• imperi­a72
    Äldre 22 May 15:56
    3325 visningar
    25 svar
    -1
    25
    3325

    vad tänker ni om min lilla pojkflicka ?

    Vad tänker ni när ni ser en flicka som ser ut och beter sig som en pojke?
    Min tjej är som en liten kille och har valt det själv, vi har fått jätte mycke konstiga kommentarer om det, typ att vi inte låter henne vara flicka. Hon vägrar att ha flick kläder och vi ser ingen nytta i att tvinga henne, tycker ni att man ska göra det?
    Tror ni att vi målar in henne i ett hörn och att hon kommer bara veta hur det är att vara som en pojke, eller tror ni som oss att det kommer att gå över även om det har hållit på i flera år?
    Vi ser heller att det skulle göra nåt om det nu är så att hon kommer villja bli pojke på riktigt när hon blir stor, vad tycker ni?
    Vi vill veta för det kannse finns saker som vi inte tänker på som faktiskt skulle vara viktigt för henne.

  • Svar på tråden vad tänker ni om min lilla pojkflicka ?
  • stroje­s
    Äldre 22 May 16:00
    #1

    hur gammal är hon?
    tror det är ganska vanligt att flickor är lite pojkiga när de är små.
    jag skulle nog inte heller tvinga min dotter att ha kjol och klänning om hon hellre går i shorts.

  • aliens­tar
    Äldre 22 May 16:02
    #2

    Jag tycker att ni ska låta henne vara som hon är.. Jag var en pojkflicka då jag var liten.. jag hatar fortfarande att ha på mig kjol och klänning och så men annars så.. varför måste alla vara indelade i "rosa"/"Blå"??? Jag uppfostrar min jänta som en människa.. inte so men prinsessa! Hon får välja själv och hon leker med både bilar och dockor..

  • Äldre 22 May 16:03
    #3

    Jag tänker inte så mycket speciellt på det men det kan ju vara så att man är van att se pojkflickor så att säga. Makens lillasyster på 9 år har varit en sådan hela tiden. Där finns det inte en chans att få på henne en klänning. Allt ska vara killigt, och tufft. Rosa, rött är inte tufft enligt henne.


    En familj som håller samman är oövervinnerlig
  • Prinse­ssan Zelda
    Äldre 22 May 16:03
    #4

    jag var en pojkflicka när jag var liten. Hade kort hår och lekte gärna med "pojk"leksaker. Var inte mycket för klänningar och sånt heller. Ibland trodde folk att jag var pojke och jag lät de hållas. Men inte blev jag nå konstig för det Jag upptäckte snart i förpuberteten som de flesta andra antar jag, att jag är tjej fullt ut


    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • AnneSo­phie
    Äldre 22 May 16:08
    #5

    Ah...vad är det för fel på att vara pojkflicka. Det är ju ett barn primärt. Det är väl underbart att ni TS låter henne vara den hon ÄR och inte försöker forma henne till att bli nån prinsessa eller...ja vad ni anser är en "flicka".

    Har en flicka här hemma också, och hon ääääääääääälskar att leka med bilar och skita ner sig i sandlådan. Minuten senare kan hon leka med bebisdocka och köra vagn.
    Spelar ingen roll. Huvudsaken är att hon mår bra. Ledaren för stollarnas riksförbund


    --> Patrik, nu räknar vi ner... (10 dagar)
  • imperi­a72
    Äldre 22 May 16:10
    #6
    strojes skrev 2007-05-22 16:00:44 följande:
    hur gammal är hon? tror det är ganska vanligt att flickor är lite pojkiga när de är små.jag skulle nog inte heller tvinga min dotter att ha kjol och klänning om hon hellre går i shorts.
    Hon är snart 5 och har hållit på sen hon var ca 2 år.
    Skönt att höra att man har endel med sig
    Det var en dagis fröken som tyckte att vi skulle göra henne mer flickig för hennes skull, hon sa att barnen visste inte vart de hade henne, hon var för pojkig för flickorna och pojkarna viste ju att hon var en flicka så då kunde det bli svårt för henne i gruppen sa fröken
  • AnneSo­phie
    Äldre 22 May 16:14
    #7
    imperia72 skrev 2007-05-22 16:10:35 följande:
    Hon är snart 5 och har hållit på sen hon var ca 2 år.Skönt att höra att man har endel med sig Det var en dagis fröken som tyckte att vi skulle göra henne mer flickig för hennes skull, hon sa att barnen visste inte vart de hade henne, hon var för pojkig för flickorna och pojkarna viste ju att hon var en flicka så då kunde det bli svårt för henne i gruppen sa fröken
    Ha ha ha ha...ja jösses. Så en förskolepedagog (utbildad sådan?!!) tycker att man ska tvinga ett barn att bli något som som kanske inte trivs med bara för att förskolepedagogen inte vet hur hon/dom ska hantera situationen?
    Är det inte lite sorgligt ändå?

    Trivs din lilla tjej med sig själv? Verkar hon glad?
    --> Patrik, nu räknar vi ner... (10 dagar)
  • imperi­a72
    Äldre 22 May 16:32
    #8

    Hon är en jätte glad och trygg tjej och har många kommpisar så jag fattar inte vartifrån den dagispersonal som faktiskt är förskolelärare fick att hon skulle kunna få problem med vänner.

  • AnneSo­phie
    Äldre 22 May 16:35
    #9
    imperia72 skrev 2007-05-22 16:32:18 följande:
    Hon är en jätte glad och trygg tjej och har många kommpisar så jag fattar inte vartifrån den dagispersonal som faktiskt är förskolelärare fick att hon skulle kunna få problem med vänner.

    Exakt.
    Så...om din dotter mår bra och har kompisar så kanske detta är något att bara rycka på axlarna åt.
    Kanske är det så att det är dagisfrökens egna fördomar som skiner igenom?


    --> Patrik, nu räknar vi ner... (10 dagar)
  • Äldre 22 May 16:40
    #10

    Låt din dotter va den hon är...
    Jag lekte mest med killar och gick i "killkläder" (vad nu det är?) hela min uppväxt och det går ingen nöd på mig... Tycker till och med att det har varit en fördel i vissa sammanhang sen jag började jobba... Är nog lite tuffare att ta för mig och säga min åsikt än vad många tjejer är..

Svar på tråden vad tänker ni om min lilla pojkflicka ?