• Lilu

    Växer morrhår på katter ut igen?

    Min 5-åring har i dag fimpat våra 3 kattungars morrhår till ca: 1 cm i dag.

    Växer dom ut igen?


    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Växer morrhår på katter ut igen?
  • Severus

    Japp.
    Min bror klippte av alla morrhåren på en katt vi hade när vi var små och de växte ut efter ett bra tag.

  • Lilu

    Ok....va skönt. Alla kattungarna är redan sålda och den första ska hämtas på fredag. Undra om man måste ringa och tala om det och kolla om de vill ändra sig? Vad tror ni?


    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Rymdmamma

    eh? håller ni inte koll på ungen???? tror barnet att katterna är någon slags leksaker som barnet får klippa hur som helst???

    dålig tillsyn kallar jag det tänk om han skulle råkat göra illa katterna???

  • Severus
    Rymdmamma skrev 2007-05-15 21:26:18 följande:
    eh? håller ni inte koll på ungen???? tror barnet att katterna är någon slags leksaker som barnet får klippa hur som helst???dålig tillsyn kallar jag det tänk om han skulle råkat göra illa katterna???
    Det räcker med några minuter så kan allt hända...
    Tycker inte det handlar om dålig tillsyn. Man har inte ögon i nacken samt att man inte kan bevaka dem(barnen) varenda sekund.
  • Rymdmamma

    jag fick då aldrig ha sax m.m. vassa saker utan tillsyn när jag var liten.. skulle för övrigt aldrig ha kommit på tanken att göra nått sånt..

  • dekad

    Ja, morrhår växer ut igen. Många kattmammor briter själva av ungarnas morrhår. När dom är nyfödda och inte öppnat sina ögon är det för att ungarna ska stanna i närheten av mamman (dom känner sig fram med morrhåren). Vissa mammor gör det dock inte, och vissa gör det hela tiden. Hade ingen aning om det förrän jag bestämde mig för min andra katt, för han hade väldigt korta morrhår ända tills han flyttade hem till mig

  • djmugg

    Min katt hade nästan inga morrhår när jag köpte honom. Mamma eller kompisarna hade tuggat av dem.
    De kom ut efter ett tag, och det var inget jag tvekade över när jag köpte honom.

  • Zaria

    Som de andra sagt, det växer ut, men kan ta ett tag...

    Min ettåring slet nämlöigen loss ett gäng med morrhår på min katt (drog loss dem) men de börjar komma tillbaka, stackars min lille katt måste gjort ont, som du säger man kan inte ha ögin i nacken, och saker kan hända fort när olyckan är framme.

  • Lilu

    Tack allihopa för alla uppmuntrande svar. Jag har ringt upp köparna....som tur nog var väldigt förstående Jag hade inte gärna stått där med 3 morrhårslösa kattungar

    Och som nästan alla verkar förstått så kan inte alla föräldrar ha ögon i nacken


    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Nidhugg

    TS

    Kan ju inte låta bli att skratta åt din morrhårsfriserande dotter!!!
    Kan se hur hon i framtiden kommer att öppna katt och hundsalong...

    Det avklippta kommer att växa ut & bli ståtligt igen!

  • Nidhugg

    Upps...

    Tyckte att du skrivit dotter... Var det son?
    *skäms fnissande*

  • Lilu

    Japp son var det    hihi


    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Växer morrhår på katter ut igen?