• malach­is mamma
    Äldre 26 Jun 14:28
    17852 visningar
    29 svar
    29
    17852

    Bok i doppresent?! ... tips?

    Jag är bjuden på två dop i sommar och har verkligen ingen lust att köpa silverskedar!

    Därför tänkte jag på böcker, som är en given bra present i alla andra lägen.

    Vad tycker ni? är det OK? Bra?

    Har ni några bra tips på fina barnböcker?

  • Svar på tråden Bok i doppresent?! ... tips?
  • SeTa
    Äldre 26 Jun 14:29
    #1

    De yngstas bibel är väl passande som doppresent?

    Eller Stora barnkammarboken? Så heter den säkert inte, men det finns ett par olika varianter med alla klassiska sagor i ett, så att säga.

  • Jenny2­6
    Äldre 26 Jun 14:36
    #2
    SeTa skrev 2007-06-26 14:29:50 följande:
    De yngstas bibel är väl passande som doppresent?Eller Stora barnkammarboken? Så heter den säkert inte, men det finns ett par olika varianter med alla klassiska sagor i ett, så att säga.
    Vår dotter fick De yngstas bibel i doppresent och den är verkligen mycket fin med bra bilder osv.
    Sen så finns ju Elsa Beskows böcker som också är fina.
  • Äldre 26 Jun 14:39
    #3

    Barnkammarböckerna, Min skattkammare. Astrid Lindgren böcker. Funkar egentligen med vilka böcker som helst tycker jag

  • Flissi
    Äldre 26 Jun 14:40
    #4

    Vi fick rätt många böcker.
    Elsa beskow tycker jag är härliga 6 har minnen av de böckerna från när jag var liten.
    Bibeln som de nämner ovan är också fin.

    Annan "kul" bok är en sån där fotobok man gör på tex fotoquick. man köper då ett presentkort sen får föräldra lämna in en skiva med de korten de vill ha (tex barnets första år eller nåt) Sen får man en jättefin inbunden bok med bilderna över hela sidorna.
    Men detta kanske är en ngt dyr present? (just fotoquick tror jag den billigaste kostar 398-498 för 50 bilder)

  • Tacksa­m för livet
    Äldre 26 Jun 14:40
    #5

    Jag köpte en tjock godnattsagobok - blev väldigt uppskattat!

  • Flissi
    Äldre 26 Jun 14:40
    #6

    6:an skulle ju vara ett & ...

  • Xgirl8­3
    Äldre 26 Jun 14:42
    #7

    "Alla mina barn" av Astrid Lindgren?
    www.adlibris.se/product.aspx

  • Äldre 26 Jun 14:43
    #8

    Vilda bebin-böckerna av Barbro Lindgren, Så gör prinsessor o När Prinsessor fyller år av Per Gustavsson. Och kanske Skattkammarböcker? Och såklart Tokboken; en fyll-i-bok för barnens betraktelser.

  • Äldre 26 Jun 14:44
    #9

    Och Alfons, dom glömde jag. Favoriter hos oss, och vi brukar ge Alfons i doppresent, och dom blir alltid läsat!

  • Anna Svenss­onliv
    Äldre 26 Jun 14:50
    #10

    Folk o rövare i kamomilla stad! världens bästa bok.

Svar på tråden Bok i doppresent?! ... tips?