare som "såret på plåstret".... Min lillebror som satt bredvid tyckte det var en aning pinsamt!

  • Rickeby

    Bangare - hammare

    Habrovink - svårt att förklara...kanske finns ett sådant ord på riktigt, eller? När man tex ska laga någonting lite provisoriskt gör man en liten habrovink

    Shäga - stege, norrländskt skulle jag tro...?

  • nelie

    har en bekant som länge länge trodde att det hette Watteri (alltså batteri) han blev jättearg när hans mamma påpekade att det faktiskt hette Batteri :O)

  • allimacallimac

    en gammal kompis till mig skulle säga: Jag missupptade det nog...
    Men det blev: Jag massuppfittade det nog...


    Älskar mina pågar
  • milliotindra

    staketet sa jag ända till för bara något år sen för staket :-P

Svar på tråden Roliga ord!